{ההדגשות הן שלי, ואינן נמצאות במקור}
ראו מסמך (39 עמודים) " ניסויים רפואיים בבני אדם" (המכון ללימודי השואה ע"ש חדווה אייבשיץ ז"ל), מ- אמצע עמ' 21 והלאה:
סוג נוסף של ניסויים, אלו ניסויים שנעשו למען מטרות מדעיות, ותאמו את האתיקה הרפואית אך דרך עריכתם נגדה את המוסר האנושי.
שתי דוגמאות בולטות בקטגוריה זו הן: ניסויים למטרות הצלה. ניסויים למטרות ריפוי (ריפוי פצעים, וכמו כן מציאת תרופות במטרה לרפות מחלות)".
עמ' 23:
מבחינת הרופאים הגרמניים ניתן לראות ניסויים אלו כלגיטימיים, מאחר והמטרה הסופית הינה חשובה ומדעית, אך בפועל, השיטות שבהן נערכו הניסויים משייכות אותם למעשים בעלי אופי פלילי...
(היו) ניסויים שנעשו אך ורק לשם רכישת ניסיון וידע... ניסויים וניתוחים אלו, היו חסרי תכלית וללא שום מטרה מוגדרת, מלבד הקניית ניסיון לרופא.
עמוד 25:
מלבד הניסויים שנעשו על יהודים, רוסים וכו' היתה קבוצה נוספת של אסירים שבהם גם נערכו עשרות ניסויים קשים ואכזריים ואלו הצוענים! לצוענים היה מחנה נפרד משלהם בעל תנאי תברואה ירודים ביותר... חלקם קיבלו טיפול טוב ומוצלח, אך ברגע חיסול המחנה נרצחו כולם!!
עמוד 36 (סיכום): בניסוייהם המזוויעים בקורבנות חסרי האונים (אשר, בדיעבד, לא הניבו תוצאות מדעיות-רפואיות) נתנו הנאצים לסקרנותם המדעית, ובעצם, ליצרם החייתי להשתלט עליהם. אותם רופאים, שלכאורה היו אנשים לכל דבר, בעלי משפחות, הגיעו לדרגת שפל וקהות חושים שמילים כמעט לא יוכלו לתאר.
ראו מה יש למבקר המדינה לומר על מקרים דומים, ב- " דוח שנתי 61ב לשנת 2010 ולחשבונות שנת הכספים 2009 (תקציר הדוח)", מעמוד 301.
וכך נכתב בדו"ח מבקר המדינה, על מקרה מאוד מאוד ספציפי שקרה באחת האוניבסיטאות במדינת ישראל, עמוד 307:
"בבדיקה רפואית של בעלי החיים בבתי החיות של המרכז התגלה בהם זיהום קשה שחייב את השמדת בעלי החיים והפסקת המחקרים".
ומכאן דברי פרשנות שלי, וכמה שאלות ונקודות עקרוניות למחשבה ועיון:
- האם לפעמים מותר לבצע ניסויים (רפואיים וכד׳) בחיילים, חוסים, זקנים, יהודים ואחרים, עובדים זרים, וחיות?
- האם לפעמים המטרה תצדיק את האמצעים?
- מה בורא עולם היה אומר על כך?
- מי רשאי להחליט על ביצוע הניסויים?
- האם מותר, במקרים מסויימים, ״לקצור״ איברים מחסרי ישע כדי להציל אדם שסיכויי ההישרדות שלו גבוהים יותר?
- אם נאמר, ש- השיטות שבהן נערכו הניסויים הינן מקטגוריה בעלת אופי אנטי-מוסרי ו/או אנטי-אנושי... האם יפסקו הניסויים? או שתמיד ימצאו תירוצים למה זה נחוץ, למרות הבעיות המוסריות?!
אם מתייחסים לשתי דוגמאות המאוד מאוד נקודתיות וספציפיות, בשני המקרים המתוארים בשני מסמכים הנ"ל...
- במקום אחד העניקו מבצעי הניסויים "טיפול טוב ומוצלח" לאלו שבהם בוצעו הניסויים.
- במקום שני, נתגלה זיהום קשה שחייב השמדה.
מדוע לא ניתן להשוות ולומר, שבמקרים המאוד מאוד נקודתיים וספציפיים הללו, שכמובן ברור ומוסכם שאין להשליך מהם על הכלל... האם ניתן לומר שהנאצים התייחסו טוב יותר, לאלו שעליהם נעשו הניסויים, מאשר התייחסו האחרים (כל מקרה לגופו ובזמנו)?
בלי ספק, זהו נושא כבד ובעייתי... ועל כן ראוי עוד יותר לדון בו ולהתייחס אליו בכובד הראש הראוי... ולא לבטל במחי-יד את הבעיות הקשות העולות מהעיסוק (אם בפועל ואם בתיאוריה) בנושא... כמו התגובות שאני שומע, לעיתים, מפי סטודנטים ושאר בני אדם... כמו "אז איך יוכל ללמוד הסטודנט הצעיר ולרכוש ניסיון אם לא ילמד על בעלי חיים?" - המזעזעות אותי!
ראו מסמך (39 עמודים) " ניסויים רפואיים בבני אדם" (המכון ללימודי השואה ע"ש חדווה אייבשיץ ז"ל), מ- אמצע עמ' 21 והלאה:
סוג נוסף של ניסויים, אלו ניסויים שנעשו למען מטרות מדעיות, ותאמו את האתיקה הרפואית אך דרך עריכתם נגדה את המוסר האנושי.
שתי דוגמאות בולטות בקטגוריה זו הן: ניסויים למטרות הצלה. ניסויים למטרות ריפוי (ריפוי פצעים, וכמו כן מציאת תרופות במטרה לרפות מחלות)".
