יום חמישי, 14 ביוני 2012

חרם צרכנים נגד בתי עסק שמעסיקים סודנים


ב- "פורום הורים לפעוטות", נפתח אשכול "אני רוצה לפתוח בחרם צרכנים נגד בתי עסק שמעסיקים סודנים".

הנה אוסף מלל מתוך האשכול:
"חלק מהסודנים מסוכנים. למה במרכז העיר צריך לראות מלא פליטים יושבים בפיצוציות? אני בטוחה שאין שם מישהי שעוברת שם ולא מפחדת אפילו טיפה. מי ביקש מהם לבוא לכאן? שלא לדבר על אחוזי המחלות שיש אצלם ואחוזי הפשיעה. אה, והם גם ממדינת אויב ומוסלמים. יש מי שדואג להפיץ עליהם שמועות שגורמות להרבה מאתנו לא להתייחס אליהם כאל בני אדם אלא כאל ג´וקים מפיצי מחלות. יש טעם לא לקנות במקומות שמעסיקים זרים לא חוקיים- במטרה לגרום למעסיק להבין שלא משתלם לעבור על החוק. המסעדות שמעסיקות אותם מסכנות אותך מבחינה בריאותית. על כל הציר הראשי של העיר, יושבים מהגרי עבודה ומחכים לעבודה. שעות על גבי שעות של בטלה בצל העץ. בטלה מביאה לידי שעמום, שעמום מביא לידי חטא. בעבודה של בעלי מעסיקים אריתראי, אחד שעושה עבודות שחורות. והאמת? שאני מתה מפחד תמיד אני אומרת לבעלי יום אחד הוא יקום ויתעצבן ויעשה משהו אלים. ומה הנשים שלהם עושות פה?"

אני חייב גם לציין, ב"ה, שיש בתגובות, אמנם כמיעוט, גם קולות שפויים ואנושיים, נגד הארס המתפשט.

בנוסף למאמר שכתבתי על
הגזענות והשנאה המתפשטים בחברה הישראלית (יוני 2012)... הנה כמה ציטוטים מהערך "דמות היהודי בתעמולה הנאצית" (וויקיפדיה):
"המוטיב הבולט השני בתעמולה הנאצית היה הצגת היהודי כתת-אדם, כאויב... המוטיב החוזר היה הצגת היהודי כחיה מזיקה - כעכבר, או כחיידק המביא למחלות מידבקות... עיתון ה- "דר שטירמר" הציג את דמותו של היהודי מעוקל האף, החמדן, הרוצח והאנס. היהודי הוצג בתעמולה הגרמנית כאויב האנושות, והועמד אל מול הגרמני, הארי, שהוא מקדמה ומפתחה של האנושות. הגרמני הוא הלאומי, העובד, היוצר, בעוד שהיהודי הוא הטפיל, האינטרנציונליסט, הניזון מעמלם של אחרים".

לא יודע מה אתכם... אבל אני רואה דימיון מסויים (בלשון המעטה), וכן מילים וביטויים שנאמרו אז ונאמרים היום... ותוהה לאן יכולה עוד להידרדר החברה הישראלית?!


זה המקום גם להזכיר לישראלים הנאורים: "ב-1 באפריל 1933 הכריזו הנאצים חרם על חנויות ועסקים יהודיים... ביום החרם ניצבו משמרות של אנשי ס.א. לפני חנויות ומפעלים יהודיים כשבידיהם כרזות: “אל תקנו אצל יהודים”. יוזף גבלס, המנהיג הנאצי שהיה ממונה על תחום התעמולה... רשם ביומנו ביום החרם: “אני עורך סיור ברחובות כדי להתמצא. כל העסקים היהודיים סגורים. אנשי ה-ס.א. ניצבים בפני הכניסות. הציבור הוכיח סולידריות מלאה בכל מקום. המשמעת היא מופתית. מחזה מרשים!” (ציטוט מתוך "
ראשית המדיניות הנאצים כלפי היהודים").

מוסר ההשכל מכל זה הוא:
"אם לא תתנהג כמו נאצי ולא תדבר כמו נאצי - לא ישוו אותך לנאצי".


לקריאה נוספת:
"מהות אהבת רעים הוא שיהיה האדם אוהב כל מין האנושי יהיה מאיזה עם שיהיה..."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה