יום רביעי, 27 בינואר 2016

חרדים מפרסומות



לא יודע למה... אבל רק לאחרונה נתקלתי במודעות להלן... בהן מתבקש הגולש לאפשר הצגת פרסומות תוך כדי גלישה באתרים "ספקי תוכן" מסויימים... או, לאשרר החסימה (במקרה הזה, של AdBlock) ולהמשיך לגלוש בלי להיות מוטרד מחלונות קופצים ופרסומות מציקות.


טרוניות הגולשים איננה על פרסומות באופן כללי, אלא בעיקר על פרסומות המפריעות לחוויית הגלישה, ובין היתר גם מכבידות על קצב טעינת העמודים.    ישנה פחות התנגדות לפרסומות טקסט או תמונות סטטיות, שפחות מטרידות חזותית.

ראוי ונכון שספקי התוכן יתחשבו בגולשים/בלקוחות שלהם ויאפשרו גלישה נעימה יותר, תוך חשיפה לפרסומות, באופן הגון, ראוי, ומכבד יותר.

אתר "כיכר השבת" הגדיל לעשות... והגולש, המבקש לצרוך מידע שהאתר מספק, מואשם ב- "גזל" (לא פחות), כשהוא מממש את זכותו לגלישה חופשית ונטולת מעקבים ומטרדים, במרחבי הרשת.
"האשמה" של "גזל"... זו כבר חוצפה, והתנהגות בלתי מתקבלת על הדעת!

 
ספקי התוכן צריכים להבין ולכבד את הציבור, ולא לפגוע בו עם פרסומות מטרידות או כאלו האוספות מידע אודות אופי הגלישה והשימוש באינטרנט.  מי שמתעקש להציג פרסומות מטרידות, בזדון; ומי שאינו מיידע את גולשיו בדבר אפשרות החדירה לפרטיותו (במודעה ברורה, ולא באותיות הקטנות) – אל לו להתפלא כשגולשיו, בלית ברירה, משתמשים בחוסם פרסומות.

"גם מוזילה, העמותה שעומדת מאחורי דפדפן הקוד הפתוח פיירפוקס, פרסמה גילוי דעת בנושא וכתבה למפרסמים:
"אתם עושים זאת לא נכון... הדיון הוא לא על פרסומות טובות ופרסומות רעות או חסימת תוכן, אלא על שקיפות, שליטה ואמון". כרגע האיזון מופר, טוענים במוזילה, כי המשתמש לא מקבל שליטה על מי אוסף עליו מידע, איזה מידע נאסף אודותיו ומתי פעולותיו נמצאות תחת מעקב" (דה-מרקר)

"חוסם פרסומות", כמו AdBlock, לא חוסם את כל הפרסומות, אלא רק פרסומות שאינן עומדות ב- תֶּקֶן (סטנדרט) ודרישות החברה (תרתי-משמע).




מה התקן לפרסומת "כשרה"?
ע"פ AdBlock, "אסור, למשל, לכלול אנימציה או צלילים בפרסומות, או לפרסם באמצעות חלונות קופצים שמכסים תוכן אחר".

כדי לסבר את האוזן והעין, ראו כמות הפרסומות הנחסמות בפתיחת העמוד הראשי של:
גלובס (23), כיכר השבת (13), Ynet חדשות (5), הארץ (5), דה-מרקר (4), וויקיפדיה (0), פרוייקט בן-יהודה (0)
The Yeshiva World (24) FoxNews (10), CNN (7), National Geographic (7), C-Span (0), Wikipedia (0)

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

 

לקריאה נוספת:
-         GetAdBlock

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה