מי הן "חברות
הגז" / ה- גפ"מ? מדובר במערכת משומנת של מנהלים
ופקידים ישראלים, שתפקידם להפיק רווחים ע"ח הצרכן הישראלי. מדובר במנהלים, פקידים, פולטיקאים, ו- אנשי
"חוק וסדר" בפועל ובדימוס... שהם חלק מ- "איתנו", בני משפחה,
חברים, שכנים, ידידים וחברים... שתפקידם להרוויח כסף ולדאוג לחברים שלהם על חשבון
הציבור; כלומר, "תפקידם" / "תפקידנו" "לדפוק" אחד
את השני. צדק חברתי? פערים חברתיים??
פיקוח ואכיפה??? הו, זה לא ממש מעניין פה.
פה עושים כסף, וזה לגיטימי, לא?
עד לחודש מאי 2014, עמד התעריף "שלנו" על 22/22; כלומר 22 ₪
למ"ק גז ו- 22 ₪ תעריף דו-חודשי קבוע; וזאת לאחר משא ומתן של אחד השכנים עם
חברת פזגז המקומית. מחודש מאי, קפץ
התעריף, לחלק מהשכנים, בכ- 9%.
לאחר שקראתי המאמר "איך להפחית את חשבון הגז הביתי?"... בו מספר הכותב על חברת גז
בשם "מרכז הגז", שם הוצעה "הנחה של כ- 40% במחיר הגז ושל 50% בתשלום
הקבוע", ניסיתי להתקשר קודם עם נציגי חברת הגז הנוכחית
"פזגז". בשירות הלקוחות אמרו
שהם לא מתעסקים עם תעריפים, והפנו אותי לגברת מסויימת ולטלפון נייד.
ניסיונות התקשרות, כדי לנסות להחזיר,
לכל הפחות, את תעריף ה- 22/22 עלו בתוהו.
אחרי כמה וכמה חיוגים ללא מענה, כבר תפסתי את הגב' הייעודית שמטפלת
בתעריפים, אולם היא הייתה עסוקה וביקשה שאתקשר בצהרים. בצהרים, אחרי כמה וכמה חיוגים ללא מענה, והודעת
SMS
אחת, הצלחתי לדבר איתה לשני רגעים, אולם השיחה, משום-מה, התנתקה;
היא לא חזרה אליי... וכל ניסיונותיי לחזור אליה כשלו.
התחלתי לחפש מידע באינטרנט, וכך נחשפתי
לעוד עולם מושחת במדינת ישראל.
כתבות נוספות בעניין ניהול, אכיפה ושירות
במערך הגז במדינת ישראל
פרוטוקול מס' 414 מישיבת ועדת הכלכלה (הכנסת ה- 17, מושב שלישי). על סדר היום: הצעת חוק משק הגז (קידום התחרות בגז
לצריכה ביתית), 3 לדצמבר 2007.
תנ"צ
בדימוס נתן קרמרסקי, ראש אגף הפיקוח והבטיחות, מסר, כי... האגף ימשיך בפעילותו על מנת
למגר את התופעה הפיראטית ולהביא להעלאת רמת בטיחות משק הגז בישראל".
בנובמבר
2007 חשף תחקיר G את הקשרים החבריים והפוליטיים
בין שר התשתיות דאז, בנימין (פואד) בן-אליעזר, לבין מנהלים ובעלים של חברות גז הנחשבות
לעברייניות סדרתיות, ואת השפעת הקשרים הללו על אגף פיקוח ובטיחות גז במשרד.
נתן קרמרסקי טען:
"אינני
החשוד המרכזי. מדובר במערכת מורכבת, רעה, אכזרית ומושחתת, שבכל שנותיי במשטרה לא נתקלתי
בכמותה. היא מגלגלת מיליוני שקלים, ואנשיה
מוכנים לעשות הכול כדי לצמצם את רמת האכיפה ולפגוע במי שמפריע להם - במקרה הזה אני.
הדברים מגיעים עד לשרים - לפחות שלושה שרים
מכהנים בכירים ביותר, שר לשעבר, חבר כנסת, יועצת משפטית, סמנכ"לית משרד ממשלתי,
בעלי ומנכלי חברות גז ועוד. תגובה לאירוע הקשור
אליי תגרום עוול לנושא בכלל ולי בפרט.
כשתינתן לי ההזדמנות ארחיב וארחיב עד שאמות הספים ירעדו".
"פז גז" ו- "מרכז הגז"
מככבות בהאשמות הדדיות.
נתן
קרמרסקי, שימש כראש אגף הפיקוח עד יוני 2009 (הושעה מאז בגלל חשדות פליליים שהומרו להליכים משמעתיים, עדכון מחודש ינואר 2014).
"שוק הגפ"מ מגלגל על פי ההערכות
2.5 עד 3 מיליארד שקל בשנה. בעבר המדינה הטילה פיקוח על מחיר הגז בישול אולם ב- 1993
הוא הוסר חלקית וב- 2007 הוסר לחלוטין במסגרת הפרטת בתי הזיקוק ומכירתם לבזן (חיפה)
ולפז (אשדוד) בניסיון להגביר את התחרות. הבעיה היא שמאז שהוסר הפיקוח נרשם זינוק של
30%–40% במחיר הגז מה שהוכיח שהמהלך הסרת הפיקוח נכשל" (כלכליסט, מאי 2013)
ענף
הגז הביתי סובל מכשלי תחרות, הנובעים בעיקר מההתנהלות של 4 חברות הגז הגדולות... עוד
מצאה הרשות להגבלים עסקיים, כי חברות אלה פעלו בשיטה של "סיכול ממוקד" -
תחרות מעטה בין החברות הגדולות, והן מהוות למעשה "קרטל" נגד חברות קטנות.
"אנחנו" מרבים לדבר על
"הטרור הערבי", אולם פה "אצלנו"... "טרור ישראלי" חי,
בועט, ומסוכן פי כמה וכמה.
-
בשנת
2014, מדינת ישראל נתפשת כמושחתת יותר מבעבר.
-
בקרב
המדינות החברות בארגון ה- OECD, דורגה ישראל במקום ה-24 מתוך 34 מדינות.
-
העובדה
שישראל נמצאת בשליש התחתון של מדינות ה- OECD
מאכזבת. העובדה ששנה אחר שנה אנו לא רואים את נושא המלחמה בשחיתות
על סדר יומה של הממשלה מעורר דאגה של ממש.
לקריאה נוספת: