ביום רביעי, 21 לספטמבר 2016, נהרגו בתאונת דרכים: מיתר לוגסי ונירית ויטובסקי. בסוף הכתבה שפורסמה למחרת (22.9), נכתב:
על פי
נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו בכבישים 265 בני אדם לעומת
257 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.
נכון ליום ראשון, 25 לספט. 2016 (לאחר השעה 1700)... 4 ימים לאחר התאונה
הנ"ל, מוצגים באתר "אור ירוק" (אודות העמותה) נתוני "הקטל בכבישים", עוד
מיום ה- 19 לחודש. כמעט שבוע(!) שהנתונים
לא מעודכנים?!
"אור אדום" ל- "אור ירוק"
קשה עד בלתי-אפשרי להילחם באמת, ולהציל חיים... אם לא מעדכנים, בזמן
אמת, את הנתונים משדה הקרב.
מאז ה- 19 לספט... הפעם הבאה שהנתונים עודכנו באתר "אור
ירוק", הייתה ב- 26 לחודש.
באתר "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", אמנם מוצגים נתונים
מעודכנים (אם כי, גם לא תמיד בזמן אמת)... אולם כשמבקשים לראות "מצגות שבועיות בנושא נפגעים בתאונות דרכים"
– מגלים (נכון לכתיבת שורות אלו) שהמצגת השבועית, המעודכנת ביותר, היא מתאריך
27.12.2015
הרשות
הלאומית לבטיחות בדרכים -> מרכז לאומי למידע ולמחקר -> מידע סטיטסטי -> מצגות שבועיות
מתי יזכו אזרחי ישראל לשקיפות ולנתונים מקיפים בנושא אכיפה ותאונות
דרכים, כמו לדוגמא של העיר ניו יורק וה- NYPD? חודש בחודשו, מפורט, פשוט וידידותי, באקסל וב- PDF... כולל גישה נוחה לנתונים 5 שנים אחורה.
NYPD Traffic
Reports:
חזרה ל- "מלחמה" בתאונות הדרכים במדינת ישראל
-
מאי 2016. "אור
ירוק" מפרסמים מאמר "למה המשרד לביטחון הפנים מעכב את פרוייקט מצלמות האכיפה היכולות להציל חיים?"; מאמר שלכאורה מנוגד לביקורת ולמגמה נגד המשך פריסת המצלמות.
במאמר נכתב: "פרויקט המצלמות הומלץ על ידי ועדת שיינין
והתקבל כהחלטת ממשלה על ידי ראש הממשלה אריאל שרון בשנת 2005 ועל ידי ראש הממשלה אהוד
אולמרט בשנת 2007 אולם טרם יושם במלואו".
המאמר
(שנכון להיום, עדיין מוצג בראש החדשות, באתר "אור ירוק") פורסם במאי 2016, למרות שכבר ב- 2015 השתנתה
הגישה, וד"ר שיינין עצמו, הביע ספקות באשר ליעילות הפרויקט, כשאמר בין היתר:
"הטכנולוגיה (של המצלמות) היא בת 30 שנה".
יו"ר
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גיורא רום, בהמלצה חד משמעית: יש לסגור את פרויקט האכיפה
הדיגיטלית א3. לדבריו של רום, מערך מצלמות
המהירות הדיגיטליות לא הוכיח את עצמו במניעת תאונות, גם לאחר השקעה של יותר מ- 100
מיליון שקלים, ויש לסגור אותו מיידית. הדברים,
אותם כתב רום לראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, עוררו סערה במשטרה, הממשיכה להאמין
בפרויקט גם לאחר דו"ח חריף בעניינו שפרסם מבקר המדינה, יוסף שפירא.
-
אוגוסט 2016. ניצב ירון בארי –
ראש אגף התנועה – מודיע על פרישתו מהמשטרה, לאחר כשנה וחצי בתפקיד.
-
ספטמבר 2016. "משטרה התנועה ספגה תבוסה נוספת בבית המשפט...
לאחר שלא הצליחה להוכיח שלטכנאיה יש הכשרה לטפל במצלמות האכיפה הדיגיטליות".
על המאמר (אי-)אכיפה, וחוסר מודעות לחיי אדם (5 ביוני 2016)... לא טרחה חברת "דן" להגיב...
ואוטובוסי החברה ממשיכים לסכן חיים, לחסום נתיבי נסיעה, לחנות על מעברי חציה...
יום שישי, 16 לספט. 2016
עניין שבשגרה. אוטובוס חונה
וחוסם נתיב נסיעה,
במקום שגם מסומן ב- אדום-לבן, ממש לפני מעגל תנועה
פתח תקווה. (אי-) אכיפה, וחוסר מודעות לחיי אדם?
בקיץ 2010, במסגרת הכינוס השנתי של "המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות
דרכים" באוני' בר אילן, אמר
נשיא האוני' דאז פרופ' משה קוה:
"ונשמרתם
לנפשכם זהו ציווי. ערך החיים הוא מקודש, ואין
דבר חשוב מלהקים מנגנונים שימנעו פגיעה בחיי אדם. באוניברסיטת בר אילן הקמנו את המרכז לחקר המוח מהגדולים
בעולם. אני מציע לחקור בו את התופעה של הרשלנות
בנהיגה כפגם מוחי, שהרי היא קוראת במנגנונים שבמוח האנושי, ואולי אז ניתן יהיה גם למצוא
לה תרופה".
פרופ' קוה (וכיום פרופ' הרשקוביץ, שאולי ירים הכפפה), מה בדבר חינוך לנהיגה נכונה, לנהגים המורשים להיכנס
לקמפוס? מה בדבר, אכיפה איכותית-חינוכית כדי להעלות מודעות?
דוגמא לחניה "בעייתית" בבר אילן
במקרה הנ"ל, מדובר בעובדת האוני', שנצפתה חונה כך יותר מפעם אחת –
חניה על המדרכה, חסימה חלקית של נתיב תנועה, תוך הפרעה וסיכון של הולכי רגל וכלי
רכב אחרים.
צפיפות בכבישים
בינתיים, לאחר ש- 2015 הייתה גרועה מבחינת מספר ההרוגים – 357 בני אדם; נראה ש- 2016 תהיה מדממת לא פחות (הלוואי שנתבדה)!
וכן, יש במדינה הזו גם דברים טובים:
כתבה שפורסמה, בצירוף מקרים מעניין, למחרת פירסום המאמרר הנ"ל.
השבמחקהגבלת מהירות בעיר, מצלמה בכל כביש ופחות רכבי חברה: כך נילחם בתאונות הדרכים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4860005,00.html
כך נלחמת המדינה בתאונות: מוחקת את ההחמרה מהדו"ח
השבמחקhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4868298,00.html
דו"ח המבקר: כל הסיבות למחדל המוות בכבישים
השבמחקהדו"ח מצביע על משרד התחבורה, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כאחראים לכישלון המתמשך בטיפול בתאונות
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4873068,00.html
דו"ח המבקר (PDF)
http://www.mevaker.gov.il/he/Reports/Report_552/f23ae92d-db44-4ee0-9311-ed96d5d453d6/502-roads-safety.pdf
כבישים משופרים, מודעות גבוהה - אך מספר הרוגי התאונות בעלייה
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/357375.shtml
הרוגי תאונות דרכים: זינוק מדאיג של 6% נוספים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4872700,00.html
חן בן ה-10 נדרס למוות בתקוע על ידי רכב משטרתי אף שחבש קסדה וחצה במעבר חציה.
השבמחקhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4886610,00.html
לקראת אישום: "דן" נידבה נהגים למשטרה בתמורה להקלה באכיפה
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/369600.shtml
אחרי השנה הקטלנית: הרוג בכל יום מתחילת החודש.
השבמחקשנת 2016 הסתיימה עם 376 הרוגים והפכה לשנה הקטלנית ביותר בכבישים בחמש השנים האחרונות.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4909798,00.html
מניין ההרוגים בכבישים ממשיך לעלות, נרשמה ירידה קלה במספר התאונות
השבמחקנתונים רשמיים מראים תמונה אחרת ומדאיגה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4925845,00.html
סבל פיזי ובירוקרטיה אחרי תאונת הדרכים: "שיקום ארוך והליך מייגע"
השבמחקhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4921234,00.html
המדינה מתעקשת: חיילים ושוטרים מעבר לחוק
השבמחקhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4932332,00.html
המשטרה מציבה ניידות ריקות עם אורות מהבהבים לשם הרתעת נהגים
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/391768.shtml
משפט מצלמות המהירות: מדוע חויבה המשטרה לשלם 10,000 שקל?
השבמחקhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4972536,00.html
פרוייקט מיוחד: מדרכות אדומות: הערים המסוכנות ביותר בישראל להולכי הרגל (פתח תקווה, מקום 5)
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/492794.shtml
האח הגדול: המשטרה התקינה עשרות מצלמות לתיעוד משתמשי הדרך
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/526381.shtml
נציב התלונות: המשטרה הטעתה בכוונה את בית המשפט
השבמחקhttps://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5450412,00.html
נציב תלונות הציבור, דוד רוזן, ממליץ היום (ב') ליועץ המשפטי לממשלה לנקוט צעדים פליליים נגד תובעים במשטרה, בטענה כי אלה הסתירו מבית המשפט ומצוות ההגנה במכוון חומרים הקשורים לאמינות מצלמות המהירות. כמו כן המליץ... להדיח את נצ"מ שרית פיליפסון, ראש לשכת התביעות במשטרת התנועה, בעקבות רשת הסתרה ושקרים של התביעה המשטרתית בבית המשפט.
הלילה נתפס נהג תושב הפזורה כשהוא שתוי, במהירות של 173 קמ''ש, עם 80 הרשעות ובפסילה פעם החמישית.
השבמחקhttps://rotter.net/forum/scoops1/725336.shtml
נסיעה פרועה, דיבור בטלפון וחצייה באדום: רוב הישראלים חשים סכנה כשהם רואים שליח
השבמחקhttps://rotter.net/forum/scoops1/744697.shtml
ההפקרות בכבישי יו''ש: היעדר אכיפה, אין מצלמות או נתונים, והבלוף של ה''טסטים''
השבמחקhttps://rotter.net/forum/scoops1/749839.shtml
מפקד מחוז ש''י במשטרה בדיון בכנסת: אין ניידות תנועה ביו''ש בסופי שבוע
'חה''כ ביטון קורא למפקד מחוז ש''י להתפטר'
https://rotter.net/forum/scoops1/750011.shtml
יוני 2022
השבמחקזה רשמי: ישראל במקום האחרון בקצב הפחתת הרוגי תאונות דרכים
https://www.ynet.co.il/wheels/safety/article/bklii3kyq
דו"ח חדש של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים מציג תמונה בטיחות בדרכים עגומה בישראל. הודות לשיפורים ניכרים בבטיחות המכוניות והכבישים, הירידה הממוצעת באירופה בעשור האחרון עומדת על יותר מ-30%, ובישראל פחות מ-5%.