יום שבת, 19 בינואר 2013

"קנאה באמונת חכמים"



קנאה באמונת חכמים, להלן (בכחול), הינו קטע ממאמר ראש גדול - עזרת נשים, מאת חנה קטן... שהופיע בגיליון 526 של עיתון "בשבע", שיצא לקראת שבת "וארא" – ראש חודש שבט ה'תשע"ג:

"... בנושא אחד ומיוחד אני מלאה התפעלות מדרך החינוך החרדית, והוא נושא אמונת החכמים של נשים יקרות אלו.  לפני מספר שנים התעורר ספק בעניין כשרות הפאות הנוכריות מתוצרת הודו, שמא אסור לחבוש אותן משום חשש עבודה זרה, מפני שמייצרים אותן משערות של נשים שגוזזות את מחלפותיהן כחלק מטקס דתי.  יום אחד נודע שהרב אלישיב זצ"ל פסק שאכן אסור לחבוש אותן כלל.  והנה, אני מגיעה לעת בוקר למרפאתי בשכונה חרדית במרכז הארץ, ולהפתעתי כל המזכירות, האחיות, הפציינטיות ובכלל — כל אישה חרדית שכף רגלה דרכה באזור, בלי יוצאת מהכלל — היתה עטורה במטפחת לראשה.  ואף היו נשים שהגדילו לעשות, ובפינות כמה רחובות התקיימו סדנאות יזומות לקשירת מטפחות, בהן שולבו הרבה יצירתיות, חוש הומור וחן.

וכששאלתי את מזכירותיי האם אין קושי להפוך תוך יממה את כל המלתחה ואת סגנון כיסוי הראש, נעניתי בנחרצות ובביטחון: "גדול הדור פסק כך, וכי יש ספק מה עלינו לעשות?" נדהמתי, ואף חשתי בלבי קצת קנאה.  ופתאום חלפו בזיכרוני תמונות של היישוב נצרים שבו התגוררנו, באופן חלקי, במשך למעלה מעשור.  כל כך אהבתי את היישוב, בכל נימי נשמתי, והנה הוא חרב.  מי יודע אם אותה אמונת חכמים היתה זורמת בעורקי אנשי שלומנו, אם היינו נשמעים פה אחד להוראת גדול הדור שלנו, ר' אברום שפירא זצ"ל, לסרב פקודה ולהתנגד בכל הכוח לגירוש — אולי החורבן היה נמנע?".

תגובתי לדברים:
לאור "המאבק" נגד תכנית ההתנתקות... התבהר לי מדוע המאבק נועד לכישלון;  שהרי קשה עד בלתי אפשרי להלחם נגד מישהו או משהו שאוהבים ומעריצים.  במקרה הזה, זו הייתה "המדינה" והממלכתיות.  בקיץ 2005 גיליתי את "סינדרום ראשית צמיחת גאולתנו".  לציבור הממלכתי פשוט חסרים כלים מתאימים להתמודד מול המדינה.  הלוואי שהאמת תחלחל לאן שצריך... כדי שהאנשים יבינו את המציאות והמצוקה בה הם נמצאים... וישכילו למצוא כלים למנוע את השבר הבא.

לקריאה נוספת:
-         כפר מימון: אין יוצא ואין בא (19 ליולי 2005)
-         המחאה נגד תוכנית ההתנתקות (וויקיפדיה)
-         מאמרים ותגובות אישיים:


2 תגובות:

  1. אחרי שנים של דיונים: ישראל הסכימה להחריג את יהודה ושומרון מהסכם הסחר החופשי עם דרום קוריאה
    https://rotter.net/forum/scoops1/570157.shtml

    השבמחק
  2. אלוף (מיל') גיא צור: הפינוי היה הפקה אחת גדולה בתיאום עם הנהגת המתיישבים| שרה נתניהו ראיינה אותי לתפקיד המזכ''צ
    https://rotter.net/forum/scoops1/749851.shtml

    השבמחק