עמ' 23:
מבחינת הרופאים הגרמניים ניתן לראות ניסויים אלו כלגיטימיים, מאחר והמטרה הסופית הינה חשובה ומדעית, אך בפועל, השיטות שבהן נערכו הניסויים משייכות אותם למעשים בעלי אופי פלילי...
(היו) ניסויים שנעשו אך ורק לשם רכישת ניסיון וידע... ניסויים וניתוחים אלו, היו חסרי תכלית וללא שום מטרה מוגדרת, מלבד הקניית ניסיון לרופא.
עמוד 25:
מלבד הניסויים שנעשו על יהודים, רוסים וכו' היתה קבוצה נוספת של אסירים שבהם גם נערכו עשרות ניסויים קשים ואכזריים ואלו הצוענים! לצוענים היה מחנה נפרד משלהם בעל תנאי תברואה ירודים ביותר... חלקם קיבלו טיפול טוב ומוצלח, אך ברגע חיסול המחנה נרצחו כולם!!
עמוד 36 (סיכום): בניסוייהם המזוויעים בקורבנות חסרי האונים (אשר, בדיעבד, לא הניבו תוצאות מדעיות-רפואיות) נתנו הנאצים לסקרנותם המדעית, ובעצם, ליצרם החייתי להשתלט עליהם. אותם רופאים, שלכאורה היו אנשים לכל דבר, בעלי משפחות, הגיעו לדרגת שפל וקהות חושים שמילים כמעט לא יוכלו לתאר.
ראו מה יש למבקר המדינה לומר על מקרים דומים, ב- " דוח שנתי 61ב לשנת 2010 ולחשבונות שנת הכספים 2009 (תקציר הדוח)", מעמוד 301.
וכך נכתב בדו"ח מבקר המדינה, על מקרה מאוד מאוד ספציפי שקרה באחת האוניבסיטאות במדינת ישראל, עמוד 307:
"בבדיקה רפואית של בעלי החיים בבתי החיות של המרכז התגלה בהם זיהום קשה שחייב את השמדת בעלי החיים והפסקת המחקרים".
ומכאן דברי פרשנות שלי, וכמה שאלות ונקודות עקרוניות למחשבה ועיון:
- האם לפעמים מותר לבצע ניסויים (רפואיים וכד׳) בחיילים, חוסים, זקנים, יהודים ואחרים, עובדים זרים, וחיות?
- האם לפעמים המטרה תצדיק את האמצעים?
- מה בורא עולם היה אומר על כך?
- מי רשאי להחליט על ביצוע הניסויים?
- האם מותר, במקרים מסויימים, ״לקצור״ איברים מחסרי ישע כדי להציל אדם שסיכויי ההישרדות שלו גבוהים יותר?
- אם נאמר, ש- השיטות שבהן נערכו הניסויים הינן מקטגוריה בעלת אופי אנטי-מוסרי ו/או אנטי-אנושי... האם יפסקו הניסויים? או שתמיד ימצאו תירוצים למה זה נחוץ, למרות הבעיות המוסריות?!
אם מתייחסים לשתי דוגמאות המאוד מאוד נקודתיות וספציפיות, בשני המקרים המתוארים בשני מסמכים הנ"ל...
- במקום אחד העניקו מבצעי הניסויים "טיפול טוב ומוצלח" לאלו שבהם בוצעו הניסויים.
- במקום שני, נתגלה זיהום קשה שחייב השמדה.
מדוע לא ניתן להשוות ולומר, שבמקרים המאוד מאוד נקודתיים וספציפיים הללו, שכמובן ברור ומוסכם שאין להשליך מהם על הכלל... האם ניתן לומר שהנאצים התייחסו טוב יותר, לאלו שעליהם נעשו הניסויים, מאשר התייחסו האחרים (כל מקרה לגופו ובזמנו)?
בלי ספק, זהו נושא כבד ובעייתי... ועל כן ראוי עוד יותר לדון בו ולהתייחס אליו בכובד הראש הראוי... ולא לבטל במחי-יד את הבעיות הקשות העולות מהעיסוק (אם בפועל ואם בתיאוריה) בנושא... כמו התגובות שאני שומע, לעיתים, מפי סטודנטים ושאר בני אדם... כמו "אז איך יוכל ללמוד הסטודנט הצעיר ולרכוש ניסיון אם לא ילמד על בעלי חיים?" - המזעזעות אותי!
בשל ניסוי לא תקין בנשים בהיריון: מנהל אגף בהדסה יושעה מהובלת מחקרים רפואיים בבני אדם
השבמחקhttp://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3705402,00.html
הניסויים בילדי תימן נחשפים: "מוכרח להיות להם דם כושי"
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/408371.shtml
תיק הגזזת נפתח: כך שלחה מדינת ישראל אלפי ילדי עולים מזרחים לטיפול מסוכן וקשה
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/511076.shtml
''בית החולים המית אותו'': המחדל מאחורי השתלת הלב הראשונה בארץ .
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/531775.shtml
חולה סופנית בתביעת ענק בגלל ניסוי שכשל
השבמחקhttp://rotter.net/forum/scoops1/537562.shtml
מות בת ה-12 בניסוי רפואי: הפרקליטות החליטה לא לפתוח בחקירה
השבמחקhttps://rotter.net/forum/scoops1/564511.shtml
השר שטיייניץ: בואו נתחיל לחסן ילדים ונערוך עליהם מחקר
השבמחקמציע גם חיסון בכפייה לאזרחים.
https://rotter.net/forum/scoops1/682005.shtml
פרופ׳ איתן פרידמן שעומד בראש ועדת הלסינקי העליונה חושב שהיה צורך להחתים מחוסנים בבוסטר על טופס הסכמה מדעת
השבמחקhttps://rotter.net/forum/scoops1/716289.shtml