יום שלישי, 17 במאי 2016

"פנית פרסה אסורה"

בצהרי יום ראשון, 3 לאפריל 2016, נסעה נהגת בכביש 4, מדרום לצפון... ובצומת פרדסיה עשתה פניית פרסה שמאלה, כדי לחזור לכיוון דרום.  תוך כדי כך, נכנסה לנתיב נסיעתו של רוכב אופנוע, שהגיע מצפון; הלה התנגש בעוצמה ברכב, וקיפח את חייו (ידיעה ראשונה ברוטר,עם תמונות מהמקום).

יומיים לאחר מכן, ביום שלישי, 5 לאפריל, התפתח ברוטר דיון ער למדי (באשכול אחר, הכולל סרטון התאונה)... מי אשם, ואילו עבירות עברו ההרוג ז"ל., והנהגת.

לצערי, רבים מהמגיבים ביקרו את מהירות הנסיעה של הרוכב... ורק קומץ מגיבים דיברו לעניין וציינו שבמקום ישנם 2 תמרורים המורים, לכאורה בבירור, שכיוון הנסיעה בצומת, הוא ישר, בלבד... ואסור לפנות שם שמאלה!

צומת פרדסיה, לכיוון צפון


על הכביש, בכל אחד משני הנתיבים צפונה, מסומן חץ (תמרור 813, מקטגוריית "סימון על פני הדרך" (חלק 8, בלוח התמרורים. להלן)), המורה על  "כווני הנסיעה המותרים בנתיב", ומנחה את הנהג: "היכנס לצומת ועבור בו רק בכיוון החץ שסומן בנתיב שממנו נכנסת לצומת".


תמרור 203


מעל הרמזור, בצומת פרדסיה, מוצב תמרור הוריה מס' 203 (ראו לוח התמרורים, חלק 2, כנ"ל), המורה לנהג: "סע ישר בצומת או בתנועה שלפניך.  אם החץ מופיע בכיוון אלכסוני, סע בכיוון החץ...; הוצב התמרור מעל רמזור יחולו הוראות הרמזור על התנועה המותרת על פי התמרור.  פנית פרסה אסורה" (ההדגשה בצהוב – שלי, ואיננה מופיעה במקור).


לקריאה נוספת:
-         חובת הזהירות (וויקיפדיה)
-         תקנות התעבורה, תשכ"א-1961 ("נבו")
-         נפגעים בתאונות דרכים (אתר הלמ"ס)


תגובה 1:

  1. תיעוד מצמרר: נהגת שלא נתנה זכות קדימה נכנסה ברוכב אופנוע, שיצא מזה הפעם עם פציעות קלות!
    http://rotter.net/forum/scoops1/316555.shtml

    קישור לפוסט של הרוכב:
    https://m.facebook.com/groups/90503288169?view=permalink&id=10153655182648170

    השבמחק