יום חמישי, 13 לספטמבר
2012
נסיעה של קטע הכביש שנפתח
באורך 8 ק"מ אורכת כשעה.
"מספר
ימים קודם, אמר שר התחבורה ישראל כץ, כי "החיסכון בזמן ובדלק יורגש מיידית על
ידי הנהגים העושים דרכם מדי יום בציר שבין חיפה לקריות ולעכו. במקום נסיעה דרך
עשרה רמזורים בכביש החוצה שטחי בינוי ואיזורי תעשייה צפופים, ניתן יהיה לנסוע
בכביש באיכות הגבוהה ביותר".
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס אמר כי "הכביש הוקם על פי הדרישות המתקדמות
ביותר בעולם..."
הכביש
שאורכו הכולל - 14 קילומטר ייפתח במארס 2013. הפרויקט מחבר בין מחלף ידין במזרח
העיר חיפה, לכפר מסריק בפאתיה הדרומיים של עכו, ומאפשר נסיעה מהירה ממזרח לקריות,
בין עכו למרכז העיר חיפה או להתחבר לכביש מס' 4 וממנו דרומה. זמן הנסיעה המוערך
בכביש הוא כרבע שעה בין עכו למבואות חיפה, במקום 40 או 50 דקות בנסיעה דרך הקריות".
יום שישי, 14 לספטמבר
2012
רכב שנסע על פי החשד בניגוד
לכיוון התנועה מקריית אתא התנגש חזיתית בטנדר
תגובות:
1.
לגבי התאונה -
אני מקווה מאוד שיחקרו העניין לעומק, ויתקנו את הפרצה שמטעה נהגים לנסוע נגד כיוון התנועה.
ואם זו פרצה שנגרמה עקב תכנון לקוי... שהאחראים יתנו את הדין.
2.
לגבי העובדה שיש
פקקים, ומה שאמר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים
–
יש לי שאלה
למנכ"ל: תגיד נא לי, איפה אתה חי?? אתה לא גר במדינת ישראל? מזתומרת "הכביש הוקם על פי הדרישות המתקדמות ביותר בעולם"?
אדוני
המנכ"ל! אתה מכיר את כביש 6? גם שם טעו טעות מרה, כשסללו אותו רק שני נתיבים
לכל כיוון... ורק אח"כ, ועדיין, מרחיבים אותו לשלושה נתיבים? במסות התנועה של
היום... איך אתה לא יודע את זה? נדרשים, מינימום, שלושה נתיבים איכותיים לכל כיוון
+ יציאות וכניסות איכותיות מ- ול- כביש המהיר (ראו קישורים בסוף הרשומה).
אדוני, תקשיב
היטב לתיאור התפקיד עליו אתה ממנכל - החברה הלאומית
לדרכים;
יש לך אחריות
כלל מערכתית! איך אתה בונה ופותח כביש, בלי לוודא שהיציאה ממנו תהיה מותאמת למערכת
הכבישים והרמזורים המשניים, בערים ובמרחבים השונים?
"הכביש
הוקם על פי הדרישות המתקדמות ביותר בעולם"? איזה עולם? על אילו מדינות אתה
מדבר? איפה בעולם בונים כביש כזה, עם שני נתיבים בלבד, לכל כיוון? איפה בעולם
סוללים כביש כזה, בלי לוודא שהתנועה תזרום ממנו ואליו כראוי?
3.
"על
פי התכנון המקורי, הכביש אמור היה להיות כביש אגרה, אך בשל לחץ ראשי הערים באזור הוחלט
להשאירו ככביש חופשי לתנועה ללא תשלום" –
כמו
הישראלי המצוי (ואייכמן)... הפועל רק ע"פ החוק, ולא במתן שירות ראוי, נכון
וצודק... כביש 6 לא מצדיק את האגרה... אם אפילו שירות הוא לא יכול לתת, כמו שצריך.
אייכמן,
רק היה "טוב" יותר... כיוון שגם "הגדיל ראש" ועשה יותר
מהמצופה ממנו.
בכביש
6 – אין אם מי לדבר.
בארה"ב,
הנהג משלם לפי מיקטע. בישראל יש תשלום מינימום אחיד של עד 3?! מיקטעים.
1.
קודם כל
כביש 6 צריך להיות ידידותי יותר ללקוחות שלו. הוא הרי המודל לפרויקטים עתידיים של
אגרה וכד'.
2.
חייבים
לשנות את שיטת הגבייה, כדי שאפשר יהיה לנסוע ולשלם Per מיקטע.
לדוגמא,
אין שום סיבה, שנהג יצטרך לשלם מחיר 3 מיקטעים, בעבור נסיעה (בכביש 6), לדוגמא,
ממחלף קסם למחלף נחשונים!!! העלות צריכה להיות 2-3 ₪, ולכל הפחות פחות מכחמשת
השקלים (כולל מע"מ), שנהגים משלמים עבור "הקטע הצפוני", בין מחלף
עירון לעין תות!
3.
ובכלל,
כדי לעודד נהגים להשתמש בכביש, שהוא בסה"כ מצויין (רק שירחיבו אותו, ל- 3
נתיבים)... ולהקל במעט על המשתמשים הקבועים (בעיקרון זו אחריות של המדינה, לכפות
את זה על כביש 6) - - - הרי המיסים פה גבוהים נורא, והדלק וכו' וכד' - - - שיאפשרו
נסיעה למנויים (לנהגים מזדמנים, אני מבין, יש יותר הוצאות גבייה... אז אולי אי
אפשר לעשות כאן הנחות)... מספר מסויים של נסיעות בחודש ללא תשלום, מהנסיעה
לאחר-מכן, יגבה התשלום הרגיל.
4.
עד
שכביש 6 יהיה מסודר בכל האפיקים (גם אם לא מושלם)... אחריות המדינה לא לחשוב בכלל
על כבישי אגרה נוספים!!!
היה מעולה אם היו מאמצים בישראל, את שיטת ה- Local-express lanes
הייתי ממליץ לעשות ניסוי בשיטה הזו להזרמת התנועה, בכביש 4, בקטע הבעייתי בין מחלף מסובים עד מחלף אם המושבות; שיהיה נתיב מהיר אחד, לכל הפחות, בו תוכל התנועה לזרום, מדרום לצפון, ללא הפרעה והאטה... ולכל הפחות בשעות העומס.
לקריאה
נוספת:
הנה כמה קישורי מידע על כביש מהירים בחוף
המזרחי של ארה"ב ועוד:
כיום, יש קטע בו ישנם 7 נתיבים לכל כיוון.
כבר בשנות ה- 90 הוסיפו בקטעים
מסויימים של כביש
... Interstate
80 מתוח בין מדינת קליפורניה
(במערב ארה"ב) לניו ג'רזי, במזרח.
אורכו של הכביש (שנחשב, אגב, לשני
בגודלו
בארה"ב) - 4,666.36 ק"מ. הכביש קיים מ- 1956.
אורכו הכללי של כביש Interstate
95 הוא 3,089.52 ק"מ.
כביש עוקף קריות (יוני 2012)
השבמחקhttps://oferikodotcom.blogspot.com/2012/06/blog-post_03.html