"צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדֹּף. הצדק יהא התכלית העליונה והיחידה
של הכלל הלאומי, ויש לשאוף אל הצדק רק לשם הצדק עצמו, ואילו שאר כל השיקולים
חייבים להשתעבד לתכלית זו. ואין "צדק" אלא עיצוב כל היחסים של
היחיד ושל הכלל על פי הדרישות של תורת ה'. תפקידו היחיד של ישראל הוא לרדוף
את הצדק ללא הרף ובכל ההתמסרות, לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ וגו', ועל ידי כך כבר עשית את כל הדרוש
להבטחת קיומך הגופני ("תִּחְיֶה") והמדיני ("וְיָרַשְׁתָּ"). ההצלחה המדינית התלויה
בעשיית משפט וברדיפת צדק קרויה כאן "ירושה" – " וְיָרַשְׁתָּ" – גם אחרי שכבר הושלמה ירושת הארץ,
שהרי אין ספק שזו התקופה שהפסוק שלנו דן בה.
ודבר גדול למדנו מכאן: ירושת הארץ תלויה ועומדת בכל רגע, והמדינה היהודית
חייבת לרשת את הארץ תמיד מחדש על ידי הגשמה מלאה של הצדק".
פירוש רש"ר הירש לפרשת שופטים (דבריםטז כ)
מהדורה חדשה ומתוקנת, תשע"ו... עמוד רמ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה