‏הצגת רשומות עם תוויות ישעיהו ליבוביץ. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות ישעיהו ליבוביץ. הצג את כל הרשומות

יום שישי, 7 ביוני 2013

סלקציה ליהודים בלשכת הגיוס של צבא ההגנה למדינת ישראל



ראיתי הכתבה (31 למאי 2013).  קראתי ברפרוף.  לא מצא חן בעיני.  חשבתי לערוך מאמר לבלוג ועל ההשוואה המטרידה.  וויתרתי מלהעלות את הנושא הכאוב הזה.  עברו כמה ימים.  החלטתי כן להעלות את הנושא.

-         אני גם בעד "שיוויון בנטל"... אבל של כ-ו-ל-ם (ואני לא רוצה לנקוב בשמות).
על כל אזרח ישראלי לעשות שירות כלשהו לטובת הכלל, דרך מרכז שינתב את הפעולות והפרוייקטים, אותו תקים המדינה, והיא זו שתפקח על המערכת.
-         לא חייבים להעלות על נס את השירות הצבאי, ולבישת מדים.  צריך למצוא דרך רכה יותר, ולאפשר שירות  לאומי, קהילתי וכד'.
-         אסור להיטפל למגזר וקהילה מסויימת.

ציטוט מהכתבה:
"ממעטים לשתף פעולה, לא עונים על שאלות, לא נוגעים בעט שנתנה להם חיילת ובוודאי שלא מגישים לה את תעודת הזהות.  מאז פקע חוק טל מגיעים נערים חרדים ללשכות הגיוס, אבל מה הם בעצם עושים שם?  המאבחנות הפסיכוטכניות חושפות...".

העובדה שמידע כזה מתפרסם ככה, מעיד על ההידרדרות המוסרית, הזלזול, וכהות החושים הישראלית למצוקתו של היהודי שומר התורה והמצוות, יחיד כרבים... בסביבה המנוכרת והלא מוכרת, כלשכת הגיוס.
ועל כך אני מוחה בתוקף!

לי... התיאור הזכיר והעלה המחשבה... מה עבר על יהודי שהגיע בעל כרחו לאושוויץ, ועבר סלקציה ע"י בני-אדם שמילאו פקודות;  וכאן גם הקשר לדמיון ההשוואתי.  מה הרגשתו של יהודי שעובר סלקציה?  מה דרגת הנאתם וגאוותם של ממלאי הפקודות בהשפלת היהודי ורמיסת כבודו?
האם ראוי להצניע את הנושא הזה? או, האם זכות הציבור לדעת?

תיאור האינטראקציה, בכתבה, בין המועמד לגיוס לבין נציגי הצבא והמדינה – הוא תיאור משפיל ולא מכובד, המזכיר מתיאורי התנהגות היהודים והיחס אליהם... ברכבות, בדרך להשמדה ולעבודה, ובהגעה למחנות.

הנה לקט לקריאה נוספת:
-         יהודי הונגריה מגיעים לאושוויץ (מזיכרונות אסירה באושוויץ)
-         סלקציה

בספר "ישעיהו ליבוביץ': על עולם ומלואו. שיחות עם מיכאל ששר" (עמ' 82-83), נשאל פרופ' ליבוביץ':
כלום אינך מגזים כשאתה משתמש בביטוי "יהודו-נאצי"? אתה באמת מאמין שאנחנו עלולים להידרדר עד לממדים של הנאצים?

וליבוביץ' עונה:

כשאומה )בלשון הנאצים - 'הגזע') ועוצמתה הממלכתית נעשים ערכים עליונים, אין עוד מעצורים למעשי האדם. מנטליות זו רווחת גם בקרבנו... לא הקימונו מחנות השמדה כמעשיהם במזרח, אבל מה נורא הדבר שאנו נאלצים להציג עובדה זו כמה שמבדיל בינינו לבין הנאצים?

... אני אומר זאת על כל חברה אנושית המקדשת את הלאומיות והממלכתיות. הנאצים שעוללו מה שעוללו הם בני אדם, וגם היהודים הם בני אדם".

לפיכך נראה, שגם הישראלים הם בני-אדם?!

יום שלישי, 18 בדצמבר 2012

מצב האומה. מדינת ישראל, דצמבר 2012




1.
בן 28, שנפגע ב-2009 בתאונת דרכים שגרמה לו לנכויות נוספות, תבע את הפניקס ■ השופט: "התובע יושב באולם בית המשפט, חולה קשה, צפון בתוך עצמו וצופה בעורכי הדין במחלוקת לוהטת: מתי ילך לבית עולמו?"

תגובה 45:
התנהלות הפניקס. זה מה שקורה שלא מתייחסים לבני אדם כבני אדם, אלא כאובייקטים!!!

ומדינת ישראל, בשנים האחרונות, מצליחה באופן מטאורי, לשוות לבני האדם החיים בה, צורה של אובייקט.

מדינת ישראל מצטיינת בהערכה שלה, כלפי בני אדם... ברמה מסויימת כמו שהנאצים התייחסו לבני האדם... האם הבנאדם מועיל למדינה ולחברה או לא... ואם לא (ראה ערך, זקנים וניצולי שואה, בעלי נכויות ומוגבלים, במדינת ישראל)... דינם להינמק במוסדות מופרטים ויחס איום ונורא... או, להישאר בביתם, מחוסרי כל!!!

