יום שישי, 7 ביוני 2013

סלקציה ליהודים בלשכת הגיוס של צבא ההגנה למדינת ישראל



ראיתי הכתבה (31 למאי 2013).  קראתי ברפרוף.  לא מצא חן בעיני.  חשבתי לערוך מאמר לבלוג ועל ההשוואה המטרידה.  וויתרתי מלהעלות את הנושא הכאוב הזה.  עברו כמה ימים.  החלטתי כן להעלות את הנושא.

-         אני גם בעד "שיוויון בנטל"... אבל של כ-ו-ל-ם (ואני לא רוצה לנקוב בשמות).
על כל אזרח ישראלי לעשות שירות כלשהו לטובת הכלל, דרך מרכז שינתב את הפעולות והפרוייקטים, אותו תקים המדינה, והיא זו שתפקח על המערכת.
-         לא חייבים להעלות על נס את השירות הצבאי, ולבישת מדים.  צריך למצוא דרך רכה יותר, ולאפשר שירות  לאומי, קהילתי וכד'.
-         אסור להיטפל למגזר וקהילה מסויימת.

ציטוט מהכתבה:
"ממעטים לשתף פעולה, לא עונים על שאלות, לא נוגעים בעט שנתנה להם חיילת ובוודאי שלא מגישים לה את תעודת הזהות.  מאז פקע חוק טל מגיעים נערים חרדים ללשכות הגיוס, אבל מה הם בעצם עושים שם?  המאבחנות הפסיכוטכניות חושפות...".

העובדה שמידע כזה מתפרסם ככה, מעיד על ההידרדרות המוסרית, הזלזול, וכהות החושים הישראלית למצוקתו של היהודי שומר התורה והמצוות, יחיד כרבים... בסביבה המנוכרת והלא מוכרת, כלשכת הגיוס.
ועל כך אני מוחה בתוקף!

לי... התיאור הזכיר והעלה המחשבה... מה עבר על יהודי שהגיע בעל כרחו לאושוויץ, ועבר סלקציה ע"י בני-אדם שמילאו פקודות;  וכאן גם הקשר לדמיון ההשוואתי.  מה הרגשתו של יהודי שעובר סלקציה?  מה דרגת הנאתם וגאוותם של ממלאי הפקודות בהשפלת היהודי ורמיסת כבודו?
האם ראוי להצניע את הנושא הזה? או, האם זכות הציבור לדעת?

תיאור האינטראקציה, בכתבה, בין המועמד לגיוס לבין נציגי הצבא והמדינה – הוא תיאור משפיל ולא מכובד, המזכיר מתיאורי התנהגות היהודים והיחס אליהם... ברכבות, בדרך להשמדה ולעבודה, ובהגעה למחנות.

הנה לקט לקריאה נוספת:
-         יהודי הונגריה מגיעים לאושוויץ (מזיכרונות אסירה באושוויץ)
-         סלקציה

בספר "ישעיהו ליבוביץ': על עולם ומלואו. שיחות עם מיכאל ששר" (עמ' 82-83), נשאל פרופ' ליבוביץ':
כלום אינך מגזים כשאתה משתמש בביטוי "יהודו-נאצי"? אתה באמת מאמין שאנחנו עלולים להידרדר עד לממדים של הנאצים?

וליבוביץ' עונה:

כשאומה )בלשון הנאצים - 'הגזע') ועוצמתה הממלכתית נעשים ערכים עליונים, אין עוד מעצורים למעשי האדם. מנטליות זו רווחת גם בקרבנו... לא הקימונו מחנות השמדה כמעשיהם במזרח, אבל מה נורא הדבר שאנו נאלצים להציג עובדה זו כמה שמבדיל בינינו לבין הנאצים?

... אני אומר זאת על כל חברה אנושית המקדשת את הלאומיות והממלכתיות. הנאצים שעוללו מה שעוללו הם בני אדם, וגם היהודים הם בני אדם".

לפיכך נראה, שגם הישראלים הם בני-אדם?!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה