בסוף חודש ספטמבר 2012 נמצאו שרידי גופתו של מג'די, שנעדר מאז חודש
מאי 2005.
ב- 24 לאוקטובר 2011, כשבוע לאחר חזרתו מהשבי של גלעד שליט, פניתי לרב הראשי לישראל, וביקשתי לברר מדוע נוסח הרבנות הראשית לתפילה לשלום השבויים והנעדרים,
הנאמרת בבתי הכנסת מידי שבת, איננו כולל את מג'די? במה שונה היעדרותו של מג'די מהיעדרותו
של גיא חבר?
הרב לא הגיב לפנייתי.
הפנייה הראשונה נעשתה דרך אתר הרבנות הראשית. ובסיום ההקלדה, אף קיבלתי הודעה:
"פנייתך נשלחה בהצלחה".
27.11
יצרתי קשר עם לשכת הרב; שם אמרו שהם לא קיבלו את פנייתי.
שלחתי שוב.
28.11
קיבלתי אישור "נתקבל" באימייל.
5.12
ראש לשכת הרב הראשי מגיב לפנייתי. הרל"ש לא מתייחס לפנייתי המרומזת, לכלול גם
את מג'די חלבי בתפילה. באשר ליהונתן
פולארד, אומר הרל"ש: "... מדינת
ישראל הכירה בו באופן רשמי כסוכן, ומשכך, ראוי הוא להכלל יחד עם מי שנשבו בעת
מילוי תפקידם הביטחוני למען עמנו וארצנו".
הרל"ש מצרף את נוסח התפילה של הרב הראשי.
עוד באותו יום כתבתי לרל"ש:
"... נראה שלא עניתם לי כראוי...; אולי תואילו לקרוא, שוב, ובעיון את
פנייתי... ולהשיב לי? ברשימה של הרב, חסר חייל אחד ויחיד, המוכר כנעדר
ע״י צה״ל; מדוע הוא אינו נכלל בתפילה?"
14.12.2011
הרל"ש כותב, שנוסח התפילה נערך מעט אחרי היבחרו של הרב
מצגר לרב הראשי לישראל (אפריל 2003), ומג'די חלבי נעדר משנת 2005.
עוד כתב הרל"ש: "על מנת לערוך את השינויים בנוסח תפילת "מי שברך לשבויים
והנעדרים", עלי להוועץ בעוד מספר רבנים, בטרם
אציע את השינויים שעליהם כתבת להרב הראשי לישראל".
25.2.2012
עברו 73 ימים, שהם כחודשיים וחצי.
אני כותב ללשכת הרב, ומזכיר שאני מחכה לתגובה.
22.3.2012
עברו 150 יום, שהם 4 חודשים ו- 27 יום, מיום
הפנייה הראשונה שלי, מה- 24 באוקטובר 2011.
התקשרתי ללשכה... והגעתי למנהלת הלשכה, שאמרה שתביא את פנייתי למי שאמור
לטפל בה.
28.3.2012
הרל"ש כותב לי: "אבקש סליחתך על שעברו כבר שלושה חודשים ועדין אין לי מענה לשאלתך בנוגע לשינוי נוסח תפילת מי שברך"... והרל"ש מוסיף שיבדוק זאת "מיד אחרי חג הפסח".
12.10.2012
כמעט שנה תמימה מאז הפנייה הראשונית שלי.
... ומאז אמרה מנהלת הלשכה שתעביר פנייתי, עברו
205 יום, שהם ששה חודשים ו- 21 יום... ומענה אין!
הנה נוסח התפילה לשלום השבויים והנעדרים (המעודכן), שערכתי אני.
ונוסח התפילה הכוללת את שמו של מג'די (תשרי ה'תשע"ב).
ונוסח התפילה הכוללת את שמו של מג'די (תשרי ה'תשע"ב).
יהי רצון שנדע בהקדם מה עלה בגורלם של שאר החיילים, ולא נצטרך את התפילה.
לקריאה נוספת (הענף לאיתור נעדרים של צה"ל):
"חלל שמקום קבורתו לא נודע , הינו לוחם צה"ל אשר קיימות לגביו עדויות מהימנות כי נהרג בקרב, אולם לא ידוע מקום הטמנת גופתו".
שנשמע בשורות טובות, בבריאות. אמן.