יום שני, 26 בספטמבר 2016

ככה לא מצילים חיים!!!

ביום רביעי, 21 לספטמבר 2016, נהרגו בתאונת דרכים: מיתר לוגסי ונירית ויטובסקי.  בסוף הכתבה שפורסמה למחרת (22.9), נכתב:
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו בכבישים 265 בני אדם לעומת 257 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

נכון ליום ראשון, 25 לספט. 2016 (לאחר השעה 1700)... 4 ימים לאחר התאונה הנ"ל, מוצגים באתר "אור ירוק" (אודות העמותה) נתוני "הקטל בכבישים", עוד מיום ה- 19 לחודש.  כמעט שבוע(!) שהנתונים לא מעודכנים?!




"אור אדום" ל- "אור ירוק"
קשה עד בלתי-אפשרי להילחם באמת, ולהציל חיים... אם לא מעדכנים, בזמן אמת, את הנתונים משדה הקרב.

מאז ה- 19 לספט... הפעם הבאה שהנתונים עודכנו באתר "אור ירוק", הייתה ב- 26 לחודש.

באתר "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", אמנם מוצגים נתונים מעודכנים (אם כי, גם לא תמיד בזמן אמת)... אולם כשמבקשים לראות "מצגות שבועיות בנושא נפגעים בתאונות דרכים​" – מגלים (נכון לכתיבת שורות אלו) שהמצגת השבועית, המעודכנת ביותר, היא מתאריך 27.12.2015

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים -> מרכז לאומי למידע ולמחקר -> מידע סטיטסטי -> מצגות שבועיות

מתי יזכו אזרחי ישראל לשקיפות ולנתונים מקיפים בנושא אכיפה ותאונות דרכים, כמו לדוגמא של העיר ניו יורק וה- NYPD?  חודש בחודשו, מפורט, פשוט וידידותי, באקסל וב- PDF... כולל גישה נוחה לנתונים 5 שנים אחורה.

NYPD Traffic Reports:
-         Moving Violation Summonses
-         Motor Vehicle Collisions

חזרה ל- "מלחמה" בתאונות הדרכים במדינת ישראל
-         פברואר 2016.  מפרסם מבקר המדינה ביקורת קשה על פרויקט מצלמות האכיפה.  לקריאת הדו"ח באתר המבקר.
-         מאי 2016.  "אור ירוק" מפרסמים מאמר "למה המשרד לביטחון הפנים מעכב את פרוייקט מצלמות האכיפה היכולות להציל חיים?"; מאמר שלכאורה מנוגד לביקורת ולמגמה נגד המשך פריסת המצלמות.
במאמר נכתב: "פרויקט המצלמות הומלץ על ידי ועדת שיינין והתקבל כהחלטת ממשלה על ידי ראש הממשלה אריאל שרון בשנת 2005 ועל ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט בשנת 2007 אולם טרם יושם במלואו".
המאמר (שנכון להיום, עדיין מוצג בראש החדשות, באתר "אור ירוק") פורסם במאי 2016, למרות שכבר ב- 2015 השתנתה הגישה, וד"ר שיינין עצמו, הביע ספקות באשר ליעילות הפרויקט, כשאמר בין היתר: "הטכנולוגיה (של המצלמות) היא בת 30 שנה".
-         יוני 2016.  בכתבה, תחת הכותרת: יו"ר הרשות למשטרה: "מצלמות האכיפה הדיגיטליות חסרות ערך" נכתב:
יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גיורא רום, בהמלצה חד משמעית: יש לסגור את פרויקט האכיפה הדיגיטלית א3.  לדבריו של רום, מערך מצלמות המהירות הדיגיטליות לא הוכיח את עצמו במניעת תאונות, גם לאחר השקעה של יותר מ- 100 מיליון שקלים, ויש לסגור אותו מיידית.  הדברים, אותם כתב רום לראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, עוררו סערה במשטרה, הממשיכה להאמין בפרויקט גם לאחר דו"ח חריף בעניינו שפרסם מבקר המדינה, יוסף שפירא.
-         אוגוסט 2016.  ניצב ירון בארי – ראש אגף התנועה – מודיע על פרישתו מהמשטרה, לאחר כשנה וחצי בתפקיד.
-         ספטמבר 2016.  "משטרה התנועה ספגה תבוסה נוספת בבית המשפט... לאחר שלא הצליחה להוכיח שלטכנאיה יש הכשרה לטפל במצלמות האכיפה הדיגיטליות".


