יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

אנשי אקדמיה והקופה הציבורית / על אחריות ואנושיות



האם יכול להיות שביקורתנו תרמה להאצת פרוייקט החלפת המחשבים בספריה ליהדות באוניברסיטת בר-אילן?

את הביקורת על מצב המחשבים בספריה, הבענו בשתי רשומות, בחודש אוקטובר 2012:

אמש, ביום רביעי, 12 לדצמבר 2012... הלא יאומן קרה... וחזינו במו עינינו ב-  12 מחשבים חדשים לגמרי, שהובאו לספריה.  אנחנו, עדיין, לא קופצים משמחה:
א.    כיוון שהמחשבים עדיין ארוזים ומחכים למישהו מוכשר להכשירם לפעולה.
ב.     חסרים עוד, לפחות, עשרה (10) מחשבים, כדי שהמקום יראה נורמאלי, באופן בסיסי, כיאה למרכז אקדמי כאוניברסיטת בר-אילן.
ג.      אנחנו חוששים שמישהו בהנהלת האוני' יקח קרדיט לא לו, כמו שנאמר במסכת אבות פרק ב' משנה ח': "... אל תחזיק טובה לעצמך כי לכך נוצרת"; כלומר, עם תקציב של כמיליארד ₪ בשנה (כ- 60% ממנו מקורם בתקציב המדינה), האוני' חייבת לתת לסטודנטים ולצוות האקדמי כלים ראויים ללמוד וללמד... ומחשבים זה כלי בסיסי.
במקרה הזה, אין לנשיא ולהנהלת האוני' במה להתפאר!

מבקר המדינה, סיכם חלק מהמצב הבעייתי באוני', בדו"ח הביקורת המיוחד, שפורסם ב- 5 לדצמבר 2012... וכך כתב המבקר (עמוד 11) בפרק סיכום והמלצות:

"מערכות של איזונים ובלמים בגופים ציבוריים נועדו להבטיח התנהלות על פי אמות מידה ציבוריות... מהביקורת עולה כי באוניברסיטת בר-אילן מערכת האיזונים והבלמים כשלה.  הלכה למעשה האוניברסיטה מתנהלת לפי רצונם של נשיא האוניברסיטה והמנכ"ל, תוך כדי החלשת הפיקוח והבקרה על פעולותיהם.  מצב זה פוגע בכוחה של האוניברסיטה לפעול על פי כללי מינהל תקין, על יסוד שיקולים ציבוריים, על פי עקרון השמירה על הקופה הציבורית ובאופן המבטיח הגנה על האינטרסים שלה.

ממכלול הממצאים המתוארים בדוח זה, על חומרתם, כמותם והיקפם, משתקפת תמונה קשה המלמדת על התנהלות בלתי תקינה של נשיא האוניברסיטה, פרופ' קוה, ומנכ"ל האוניברסיטה, מר גליק, עד כדי חשש לפגיעה בטוהר המידות".

כתבות בנושא אוני' בר-אילן ודו"ח המבקר:

ובתוך כל הקלחת הזו... נמצאות גם האחיות, ששובתות זה היום ה- 11, בדרישה לשיפור שכרן ותנאי עבודתן.  מדוע שנשיא אוני' יקבל מהקופה הציבורית 60-70 אלף ₪ בחודש(!!!)... והאחיות שמסייעות לחולים, ובין היתר גם מתעסקות ב- דם וצואה... צריכות להתחנן לקצת אמפטיה?

"התנאים הלא נוחים של האחיות הבריחו את האנשים המתאימים והחומר האנושי הלך והידרדר... מישהי שאוהבת את עבודת האחות ומזדהה איתה לא תעזוב חולה כי נגמרה לה המשמרת. המקום הזה, שבו המערכת הציבורית מנצלת את תחושת האחיות, משאיר את הסיטואציה לא פתורה... אף אחד לא רואה אותן היום כשהן שחוקות. לא פעם הן מלוות אנשים בדרכם האחרונה ולא רואים אותן. איך אפשר להגיד שהן עובדות רק בשביל התלוש? ואיפה כל הטראומה והדם והצואה שבתוך המקצוע הזה? מקצוע האחות הוא אצילי כי יש בו היכולת להגיע למקום הכי פגיע בצורה ענווה ותומכת וזה בדיוק מה שחסר להן - תמיכה".

לקריאה נוספת:  

עצוב וכואב!

3 תגובות:

  1. אוניברסיטת בר־אילן במו"מ להסדרת חריגות שכר של כ-20 מיליון שקל בשנה (12 לפברואר 2015)
    http://www.themarker.com/news/education/1.2563138

    השבמחק
  2. http://rotter.net/forum/scoops1/284934.shtml
    "הגירעון של אוניברסיטת בר-אילן הוא יותר מ-100 מיליון שקל", אך האוני' ממשיכה להעסיק (בחוזה מיוחד) את שמואל גן-אל, שהיה סמנכ"ל הבינוי של האוניברסיטה ופרש לפני חודשים אחדים לפנסיה. גן-אל יקבל במשך שנתיים כ- 650 אלף שקל לפני מע"מ; כלומר יותר מ- 63 אלף ש"ח לחודש!!!

    השבמחק
  3. מנדלבליט הולך להצטרף כפרופסור לפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן
    https://rotter.net/forum/scoops1/731487.shtml

    אוניברסיטת בר אילן תקים וועדת חקירה, אחרי ''מחקר'' רשלני שטען שהשפה העברית מפלה נשים
    https://rotter.net/forum/scoops1/731501.shtml

    השבמחק