יום שני, 2 ביוני 2014

"יום בחירה"



"יום בחירה הוא יום שבו רשאי עובד בישראל להיעדר מעבודתו אך לקבל שכר כאילו עבד.  יום ההיעדרות נבחר על ידי העובד מתוך רשימה של ימים מיוחדים.  הזכות ליום בחירה נקבעה בהסכמים קיבוציים, ולאחר מכן נקבע גם בחקיקה, במשמעות שונה במקצת" (וויקיפדיה)

כבר באפריל, ביקשתי להיות בחופש בל"ג בעומר, וציינתי שאני מבקש שזה יחשב כ- יום בחירה.

כשקיבלתי את תלוש המשכורת לחודש מאי, נוכחתי שהחופש בל"ג בעומר היה יום חופש רגיל (שנוכה מיתרת ימי החופשה השנתית שלי) ולא כיום בחירה.

ממחלקת השכר של החברה, נמסר לי הבוקר:
להלן פירוט ימי הבחירה עפ"י ההסכם הקיבוצי החל על חברתנו (ניתן לנצל יום אחד בשנה):  ערב יוה"כ, הושענה רבה (שמחת תורה), פורים, יום הזיכרון, 1 במאי, ט' באב.

יהיה קשה לאתר באיזה הסכם קיבוצי מדובר... אבל נראה לי שאסתפק בזה, לעת עתה.


המנהל הישיר "שלי" טוען שהם פועלים רק ע"פ החוק;  רק שלא תמיד ברור איזה חוק... וכשמנסים לברר, המערכת יודעת להתיש אותך, ולא לגלות הפרטים.

לקריאה נוספת:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה