יום שישי, 6 באפריל 2012

"ברגע שהרווח שלהם נהיה חשוב יותר מהבריאות שלנו" - פרופ' מרדכי שני ומערכת הבריאות בישראל

מרדכי שני - פרופסור לרפואה, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות (שתי תקופות) ומנהל בית החולים "שיבא" – הוא מעמודי התווך של מערכת הבריאות בישראל. במשך יותר מ-40 שנות פעילות ציבורית הוביל שני רפורמות רבות לקידום הבריאות בישראל ולשיפור מצבן הרפואי והחברתי של אוכלוסיות מצוקה – אוטיסטים, חולי נפש, נכים, קשישים, מפגרים ועוד. בין השאר הוא הוביל את הרפורמות בביטוח הבריאות ובשירותי בריאות הנפש, הפך את מינהל הבריאות לתחום אקדמי ופעל לגיבושה של מדיניות בריאות לאומית.

>>> מצד אחד דואג, לכאורה, פרופ' שני לאוכלוסיות במצוקה... אולם, מצד שני, שמו משורבב ליותר מידי פרשיות מפוקפקות של ניגוד אינטרסים, ובעיות אתיות של הון-שילטון, המעלות חשש וחשד דווקא לניצול החלשים, בעבור בצע כסף (באופן ישיר ועקיף). אין ספק מעורבותו של פרופ' שני במערכת הבריאות - רבה ועמוקה. לפעמים נראה, שאין מומחה ממנו. תמוה שלמרות הפרשיות בהן הוא מעורב, ולמרות הביקורת על התנהלותו, הוא ממשיך להיות שחקן מרכזי במערכת. בו בזמן שפרופ' מרדכי שני "דואג בדאגה עמוקה" לנזקקים ולחלשים... מצבם ואיכות חייהם יורדת... והביקורת הציבורית ושל מבקר המדינה נוסקת!!!

האם מי מאלו שמינה אותו לאיזה תפקיד, מכיר את הפרשיות החשודות, בהן מעורב הפרופסור? עדיף מוקדם ממאוחר, שיקום מישהו אמיץ, ויעצור את האיש הזה וימנע ממנו להשפיע לרעה על מערכת הבריאות ואזרחי ישראל!

הנה מקבץ כתבות וקישורים:

אפריל 2012: החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה מבקשת לקבל את האחריות על הקרקעות שנרכשו בשנות ה-30 וששווין עשרות מיליוני שקלים.
> ראו להלן - דצמבר 2008 - על הקשר המפוקפק של פרופ' שני לחברה להשבת נכסי נספי השואה.
האם נראה שוב, החלטות תמוהות של הוועדה המייעצת, בראשות פרופ' שני, מנתבת כספים לאנשים/ארגונים/תכניות/פרוייקטים שפרופ' שני חפץ ביקרם, במקום עבור ניצולי השואה בישראל (2012) שכה זקוקים לתמיכה כלכלית?
> ראו דו"ח ביקורת על הסיוע לניצולי שואה של מבקר המדינה (אוגוסט 2007). נכתב שם, בין היתר, "שמדינת ישראל היא בין המדינות האחרונות שעדיין לא נקטו צעדים ממשיים להשבת רכוש הנספים ליורשיהם".
> ינואר 2011: מבקר המדינה: ניצולי השואה לא מקבלים סיוע. החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי שואה לא ממהרת לסייע לניצולי שואה. גם הקרן לטיפול בחסויים לא מעניקה טיפול מספיק לחלק מהם, החיים בתנאים מחפירים.
> אוסף קישורים לכתבות בעניין חייהם של ניצולי השואה במדינת ישראל.

אפריל 2012: הרפורמה להעברת שירותי בריאות הנפש בקהילה מהממשלה לקופות החולים נמצאת בדיונים כבר 17 שנה.
פרופ' מרדכי שני הוא האחראי, ההוגה והמוביל של הרפורמה מטעם משרד הבריאות.
> לכאורה מדובר ברעיון מצויין; במקום ללכת לפסיכולוג או פסיכיאטר, באופן פרטי, ולשלם המון כסף... הרפורמה מאפשרת לציבור להיפגש עם פסיכולוג או פסיכיאטר דרך קופת-חולים. מה רע בזה??? ובכן, מידע רפואי בתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה, יוקלד למחשב קופות החולים... ועלול לגרום נזק עצום ובלתי ישוער למטופלים.
> ראו להלן ("אוגוסט 2009"): מדינת ישראל דורשת מהרופאים להיות "שטינקרים" ו- "מוסרים" של אזרחים!!!
> החיסיון הרפואי בין רופא למטופל, כבר לא קדוש כמו שהיה פעם... והפרת החיסיון, ולעיתים קרובות שלא בצדק, עלול לפגוש בחירויות בסיסיות של אדם.
> לפי החוק מדינת ישראל, בעצם, גם כשאדם הולך לטיפול באופן פרטי... המטפל מחוייב להפר את החיסיון ולהסגיר את המטופל!!! אולם, באופן פרטי... יש יותר אמון (וכסף גדול יותר, שלא יוותרו עליו בקלות), והפרטים לא מוקלדים למערכת מחשב קופות החולים, באופן כמעט פומבי!!!
> ראו הוזהרתם אזרחים יקרים!!! מרגע שאתם נופלים קורבן למעלליו של פרופ' שני וחביריו במערכת הבריאות (ועוד)... קשה מאוד להשתחרר... והעלויות גבוהות עד גבוהות מידי. עלויות בגוף (כספי) ובנפש (עוגמות הנפש והיחס המשפיל).

ינואר 2012: בדיקת ראייה כתנאי לחידוש רישיון נהיגה.
כבר 10 שנים, מנסה משרד התחבורה לקדם את התקנה הזו... "ביוני 2009 הוגשה התקנה באופן מסודר מטעם משרד התחבורה, אשר הועלתה בעקבות "מחקר של מכון גרטנר לחקר מדיניות רפואית"...
>> מעבר לטרחה ולזמן המבוזבז, וכאילו הנהג הישראלי לא משלם מספיק אגרות ומיסים, הבדיקה הזו עולה כסף.
ומי עומד מאחורי "מכון גרטנר"??? פרופ' מרדכי שני!!!
>> אגב, בניו יורק, דווקא, החליטו הרשויות, בשנה שעברה (2011), להפסיק את הדרישה לבדיקת עיניים לפני חידוש רישיון נהיגה; וניו יורק דווקא ידועה כמחמירה בתנאי קבלת רישיון נהיגה!!!
> וגם כשהבדיקה הייתה נדרשת, היה אפשר להגיע למשרד הרישוי... ולקרוא את "לוח הבדיקה" על הקיר מאחורי הדלפק, בלי לטרטר את הנהגים, ובטח בלי לגרום להם להוציא עוד כסף, מיותר!!! וגם, כבר שנים... אפשר לחדש רישיון נהיגה, בניו יורק, לא רק בהגעה אישית למשרד הרישוי, אלא גם בדואר, או באינטרנט.

יולי 2011: רן סער הוא המנכ"ל החדש של מכבי שירותי בריאות.
בחירתו מפתיעה מאחר וד"ר ערן הלפרן, מנהל בילינסון (ששייך לקופ"ח כללית), נחשב היה למועמד מועדף.
> עוד החודש, יולי 2011 - מקבל "מכון לואיס" הכרה רשמית של משרד הבריאות, למרות היסטוריית ההתנהלות המפוקפקת של המכון הזה, ופרופ' מרדכי שני. פשוט הזוי. הבנאדם עושה במערכת כבתוך שלו!!!


יוני 2011: מאבק איתנים על ניהול "מכבי".
למערכת השיקולים שאיתה יצטרך דירקטוריון הקופה להתמודד לקראת ההחלטה מי יהיה המנכ"ל הבא תהיינה השלכות משמעותיות ביותר לגבי העתיד - שמירת הקיים או התפתחות. תהליך מוזר עובר בחודשים האחרונים על קופות החולים "מכבי" ו"מאוחדת" שככל הנראה מוכתב על-ידי מישהו בכיר במערכת ההסתדרותית או בקופת חולים "כללית". במלים פשוטות ניתן לקרוא לתהליך הזה, המתנהל משום מה הרחק מן העין הציבורית: השתלטות בכירי "כללית" על מערכת קופות החולים עד כדי מתווה של מונופול. שם בולט במיוחד בתחרות הכמעט-אולימפית של בחירת מנכ"ל "מכבי" הוא פרופ' מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל ביה"ח "שיבא" ומנכ"ל משרד הבריאות (שתי תקופות כהונה), ואחת הדמויות שלהן הייתה השפעה מכרעת על עיצוב מערכת הבריאות בישראל מאז אמצע שנות השבעים. על-פי הנלחש מפה לאוזן פרופ' שני הוא המוביל המרכזי של המהלך שמטרתו שיבוץ "כוכבי" "כללית" בצמרת קופות החולים.

אוגוסט 2009: חובת הודעה על נהגים עם מצבי בריאות העלולים לסכן את עצמם וזולתם - חוזר מנכ"ל.
> מדינת ישראל דורשת מהרופאים להיות "שטינקרים" ו- "מוסרים" של אזרחים!!!
> המחלות שעלולות להוביל לשלילת הרישיון שלכם (התגובות חשובות).
> תשאלו, מה הקשר בין זה לבין פרופ' מרדכי שני??? ובכן, פרופ' שני ואנשיו (כן! נשמע כמו מאפיה - כי זו מאפיה), שולטים במרב"ד (המכון הרפואי להטיחות בדרכים) ביד רמה. העוול הציבורי והמוסרי שגורם המרב"ד הוא עצום באופן שקשה לתאר. הופנת למרב"ד (תעריפים נכונים, ל- אפריל 2012) - תשלם 600 ש"ח כדי להיבדק. היה ורישיונך ישלל ותרצה לערער על החלטת המרב"ד (אל תתלה תקוות); עליך לשלם יותר מ- 1,000 ש"ח כדי להופיע בועדת ערר (שבראשה פרופ' שני ואנשיו). תרצה להביא עו"ד??? היזהר!!! אתה עלול ליפול ברישתו של עו"ד מאנשיו וחבריו ומוקיריו של הפרופ'... שיגבו ממך אלפי שקלים... ועלולים להפיל אותך בוועדה!!!
>> ממסקנות וועדת משרד האוצר ומשרד התחבורה, דוח הוועדה לבחינת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, 9 במאי 2000: "הבירוקרטיה במרב"ד ועלותה, מהווים נטל כבד על הציבור ללא כל צורך... זאת, ניתן להסיק ללא כל קושי מהאגרות שנגבות בהתאם לבקשה, פרק הזמן שעובר בין בדיקה לבדיקה וכן חיוב בבדיקות לא הכרחיות... חלק ניכר מהנבדקים מוזמן לבדיקת ביקורת כעבור שנה. "עולה החשש כי המכון "מייצר" לעצמו עבודה, בכדי ליצור תזרים הכנסות גבוה יותר". "לא נחקר ולא הוכח שקיים קשר בין מבנה האישיות בכלל ובין המבחנים של המרב"ד בפרט, לבין שכיחות תאונות הדרכים".
> מאמר חשוב ונדיר שהופיע בעיתון "הארץ".
> קישורים מאתר משרד הבריאות: המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הוא "הרופא המוסמך", בדיקות כשירות רפואית לנהיגה, ועדת ערר, רשימת ותעריפי אגרות.
> מידע נדיר על מה קורה בין כותלי המרב"ד. עדויות ומסמכים.

אפריל 2009: פרס ישראל לעושק הנכים.
פרופ' מרדכי שני, שפוטר בשל אי-סדרים כשעמד בראש משרד הבריאות, יקבל החודש את פרס ישראל, למרות עתירה התלויה ועומדת נגדו בפני בג"צ נשיאת העליון, דורית ביניש: התנהלות מכון לואיס בראשותו של שני - בעייתית מאד

מרץ-אפריל 2009: אומ"ץ מתנגדת להענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני.
תנועת אומ"ץ פנתה אל הממונה על פרסי ישראל במשרד החינוך והביעה את התנגדותה להענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני, מהסיבות המפורטות להלן...
> מנימוקי השופטים למתן הפרס לפרופ' שני: "חייו של פרופ' שני הם אות ומופת לעובד ציבור... על כל אלה נמצא פרופ' מרדכי שני ראוי לפרס ישראל בתחום של מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשס"ט".

דצמבר 2008: מי נהנה מכספי נספי השואה?
... לחברה להשבת נכסי נספי השואה שני תפקידים... מתברר שגם תפקידה האחר, סיוע לארגונים התומכים בניצולי שואה, מעורר מחלוקת. לשנת 2008 הקדישה החברה 100 מיליון שקל לסיוע לניצולים, 25 מיליון מתוכם הופנו בפועל לארגונים ולפרויקטים... לוועדה המייעצת מונו 10 חברים. בראשם הפרופ' מרדכי שני, שהיה מנהל בית החולים "שיבא" בתל השומר במשך יותר מ-30 שנה... בין הגופים שזכו: העמותה למען בריאות הפה, ארגון לתת, ארגון עמ"ך, עזר מציון, אש"ל, עמותת המשפט בשירות הזקנה, עמותת מאיר פנים, עמותת חזון ישעיה (עמותה שפורקה ע"י בית המשפט ב- 2012, עקב "אי חוקיות קשה וחמורה" [ראה גם ע"א 7907/12]), וכן זכה לתקצוב מעורר מחלוקת -- חוג הידידים של בית החולים "שיבא" בתל השומר, אותו ניהל בעבר הפרופ' שני.
> מידע נוסף על הוועדה המייעצת (שיושב הראש שלה, הוא כאמור, פרופ' מרדכי שני) של החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה: "תפקיד, סמכויות, הרכב ותהליכי עבודה".

נובמבר 2008: 'מכון לואיס - המכון הלאומי לשיקום'. משרד הבריאות העביר ללא מכרז את פעילותו למכון לואיס. למרבה הפלא "המכון הלאומי" הזה אינו לאומי ואינו נעליים, אלא חברה פרטית המנוהלת על-ידי פרופ' שני. במשך שנים לא הגיש מכון לואיס דוחות לרשם החברות, ודרך התנהלותה של החברה לוטה בערפל. כן, זהו אותו פרופסור שני שפוטר במצוות בג"צ בשנות התשעים ממנכל"ות משרד הבריאות עקב פרשיות ניהול עסקים פרטיים בהונגריה, ושלשול מאות אלפי דולרים לכיסו הפרטי. כן, זהו אותו שני שהוזכר בכתבתה של אילנה דיין בהקשר למעורבות בהקמת בתי חולים בגינאה המשוונית על-ידי גופים הקשורים בבית החולים תל השומר. על פרופסור שני נאסר לכהן בשורה של תפקידים ציבוריים, למשל מנכ"ל ביה"ח תל השומר...

27 למאי 2008: מכון לואיס, הבונה ומשפץ פרוטזות לנכים, בסכנת סגירה. הסיבה: משרד הבריאות, האחראי על מימונו, העביר השנה מעט יותר ממחצית התקציב.
> ההיתממות של פרופ' שני - מחליאה. במשרד הבריאות הסתפקו בתשובה הלקונית: "הנתונים מוכרים למשרד הבריאות, המשרד פועל להסדרת ההתקשרות והתקצוב להמשך הפעילות".
> ראו (בין היתר) תגובות: 12, 13, 14, 16, 29, ו- 32.
>> ראו להלן, דצמבר 2006: "ממשרד הבריאות ומכון לואיס עולה שאף אחד מן הגופים אינו שבע רצון מהמצב הקיים והם אף מחפשים מוצא מהחוזה הלא נוח ביניהם". מה השתנה מאז? עכשיו, שנה וחצי מאוחר יותר, החוזה כן נוח??

מאי 2008: המבקר: פגיעה הולכת וגוברת בשוויון במערכת הבריאות
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, התריע בדו"ח השנתי מפני פגיעה הולכת וגוברת בשוויון בצריכת שירותי הבריאות בארץ, ומפני הירידה בתקצוב המדינה את מערכת הבריאות הציבורית, באופן שמגביר את הפגיעה בקשישים ובחולים מהשכבות העניות.

20 למאי 2008: עשרות נכים, שזכאים לקבל נעליים מיוחדות ממשרד הבריאות, ממתינים כבר שנה לקבל את שמגיע להם. 100 אלף שקלים הועברו ליצרן, אך הנעליים מעולם לא נשלחו. ל-ynet נודע כי משרד הבריאות בודק את הפרשה כבר יותר מחודש, אך תלונה לא הוגשה במשטרה. מנהל בבית לוינשטיין: "זה מעשה נבלה. חגגו על חשבון הנכים". אחראית מנהל וכוח אדם בכפר תקווה, פנתה למכון לואיס כדי לברר את הנושא. המכון טען כי יש ברשותו רשימה של חוסים שביקרו לכאורה בבית חולים העמק בשנה שעברה לצורך הזמנת הנעליים. אולם בכפר תקווה הגישו תצהיר חתום לפיו החוסים ונציגי המוסד כלל לא ביקרו בבית החולים. משרד הבריאות מוגבל ביכולתו לפקח על הנעשה במכון לואיס. מבקר המשרד, אריה פז, עמד על כך בהרצאה שנשא בפורום המבקרים של מערכת הבריאות. "הבעיה שלנו היא שמשרד הבריאות קשור לכל מיני גופים שהפיקוח עליהם רופף למדי, והדברים האלו מזמינים פרצות בגדר", אמר.
> ראו (בין היתר) תגובות: 3, ו- 5.
>> ראו להלן, דצמבר 2006: "ממשרד הבריאות ומכון לואיס עולה שאף אחד מן הגופים אינו שבע רצון מהמצב הקיים והם אף מחפשים מוצא מהחוזה הלא נוח ביניהם". מה השתנה מאז? עכשיו החוזה כן נוח??

נובמבר 2007: היו"ר היוצא של ועדת סל התרופות מרדכי שני: מבנה הוועדה - בעייתי.
"... אמירה מעניינת נוספת היתה הודאתו כי "ללא שביתת הרעב, סביר להניח שהאווסטין... לא היתה נכנסת לסל התרופות".
> תזכורת: במאי 2006, "לאחר 16 יום, הודיעו חולי סרטן המעי הגס וקרוביהם על הפסקת שביתת הרעב".
ההחלטה התקבלה לאחר שיו"ר ועדת הסל, פרופ' מרדכי שני, הגיע לעדכן אותם בהסדר למימון סל התרופות. שני אמר לשובתים שבין התרופות שייכנסו לסל יהיו גם תרופות מאריכות חיים דוגמאת האווסטין וארביטוקס... אולם, למרות מעמדו הכל-יכול של פרופ' שני, "ועדת הסל הכניסה רק את תרופת ה"אווסטין""!

יוני 2007: פנייה למזוז: לבדוק ניגוד עניינים של יו"ר הוועדה לרפורמה בבריאות הנפש.
ח"כ רן כהן (מרצ) פנה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה לבדוק חשד לכאורה לניגוד עניינים בתפקידו של הפרופ' מרדכי שני, שעמד בראש הוועדה שהמליצה על רפורמה בשירותי בריאות הנפש ומכהן גם בתפקיד נגיד בית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק. כהן מבקש לבדוק אם "מעייני הישועה" ייהנה מיישום הרפורמה עליה המליצה הוועדה, כאשר מטופלים יופנו אליו לקבלת טיפול, שבתמורה לו יקבל בית החולים מימון ממשלתי. לטענת כהן, שיקוליהן הכלכליים של הקופות יפגעו באיכות שירותי בריאות הנפש. במכתב למזוז כתב כהן, כי "במסגרת הרפורמה מוצע גם להעניק לבתי חולים מסוימים אפשרות לקלוט חולים ולקבל על כך מימון ממשלתי...והנה, מסתבר כי פרופ' שני העומד בראשות הוועדה מציעת הרפורמה עומד גם בראש המרכז הרפואי מעייני הישועה, שהוא אחד הנהנים מן השינויים המוצעים במסגרת הרפורמה. מכך עולה חשד לניגוד עניינים של הפרופ' שני שמעמיד בסימן שאלה את המלצות הרפורמה שאותה הוא מוביל"... זהו ניגוד עניינים שבעיניי אסור שיתקיים. אני מאוד מעריך ומוקיר את הפרופ' שני על פועלו ותרומתו למערכת הבריאות בישראל - אך זו סתירה שאינה נסבלת".

דצמבר 2006: התקציב נגמר - מאות נכים ממתינים לפרוטזות.
במשרד הבריאות נגמר התקציב המיועד למימון תותבות לנכים והתוצאה: מאות נכים ממתינים כבר יותר מחודשיים לקבלת אישור לרכישת אביזרי השיקום. מ"מכון לואיס" עמותה המשמשת כצינור להעברת הכסף ממשרד הבריאות נמסר: "לא קיבלנו כסף ממשרד הבריאות ואנחנו לא פועלים יותר".
"... הטיפול של מכון לואיס כושל ואני מצפה שמשרד הבריאות ייקח את זה על עצמו".
מתגובות משרד הבריאות ומכון לואיס עולה שאף אחד מן הגופים אינו שבע רצון מהמצב הקיים והם אף מחפשים מוצא מהחוזה הלא נוח ביניהם. > באמת???
> ראו (בין היתר) תגובות 12, 16, 17, ו- 21 (מעניין שבאתר "מכון לואיס" לא מופיעים האנשים מאחורי המכון "החשוב" הזה (נכון ל- 6 לאפריל 2012))

יולי 2005: ראו, פסק דין שפורסם; וביקורתו החריפה והקשה של כבוד השופט דוד חשין על התנהגותו של פרופ' שני בוועדת הערר שהוא עומד בראשה (הערעור במקרה הזה - נתקבל, ע"י בית המשפט):
ההליכים שהובילו להחלטת ועדת הערר לדחות את הערר על החלטת המרב"ד לשלול את רישיון הנהיגה של המערער, התאפיינו בפגמים ובהתנהלות בעייתית... התנהלות ועדת הערר, על הפגמים הרבים שנתגלו בה, פגעה בזכותו של המערער להליך הוגן, על כל ההשלכות וההשפעות שהיו לכך על המערער ועל זכויותיו, לרבות על זכותו של המערער לשמיעה הוגנת, שמשמעותה, בין היתר, שהמערער יישמע בלב פתוח ובנפש חפצה... הוועדה סירבה להתייחס למסמכים שהגיש וסירבה גם לשמוע את נימוקיו. כן הוא אומר, כי יו"ר הוועדה, פרופ' מרדכי שני, אמר לו שהוא נמצא בבדיקה כדי לברר מהן מחלות המוח שמהן הוא סובל. לדברי המערער, חברי הוועדה השפילוהו ללא הפסק, צחקו עליו וצעקו עליו... התנהלות זו קשה עלי במיוחד... אי העברת מידע למערער, שאותו ביקש ושאותו היה זכאי לקבל, איננה עולה בקנה אחד עם ההתנהגות שרשות ציבורית מחוייבת לה... הדברים, שלא הוכחשו, כאמור, בעיתיים הם, ואין טעם להוסיף.

מאי 2004: אמרתי לכם.
לפני עשר שנים היה ד"ר בני מוזס אימת מערכת הבריאות, אחרי שיצא למאבק בכוכבי הרפואה הישראלית. המערכת הקיאה אותו מתוכה... היום הוא צופה בשערוריות התכופות בצמרת הרפואה בישראל ויודע בדיוק מתי זה התחיל: ברגע שהרווח שלהם נהיה חשוב יותר מהבריאות שלנו. ד"ר בני מוזס מוטרד מהכשלים המובנים במערכת הבריאות, כשלים שלטענתו מתפוצצים היום בפרצופו של הציבור הישראלי בצורת פרשיות שאנחנו נחשפים לפרטיהן המפחידים חדשות לבקרים.

אוקטובר 2003: פרוטוקול מס' ‎52 מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בעניין הפרטת בתי החולים הגריאטריים.
ראו, בין היתר, עדותו של ד"ר פידלמן (מנהל מרכז גריאטרי נתניה): הייתה ועדה, ואני לא רוצה להתייחס לזה, היא לא בדקה כמו שצריך. הם הוציאו החלטה שרירותית. הזדעזעתי כששמעתי שפרופ' שני לא היה בבית החולים פלימן. פרופ' שני, ואני מכיר אותו, הוא ידידי ‎30 שנה, הוציא מכתב על דעת עצמו. אין לו מושג בגריאטרייה. הוא אדם מוכשר מאוד, אבל היו צריכים לתת את ההחלטה על ההפרטה לאיש מקצוע. הוא איש ניהול מעולה, הוא היה מנכ"ל פעמיים, אבל הוא לא איש מקצוע בשטח שלנו".

יום שני, 2 באפריל 2012

Snow in August (ספר)

נראה לי שזה ספר עב-הכרס ביותר, שקניתי ו-קראתי מאודי, באנגלית. 384 עמודים. (ISBN: 0-446-60625-1).
Snow in August של הסופר פיט האמיל.

תקציר על קצה המזלג:
חורף 1946-1947. המקום: ברוקלין, ניו יורק. ילד כבן 11 ממוצא אירי (לא יהודי), בשם Michael Devlin, מתיידד עם הרב יהודה הירש, ניצול שואה, מ- פראג. מייקל והרב, מלמדים, אחד של השני, על העולמות והתרבויות מהם הם באים. הספר מתאר את מפגשיהם של הרב ומייקל, ועל חוויות החיים והקשיים ששניהם מתמודדים בשכונה בה פועלת חבורת-רחוב אנטישמית ואלימה.
... מייקל מלמד את הרב אנגלית, ומספר לו על בייסבול... והרב מרווה את צימאונו של מייקל להכיר מושגים יהודיים, ומלמד אותו קצת אידיש...

הנה כמה ביקורות על הספר (באנגלית):
1. ג'ייסון (תלמיד כיתה ט').
2. ע"י Mark R. Leeper.
3. ביקורת מאתר ה- ניו יורק טיימס.
4. עוד ביקורות ב- imdb.com

הספר יצא לאור ב- 1997.
ב- 2001 עשו מזה, סרט טלוויזיה (שלא ראיתי עדיין)




יום ראשון, 1 באפריל 2012

מנורה מבטחים. נוכלים מסוג מיוחד. צדק חברתי-מוסרי? או "טובל ושרץ בידו"?

ספטמבר 2011
פעם ראשונה בחיי, אני רואה בתלוש המשכורת, שהפרישו לי פנסיה. ע"פ החוק בכמובן?!

קצת מידע וקישורים:
פנסיה (Wiki), פנסיה (קו לעובד). "נראה אתכם מבינים בפנסיה" (TheMarker), "החיים בריבית אפס" (TheMarker).

אין לי כח להעלות על הכתב כל מה שיש לי לומר. אני מחכה לתשובה בכתב, במכתב רשמי, מ- "מורה-מבטחים".

אחרי מכתב האיומים שקיבלתי מהם לפני כשבועיים (אני, ה- "עמית" מחמד שלהם)... קיבלתי היום, את הדו"ח השנתי 2011, על המעטפה היה כתוב (כאילו לדרוך לי על היבלות והפצעים הפתוחים): "פנסיה בשפה שלך".

במכתב הקודם כבר הבנתי שהחוק החדש, מעניק הרשאה ל- "מנורה-מבטחים" לעשוק אותי; ולא משנה לאף אחד אם מדובר בעובד קבלן (ש- "מרוויח" 22.04 ש"ח לשעה)?! "מנורה-מבטחים" קיבלו כנראה אישור מהמדינה להתנהג בחוסר אחריות כמו הבנקים בישראל - ולהיות עוד גורם העוסק בסחיטת כסף מהציבור.

אז הנה כיצד נראה העתיד הפנסיוני שלי:
- סך הפקדות (עובד+מעביד) = 328.25 ש"ח
- סך רווחים לפני ניקוי דמי ניהול = 0.47 ש"ח
- סך דמי הניהול שנגבו = 19.92- ש"ח
- עלות כיסוי ביטוחי לסיכוני נכות ומוות = 102.51- ש"ח
- עדכון יתרה בגין הפעלת מנגנון איזון אקטוארי = 0.09 ש"ח
- יתרה (נכון ל- 29.12.2011) = 206.38 ש"ח

בא לי לצעוק ולהשתולל!!!

1. אם זה המצב, אני לא רוצה שיפרישו לי... ושלא יעשו לי טובות!!!
2. "כיסוי ביטוחי"??? לא רוצה את זה!!! אין לי כח להתעסק עם הדברים האלה... וגם, אין לי שום אמון במערכת, שכשאזדקק להם, הם יבואו בחיוך ובזרועות פתוחות ליידע אותי בזכויותיי...

לקחת כסף הם יודעים; האצבע קלה על ההדק! הנה, תראו באיזה מיומנות הם משחקים לי בכסף ש- "הרווחתי" ממש בזיעת אפיי. מי הרשה להם לגזול אותי ככה??? שר האוצר??

גזלנים, חמסנים, גנבים, שודדים.
בוז לכם!!!


שקרנים - - בשפה שלי אתם מדברים??? השפה שלי היא צדק חברתי-ערכי-מוסרי!!! אתם, מנורה-מבטחים, לא יודעים בכלל לדבר בשפה שלי, אכזרים שכמותכם!!!

בוז לכם, מגדול ועד קטון; מהמנכ"ל עד אחרון הפקידים, שפוגעים ככה בציבור!!!

בושה וחרפה למדינת ישראל!!! מה הפלא שהמדינה נראית כמו שנראית!!!

החזירו לי את הכסף!!! אל תעשו לי טובות, יפי-נפש שכמותכם!!!

ב- 2011, עלות שכרו של המנכ"ל ארי קלמן הסתכמה 4.9 מיליון שקל.
אדון קלמן, אתה גזלת ממני, ב- 2011, כ- 37% מקרן כספי היקר מכל. פעם היו שואלים, איך אתה יכול להסתכל על עצמך במראה, כשאתה גוזל וחומד ככה?! אבל היום, כשכסף זה הכל בחיים, וחיי עובד קבלן לא שווים יותר ממשכורתו של המנכ"ל, התשובה ברורה!!!



כמה מלל שלחתם לי, מנורה-מבטחים, על חובותיי אליכם... וכמה מלל שלחתם לי שיסביר לי זכויותיי?

סגנון העבודה שלכם, פשוט מגעיל!!!

"הפנינג" - שירות לקוחות (נכשל ופושע). תקציר


שירות לקוחות = נכשל ופושע

תמצית ותקציר אירועים:

19 לינואר 2012                       תאריך הרכישה.
במשא ומתן לפני הרכישה (כשאופציה החזרת המוצר עלתה על הפרק), לא נאמר לי דבר וחצי דבר, וגם לא הובא לתשומת (הפרט המהותי בהחלט) שהחזרת המוצר עלולה לעלות לי במחיר של 7% ממחיר הפריט, ושלא אקבל זיכוי מלא, ע"ס 180 ₪ !!!
                                    הדבר היחיד שנאמר לי, זה שאני יכול להחזיר תוך 14 יום. זה הכל!!!

22 לינואר 2012           לצערי, נאלצתי לחזור לקניון להחזיר המוצר, שלא תאם את ציפיותיי. הוא היה קטן מידי וקשה מידיי!!!
                                    באורח שרירותי ולהפתעתי המלאה... קיבלתי זיכוי של 167.40 שקלים בלבד (180 ₪ מינוס 7%).
                                    רק במעמד זה... אמרה המוכרת, זה החוק!!!
                                    כל טענותיי, מדוע החוק הזה לא נאמר לי במעמד הרכישה, גם לא כשביקשתי לדעת זכויותיי... לא נענו!!! והתגובה הייתה מזלזלת ביותר!!!
                                    תגובה, שאני הרגשתי, ממש מנוצל ומושפל... בלי יכולת להתגונן.
                                    כל ההתנהגות הזו של הגברות בחנות... לא נעשתה בתום-לב!

22 לינואר 2012           עוד באותו יום התקשרתי להתלונן במשרדים הראשיים של "הפנינג":
                                    הרצליה פיתוח, 09-957-6757.
                                   
נטלי קזאז אמרה שהם פועלים לפי החוק שמתיר חיוב של 5% "דמי החזר מוצר" + 2% עמלת סליקה לכרטיס אשראי. ושיש להם גם "תו אמון הציבור".
אמרתי שהחוק לא מחייב אותם לנהוג ככה בלקוחות שלהם, אלא רק מגביל את "עמלת העונש" ל- עד 5-7 אחוז.

23 לינואר 2012           קיבלתי מהפנינג (נטלי) תשובה, שהיא דיברה עם מנהלת החנות...
                                    ובקיצור, בדברים המהותיים והעובדה שכשקניתי המוצר לא נאמר לי כל האמת לגבי אפשרויות ההחזרה... קיבלתי התעלמות מופגנת!!!

23 לינואר 2012           הגבתי למימצאים של נטלי:

כתבת: "הובהר ללקוח בעת הקנייה שיש זכות החזרה במידה והמוצר אינו מתאים ללקוח".
הובהר שיש זכות החזרה... רק לא הובהר שיש קנס ב-7% משווי המוצר!!! ועל כך אני מתלונן!!!

כתבת: "כאשר הלקוח הגיע להחזיר את המוצר הוצע לו כל אפשרויות ההחזרה".
לא נכון!!! ועל כך אני מתלונן!!!
                                   
עוד הוספתי... שבדף "מדיניות החזרת מוצרים" המוצב בחנות, שהימצאותו ופרטיו הובאו לידיעתי רק אחרי הקנייה, כשהחזרתי את המוצר, כתוב: "במקרה והעסקה בוצעה בכרטיס אשראי, תצורף בנוסף עמלת סליקה ובלבד שהחברה סיפקה הוכחה לכך ששילמה עמלה זו".
                                    ביקשתי הוכחה!

27 לינואר 2012           שוב אני כותב לנטלי, שעדיין לא הגיבה לי על האימייל, 4 ימים קודם!

29 לינואר 2012           נטלי מגיבה (ציטוט):
"מה מספר חשבונית על מנת שאוכל לשלוח לחברת הסליקה את העסקה ואוכל לשלוח אליך חזרה הוכחת עמלת סליקה. לגבי שאר הדברים הועבר כבר לידיעת המנכ"ל לבירור מול מנהלת החנות ואין לי מה להוסיף בנושא".

29 לינואר 2012           שלחתי לנטלי את מספר החשבונית.
                                    חשבונית מספר 41-101058

22 למרץ 2012             (כמעט חודשיים עברו)... עדיין לא קיבלתי את "הוכחת עמלת הסליקה"!!! שלחתי ל- הפנינג – תזכורת (עם העתק אימייל ל- "אמון הציבור")!

27 למרץ 2012             נטלי מגיבה (ציטוט):
מאחר שאני רואה שנושא זה מטריד אותך, ניתן לפנות בחנות באונו ולקבל 3.34 שח כולל מעמ שזה עמלת אשראי 2% בגין ביטול עסקה מסך הקניה שהוא 167 שח כולל מעמ. אגב את טבלת ביטול עסקה ניתן לראות באתר הסליקה גמא שהוא גלוי לכל.
ה- 5% עמלה נוספים הם בגין חוק לפי אמון הציבור.

אז קודם כל נטלי שוב מזכירה את חוק "אמון הציבור".
שנית, סך הקנייה היה 180 ₪... ו- 2% מזה = 3.60 ₪!!!

כמעט חודשיים אחרי שליחת מס. החשבונית... עדיין לא הגיעה לידי
"הוכחת הסליקה" עבור הרכישה הספציפית הזו.
... ונטלי מפנה אותי (ושולחת לי בהמשך) מידע כללי על עמלות החיוב
של חברת "גמא"!

                                    ונטלי, מציעה כ- "מחווה"... להחזיר לי (חלק) מעמלת הסליקה... אם אטריח עצמי להגיע שוב לחנות שלהם בקניון!!!

                                    הזלזול הזה פשוט מגעיל!!!

27 למרץ 2012             אני כותב לנטלי... אומר תודה על הסך הנ"ל... ומוסיף:
לא אנוח ולא אשקוט עד שכספי יוחזר אליי במלואו.


1 לאפריל 2012            אני מגיש תלונה רשמית ב- "אמון הציבור".
                                    אחרי שדיברנו קצת בטלפון וניסיתי להסביר את המקרה, שלחתי להם... את תמצית האירועים, כנ"ל +

מה בעצם אני רוצה עכשיו?
1. קודם כל, את ה- 12.60 ₪ חזרה!!!
2. שנית התנצלות ממנכ"ל הרשת (דודי ברסלר?)!!!
3. אחרי כל הזלזול שספגתי. אני חושב שמגיע לי פיצוי כספי (אם היה לי כח, הייתי אולי הולך לביהמ"ש לתביעות קטנות. אבל אין לי כח לזה!)
4. אם דרישותיי, המוצדקות, לא יענו... אני מבקש מ- "אמון הציבור" לשלול מ- הפנינג את התו, והזכות להשתמש בשם "אמון הציבור", כאילו יש ל- הפנינג זכות להתעמר ככה בלקוחות!

מחכה להתפתחויות!!

כל הכבוד ל- "גלובס"!!! פשוט, כל הכבוד.... (זהירות בדרכים ומצלמות המהירות החדשות)

כל הכבוד ל- "גלובס" על הובלת המאבק נגד פרוייקט הדגל, השנוי במחלוקת, של משטרת ישראל - "מצלמות המהירות החדשות".

כל הכבוד על הדיווחים העיקביים, העקשניים, הקולעים, הביקורתיים. פשוט לחבק אותם - את "גלובס"!!!

הכתבה הראשונה בנושא, הייתה ב- 25 לאוגוסט 2010.
הנה לקט כתבות נבחרות:

25 לדצמבר 2010
מצלמות המהירות: המדינה תרוויח 260 מיליון שקל בשנה מדו"חות תנועה

13 לינואר 2011
נתוני תאונות הדרכים שהמשטרה לא רוצה שתראו. מהירות מופרזת אינה סיבה עיקרית לתאונות, אך המשטרה ממשיכה להציב מצלמות חדשות ולחלק קנסות. 379 בני אדם נהרגו על הכבישים ב-2010.

6 לספטמבר 2011
מצלמות הרמזור החדשות יפיקו קנסות גם לנהגים שיחצו בירוק

16 לינואר 2012
הסיוט מתחיל: 44 מצלמות מהירות חדשות הותקנו בכבישים - צפו בטבלה עם כל המיקומים והמהירויות המותרות

31 לינואר 2012
יוזמת אי-מיילים: לגרום למוסדיים להפיל את מניית מלם תים
> הנהלת "מלם תים". רשימת המשת"פים החדשים של משטרת ישראל, נגד הציבור.

2 לפברואר 2012
צפו: המפות הרשמיות של מצלמות המהירות החדשות - צפון, מרכז, דרום;

5 לפברואר 2012
יעקב גנות, הוא הפקיד הממשלתי שדוחף את פרויקט מצלמות המהירות החדשות
>> ראו תגובה 178, ותגובה לתגובה!!!

13 לפברואר 2012
כך מבלבלים את מצלמות המהירות. צפו בשיטות הבלתי חוקיות בעליל למיסוך לוחיות הזיהוי של כלי רכב: מפלטות מסנוורות ועד ספריי מיוחד שעולה 20 דולר בלבד אך יכול לחסוך אלפים.

14 לפברואר 2012
האם יש כאן מי שאכן מוכן להשקיע בשיפור הבטיחות ולא רק לגבות מס קל?

18 למרץ 2012
מרד בכבישים: נעקרה מצלמת מהירות חדשה בצומת גבעתי

23 למרץ 2012
"הארץ": למשטרה אין ביטוח על מצלמות המהירות החדשות

27 למרץ 2012
קצין בדימוס: "הקמת מערך מצלמות המהירות - תמוהה" על-פי הדוח השנתי של זכיינית המערכת, מלם תים, המדינה תשלם 335 מיליון שקל עבור הקמת ותפעול 60 מצלמות המהירות שהוזמנו ■ בסכום הזה אפשר היה לרכוש מעל 2,200 ניידות תנועה, או לחלופין לגייס למשטרה מעל 4,700 שוטרים חדשים


מידע חשוב נוסף:
פרוייקט "א-3 – מתחילים לנהוג אחרת" (באתר המשרד לביטחון הפנים).
ראו בצד שמאל של העמוד, עוד קישורים ומפות למיקומי המצלמות.

משטרת ניו יורק (NYPD) מפרסמת, כל חודש, שני דו"חות מפורטים:

1. דו"ח תאונות דרכים, בו מפורט: מספר התאונות, מספר התאונות עם פצועים והרוגים, חתך ומספר הנפגעים (נהגים, נוסעים, רוכבי דו-גלגלי, והולכי רגל), סוג (17) כלי הרכב המעורבים (כגון: רכב פרטי, אוטובוסים, מוניות, רכב דו-גלגלי), ו- 28 גורמים עיקריים לתאונות הללו.

... ונחשו מה??? "מהירות מופרזת" לא מופיעה כלל ברשימה!!!! ברשימה מופיע כגורם לתאונות - "מהירות מסוכנת" (Unsafe Speed)... אם ב- NYPD "מהירות מופרזת" איננה גורם לתאונות... אולי כדאי שמשטרת ישראל תלמד מהמשטרה המיומנת והמנוסה הזו (ולא רק תעתיק מהם את סגנון המדים)???

2. דו"ח דו"חות-תנועה, מ- 34 קטגוריות. מעניין לראות היכן משטרת ניו יורק שמה דגש באכיפה שלה.

חמשת המקומות הראשונים, בסיכום האכיפה לשנת 2011, הינם:

1. חגורת בטיחות
2. טלפון סלולארי
3. אי ציות לתמרורים
4. חלונות כהים (כנראה בעיית רצינית בניו יורק)
5. מהירות

מתי נזכה לדו"חות כה מפורטים ממשטרת מדינת ישראל (שכה דואגת לנו)?
סעו בזהירות!!!

חצי הכוס המלאה...

אז זהו... שכנראה, האופטימיסטים למיניהם, מזמן לא ראו את הכוס; כי גם אחרי הגשם הרב ששטף אותנו החורף, ממש לא מדובר בחצי כוס מלאה, אלא, מקסימום, שליש עד רבע מלא! השאר ריק, והמים ממשיכים להתאדות, אולי אפילו יותר מקצב האידוי מי ים המלח (אם באופן טבעי, ואם ע"י מפעלי ים-המלח באופן מלאכותי)!

המצב במדינת ישראל הוא גרוע עד בלתי נסבל.


זו אשליה אופטית למי חושב שהמצב לא כ"כ רע, ועדיין חושב, מפנטז ומנפנף ב- "חצי הכוס המלאה".

בורא עולם בחסדיו המרובים, נותן לנו תחושה שהמצב עדיין תחת שליטה, ומקווה ומייחל שנתעורר!!!

אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה, אם "היינו" יודעים באמת ובתמים מה המצב, על אשורו.

חבר'ה תתעוררו, לפני שיהיה מאוחר מידי!
המצב כבר היום לא מזהיר, ואפילו מפחיד!!

חבר'ה תפתחו ת'עיניים! תהיו מציאותייים! תהיו גברים, ותסתכלו לאמת בשחור של העין!!

אתמול בחצות, שוב, עלו מחירי הדלק ומחירי החשמל.


... ואני אומר לאנשי "חצי הכוס המלאה"... הלוואי הלוואי, שבמהרה בימינו, אמן... נגיע ליום, בו מאגרי הגז יהיו שמישים לטובת מדינת ישראל, ומחירי הדלק, החשמל והגז הביתי ירדו בצורה כה דרסטית כיאה למאגרים העצומים שנתגלו.

הלוואי הלוואי, שנגיע ליום הזה, ואפול על ארבע ואנשק את כפות רגליכם, ואבקש מחילה על כל השנים בהן הטלתי בכם ובמדינה את שורש הצרות של עם ישראל והעם הישראלי; ואבקש מחילה על הפסימיות שלי.

ועוד, אני פונה לאנשי "חצי הכוס המלאה" ואומר (בכאב ובדאגה): עם המצב החברתי-מוסרי-ערכי המדרדר בשנים האחרונות... האם אתם יכולים לומר בפה מלא, באמת ובכנות... שכשהיום הזה יגיע, ותהיה לעם ישראל רווחה כלכלית, כנ"ל... האמת נוכל גם לתקן את העוולות החברתיות שנעשו במדינת ישראל בשנים האחרונות???

האם באמת ובתמים, אתם רואים את הדור הבא, בשנים הקרובות, מאושר יותר, בריא יותר, מאוחד יותר??? או, חס ושלום ההפך?!?!?
איזה עתיד מצפה לילדים שעכשיו נמצאים בבית הספר היסודי?


עם המגמה ההולכת ומתפשטת, באופן בלתי מידתי בעליל, של הפרטות, מיקורי-חוץ, ועובדי קבלן... איזה עתיד מצפה פה במדינה לדור הבא?

אני מרחם על אנשי "חצי הכוס המלאה" שמשלים עצמם, אך רובם, בתוך תוכם יודעים את האמת, עד כמה המצב גרוע!!

ובעצם, מה האלטרנטיבה???

האופטימיים מנפנפים ב- "הייטק" כקרש ההצלה והגאווה הלאומית.

עד מתי נשלה ונשקר לעצמינו??!

הרי אם נודה על האמת, רובו ככולו של ה- "הייטק" מנותב לחו"ל. הישראלי הממוצע כמעט לא נהנה מהטכנולוגיות המתקדמות הללו. והכסף הגדול, גם כן, לא מגיע לטובת הישראלי הממוצע. החברות הפרטיות, על כל הטבות המס שיש להם, עושות עוד ועוד ע"ח העם הישראלי. הפטריוטיות הישראלית, שכבר אין לה מקום כמו בעבר... פוגעת אנושות, פעם אחר פעם, במבנה החברתי במדינת ישראל.

הספינה אוטוטו עולה על שירטון; זה בלתי נמנע!!!
המקסימום שאפשר *עכשיו* לעשות, זה להכיר את המציאות ולהתגייס למזער נזקים!!!


איך עושים את זה? מאיפה מתחילים?
קודם כל, מדברים ביושר ובאמת!

שנית, כל אחד, יעשה כמיטב יכולתו, בסביבתו, עם משפחתו, חבריו, שכניו, ועמיתיו בעבודה... לטובת הרעיון: "העם דורש צדק חברתי ומוסרי!".

אם אתה חלק מהעם הזה - תוכיח!!!

אם אתה מעסיק, תתנהג עם עובדיך ביושר. על תרמה אותם. כבד אותם. אל תפריט אותם, ואל תנסה לעשות עליהם קופה.

בואו נדבר קצת יותר חיובי, אחד לשני. נתמוך איש את רעהו, אפילו בצורה רעיונית.

דיי למגמה להתייחס לעובדי קבלן בצורה מזלזלת. על המדינה לשחרר עוד ועוד קרקעות לבנייה. להפיל את המחירים. לוודא שהקבלנים הם חלק מהעם הדורש צדק חברתי. להעביר את המסר החיובי הזה, ולהגביר אהבה ואחדות בעם.


לעודד מאהבה, שירות לאומי ואזרחי, כל אחד בקהילתו וסביבתו. ולתגמל את מי שתורם שכראוי!

לא לתת לאנשים להרגיש פראיירים.

לבטל את עמלות הבנקים וההרשאה לכל גוף (כמו קרנות הפנסיה) לסחוט כספים ובעצם לשדוד את קופת החיסכון הקטנה, שיש למעמד הביניים ולמעמד הנמוך יותר.

להטיל מס עשירים!!! מה, הם לא חלק מהעם הזה? לא חלק מהעם הדורש צדק חברתי??? אם הם לא רוצים צדק חברתי, כדי לשמור על עושרם... יש לכסח להם את הצורה!!! אם לא לסייע לחלשים, לפחות לא לתת להם להתעלל בחלשים!!!

לתת שירות לקוחות טוב יותר. שירות מאהבה.
לבטל את מחלקות "שימור הלקוחות". להפסיק לאלץ אנשים להתחנן להנחה. תנו כבוד לעם; תנו כבוד לעצמכם. העבירו מסר חינוכי-מוסרי-אחראי, לדור הצעיר.


והרשימה עוד ארוכה... ארוכה מידי...

דיי לעושק. דיי לניצול. דיי לעשות קופה ע"ח רוב העם השפוי והדור הצעיר!!!

(אנחה)...

אני מדבר על עמלות הבנקים, שצריך להעלים מהעולם... ואנשים משיבים לי, אז איך הבנקים יעשו כסף???
ואני שואל, את הבנאדם... מדוע אתה דואג כ"כ לבנקים, יותר מאשר לעצמך??? מה, יש לך מניות של הבנק שאתה כ"כ רוצה ביקרו???


תהיו יותר אדיבים בכביש! תאותתו כשאתם פונים, ועוברים נתיבים. תנו סימן לאיזה כיוון אתם נוסעים. למה לבלבל אותי, וחס ושלום לגרום לתאונה. אל תאותתו ברגע האחרון! תכינו את הנהג מאחור או מהצד, לצעד הבא שלכם. ב- "משחק" הזה אף אחד לא מקבל פרס אם הוא מגיע ראשון. ב- "משחק" הזה, כולנו (כן, גם אני) רוצים להגיע הביתה בשלום!!!

אתם לא חלק מהעם הדורש צדק חברתי ומוסרי?

ההתנהגות ההזוייה הזו, פשוט מחליאה!!!

חבר'ה,

הספינה אוטוטו עולה על שירטון; זה בלתי נמנע!!!
המקסימום שאפשר *עכשיו* לעשות, זה להכיר את המציאות ולהתגייס למזער נזקים!!!


מה זה יעזור לי, שאהיה שם (או לא) כשזה יקרה... או, כשתראו (מאוחר מידיי) כשזה קורה, והדבר היחיד שאוכל אז לעשות, זה רק לומר לכם ביאוש עמוק: "אמרתי לכם"!!!?!!!

Oath of Allegiance for Naturalized Citizens

"I hereby declare, and solemnly affirm, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state, or sovereignty of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the Armed Forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God."

If USCIS finds that you are unable to swear the oath using the words “on oath,” you may replace these words with “and solemnly affirm.”/