נראה שמדינת ישראל יודעת למנף היטב את מסקנותיה מהשואה והיחס שהיהודים (ועמים אחרים) קיבלו בתקופת השלטון הנאצי.

ב"ה, אין עדיין, תוכניות להשמדה... אבל ההשפלה שהחלשים נאלצים לעבור... היא בלתי נסבלת!!!  עדיין, מתאבדים במדינת ישראל, כל שנה, כ- 350 איש.

אם לא משמידים באופן ישיר... גורמים לאנשים לאבד עצמם לדעת!!!

עצוב וכואב... אך האמת חייבת להאמר!
מיכאל ששר שאל פעם את פרופ' ישעיהו ליבוביץ': כלום אינך מגזים כשאתה משתמש בביטוי "יהודו-נאצי"? אתה באמת מאמין שאנחנו עלולים להידרדר עד למימדים של הנאצים?  על כך ענה ליבוביץ': כשאומה (בלשון הנאצים - 'הגזע') ועוצמתה הממלכתית נעשים ערכים עליונים, אין עוד מעצורים למעשי האדם. מנטליות זו רווחת גם בקרבנו... אני אומר זאת על כל חברה אנושית המקדשת את הלאומיות והממלכתיות. הנאצים שעוללו מה שעוללו הם בני אדם, וגם היהודים הם בני אדם".


2.

תגובה 4:
אם המדינה הייתה מתייחסת לחרדים כמו כל מדינה אחרת בעולם... הכל היה טוב ובריא יותר

הבעיה היא שמדינת ישראל והישראלים, מתייחסים בגזענות למיעוטים מסויימים... ודוחקים אותם לפינה לא בריאה ולא תקינה... דבר שבסופו של דבר חוזר כבומרנג ופוגע במדינת הישראלים.

לצערי, אני לא רואה שהמצב עשוי להשתנות.

חוסר האהבה תהומי, וארוך שנים.

עצוב וכואב.

תגובה לאריק
אריק, אתה צודק... ואני מסכים אתך, בנקודה הזו!

מי מאפשר ל- "דתיים" להתפלל על חשבון המדינה??? המדינה שלך!!!

ולכן המסקנה שלי נכונה - חייבים להפריד את הדת מהמדינה למפרע!!!

אבל עדיין, חייבים להתייחס לציבור האנושי הזה, בכבוד!!! גם אם אנחנו לא מסכימים לדרך שה-מ-ד-י-נ-ה מתייחסת אליהם ולא "אלינו"!!!


3.
רק 26% מהישראלים חשים שהמדינה מבטיחה עתיד טוב לילדיהם


4.


5.


6.
בשנה שעברה דורגה ישראל במקום 36 ובציון 58 - שהיה הנמוך ביותר שבו דורגה ישראל ב-15 השנים האחרונות מאז החלה להיכלל בדירוג.  כשישראל צורפה למדד ב-1997 היא דורגה במקום 15 בציון 7.9, ועם השנים הידרדר מקומה.

יום שבת, 4 באוגוסט 2012

"ברגע שהרווח שלהם נהיה חשוב יותר מהבריאות שלנו" (2)


מאי 2003

מאי 2004

ינואר 2011

יולי 2011

אוגוסט 2011
גובר המאבק בין שירותי בריאות כללית למשרד הבריאות בחיפה

אפריל 2012

מאי 2012

יולי 2012
כי מה יותר חשוב, החיים או אטרקטיביות פיננסית של חברות ביטוח?




אוגוסט 2012


בספר "ישעיהו ליבוביץ': על עולם ומלואו. שיחות עם מיכאל ששר"... נשאל ליבוביץ' (עמ' 82-83):

כלום אינך מגזים כשאתה משתמש בביטוי "יהודו-נאצי"? אתה באמת מאמין שאנחנו עלולים להידרדר עד לממדים של הנאצים?

וליבוביץ' עונה:
כשאומה )בלשון הנאצים - 'הגזע') ועוצמתה הממלכתית נעשים ערכים עליונים, אין עוד מעצורים למעשי האדם. מנטליות זו רווחת גם בקרבנו... לא הקימונו מחנות השמדה כמעשיהם במזרח, אבל מה נורא הדבר שאנו נאלצים להציג עובדה זו כמה שמבדיל בינינו לבין הנאצים?
... אני אומר זאת על כל חברה אנושית המקדשת את הלאומיות והממלכתיות. הנאצים שעוללו מה שעוללו הם בני אדם, וגם היהודים הם בני אדם".

עצוב וכואב.

משה סילמן ועקיבא מפעי זכרונם לברכה, לא הצליחו לזעזע את הציבור הישראלי כמו שמישהו אולי חשב. משה ועקיבא נכנסו לסטטיסטיקה העגומה של כ- 400 בני אדם המתאבדים כל שנה במדינת ישראל; כל שנה! וקולם של מאות בני-אדם אלו... לא נשמע... ואפילו לא מהדהד.

האם האדישות הציבורית-ישראלית... היא סימן לבאות?
כבר היום אני שומע יותר מידי קולות הקוראים לטרנספר של אנשים ומגזרים שלכאורה לא תורמים או לא תורמים מספיק (בעיני המבקרים) למדינה ולקהילה.
אני חושש שלא רחוק היום שידברו במדינת ישראל על אותנסיה של "בלתי כשירים".

לקריאה נוספת:

"ברגע שהרווח שלהם נהיה חשוב יותר מהבריאות שלנו" –