על המאמר (אי-)אכיפה, וחוסר מודעות לחיי אדם (5 ביוני 2016)... לא טרחה חברת "דן" להגיב... ואוטובוסי החברה ממשיכים לסכן חיים, לחסום נתיבי נסיעה, לחנות על מעברי חציה...

יום שישי, 16 לספט. 2016
עניין שבשגרה.  אוטובוס חונה וחוסם נתיב נסיעה,
במקום שגם מסומן ב- אדום-לבן, ממש לפני מעגל תנועה


פתח תקווה.  (אי-) אכיפה, וחוסר מודעות לחיי אדם?


"ונשמרתם לנפשכם זהו ציווי.  ערך החיים הוא מקודש, ואין דבר חשוב מלהקים מנגנונים שימנעו פגיעה בחיי אדם.  באוניברסיטת בר אילן הקמנו את המרכז לחקר המוח מהגדולים בעולם.  אני מציע לחקור בו את התופעה של הרשלנות בנהיגה כפגם מוחי, שהרי היא קוראת במנגנונים שבמוח האנושי, ואולי אז ניתן יהיה גם למצוא לה תרופה".

פרופ' קוה (וכיום פרופ' הרשקוביץ, שאולי ירים הכפפה), מה בדבר חינוך לנהיגה נכונה, לנהגים המורשים להיכנס לקמפוס? מה בדבר, אכיפה איכותית-חינוכית כדי להעלות מודעות?

דוגמא לחניה "בעייתית" בבר אילן


במקרה הנ"ל, מדובר בעובדת האוני', שנצפתה חונה כך יותר מפעם אחת – חניה על המדרכה, חסימה חלקית של נתיב תנועה, תוך הפרעה וסיכון של הולכי רגל וכלי רכב אחרים.

צפיפות בכבישים

בינתיים, לאחר ש- 2015 הייתה גרועה מבחינת מספר ההרוגים – 357 בני אדם; נראה ש- 2016 תהיה מדממת לא פחות (הלוואי שנתבדה)!


וכן, יש במדינה הזו גם דברים טובים:



19 תגובות:

  1. כתבה שפורסמה, בצירוף מקרים מעניין, למחרת פירסום המאמרר הנ"ל.
    הגבלת מהירות בעיר, מצלמה בכל כביש ופחות רכבי חברה: כך נילחם בתאונות הדרכים
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4860005,00.html

    השבמחק
  2. כך נלחמת המדינה בתאונות: מוחקת את ההחמרה מהדו"ח
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4868298,00.html

    השבמחק
  3. דו"ח המבקר: כל הסיבות למחדל המוות בכבישים
    הדו"ח מצביע על משרד התחבורה, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כאחראים לכישלון המתמשך בטיפול בתאונות
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4873068,00.html

    דו"ח המבקר (PDF)
    http://www.mevaker.gov.il/he/Reports/Report_552/f23ae92d-db44-4ee0-9311-ed96d5d453d6/502-roads-safety.pdf

    השבמחק
  4. כבישים משופרים, מודעות גבוהה - אך מספר הרוגי התאונות בעלייה
    http://rotter.net/forum/scoops1/357375.shtml

    הרוגי תאונות דרכים: זינוק מדאיג של 6% נוספים
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4872700,00.html

    השבמחק
  5. חן בן ה-10 נדרס למוות בתקוע על ידי רכב משטרתי אף שחבש קסדה וחצה במעבר חציה.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4886610,00.html

    השבמחק
  6. לקראת אישום: "דן" נידבה נהגים למשטרה בתמורה להקלה באכיפה
    http://rotter.net/forum/scoops1/369600.shtml

    השבמחק
  7. אחרי השנה הקטלנית: הרוג בכל יום מתחילת החודש.
    שנת 2016 הסתיימה עם 376 הרוגים והפכה לשנה הקטלנית ביותר בכבישים בחמש השנים האחרונות.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4909798,00.html

    השבמחק
  8. מניין ההרוגים בכבישים ממשיך לעלות, נרשמה ירידה קלה במספר התאונות
    נתונים רשמיים מראים תמונה אחרת ומדאיגה
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4925845,00.html

    השבמחק
  9. סבל פיזי ובירוקרטיה אחרי תאונת הדרכים: "שיקום ארוך והליך מייגע"
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4921234,00.html

    השבמחק
  10. המדינה מתעקשת: חיילים ושוטרים מעבר לחוק
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4932332,00.html

    השבמחק
  11. המשטרה מציבה ניידות ריקות עם אורות מהבהבים לשם הרתעת נהגים
    http://rotter.net/forum/scoops1/391768.shtml

    השבמחק
  12. משפט מצלמות המהירות: מדוע חויבה המשטרה לשלם 10,000 שקל?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4972536,00.html

    השבמחק
  13. פרוייקט מיוחד: מדרכות אדומות: הערים המסוכנות ביותר בישראל להולכי הרגל (פתח תקווה, מקום 5)
    http://rotter.net/forum/scoops1/492794.shtml

    השבמחק
  14. האח הגדול: המשטרה התקינה עשרות מצלמות לתיעוד משתמשי הדרך
    http://rotter.net/forum/scoops1/526381.shtml

    השבמחק
  15. נציב התלונות: המשטרה הטעתה בכוונה את בית המשפט
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5450412,00.html

    נציב תלונות הציבור, דוד רוזן, ממליץ היום (ב') ליועץ המשפטי לממשלה לנקוט צעדים פליליים נגד תובעים במשטרה, בטענה כי אלה הסתירו מבית המשפט ומצוות ההגנה במכוון חומרים הקשורים לאמינות מצלמות המהירות. כמו כן המליץ... להדיח את נצ"מ שרית פיליפסון, ראש לשכת התביעות במשטרת התנועה, בעקבות רשת הסתרה ושקרים של התביעה המשטרתית בבית המשפט.

    השבמחק
  16. הלילה נתפס נהג תושב הפזורה כשהוא שתוי, במהירות של 173 קמ''ש, עם 80 הרשעות ובפסילה פעם החמישית.
    https://rotter.net/forum/scoops1/725336.shtml

    השבמחק
  17. נסיעה פרועה, דיבור בטלפון וחצייה באדום: רוב הישראלים חשים סכנה כשהם רואים שליח
    https://rotter.net/forum/scoops1/744697.shtml

    השבמחק
  18. ההפקרות בכבישי יו''ש: היעדר אכיפה, אין מצלמות או נתונים, והבלוף של ה''טסטים''
    https://rotter.net/forum/scoops1/749839.shtml

    מפקד מחוז ש''י במשטרה בדיון בכנסת: אין ניידות תנועה ביו''ש בסופי שבוע
    'חה''כ ביטון קורא למפקד מחוז ש''י להתפטר'
    https://rotter.net/forum/scoops1/750011.shtml

    השבמחק
  19. יוני 2022
    זה רשמי: ישראל במקום האחרון בקצב הפחתת הרוגי תאונות דרכים
    https://www.ynet.co.il/wheels/safety/article/bklii3kyq
    דו"ח חדש של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים מציג תמונה בטיחות בדרכים עגומה בישראל. הודות לשיפורים ניכרים בבטיחות המכוניות והכבישים, הירידה הממוצעת באירופה בעשור האחרון עומדת על יותר מ-30%, ובישראל פחות מ-5%.

    השבמחק