יום חמישי, 24 באוקטובר 2013

מודעות, איכות הסביבה, ניצול משאבים, מחזור ויצור אנרגיה - 1



כלכליסט. יום רביעי, י"ט חשוון תשע"ד, 23.10.2013 (עמוד 24):
"נסטלה: אפס פסולת בכל המפעלים באירופה עד 2020.  נסטלה הכריזה שעד סוף העשור היא מתכננת להגיע למצב של "אפס פסולת" ב- 150 המפעלים שלה באירופה.  המושג "אפס פסולת" משמעותו שהמפעל אינו מעביר כלל פסולת להטמנה, וכל הפסולת שהוא מפיק ממוחזרת או הופכת לדלק לתהליך הייצור.  נסטלה הגיעה למצב זה ב- 39 מתוך 468 המפעלים שלה בעולם בסוף 2012, והיא נחשבת לאחת מחברות המזון המתקדמות בנושא.  כך למשל, מדד הקיימות של הדאו ג'ונס העניק לחברה ציון 88% – כפול מהממוצע בתעשיית המזון".

ובמקום העבודה בו אני עובד כעת... אפילו נייר לא ממחזרים כמו שצריך.  המודעות לניקיון ולאיכות הסביבה לא גבוה, והזלזול במשאבים לא פשוט.  כמויות מוגזמות של נייר מודפסות ורובו אינן ממוחזר.  לא שומרים את הנייר לשימוש חוזר ולהדפסה מצדו השני (שעם קצת יותר מודעת ואכפתיות, זהו תהליך קל מאוד).  רוב הנייר נזרק לפח האשפה הרגיל, ולא מגיע למגרסה, ומשם למיחזור.

אני משתדל למחזר הנייר... ומנסה לעודד אחרים, שלא לזרוק הנייר, אלא למסור לי אותו, לשימוש חוזר... אולם זלזול, התנכלויות, וחוסר מודעות מצד ההנהלה, גורם לי צער רב ומקשה על התהליך.

יש קשר מטריד בין הזלזול במשאבים לזלזול ולניצול עובדים, ובהמשך גם לזלזול בלקוחות.... מהלכים וגישה שחוזרים כבומרנג ופוגעים עוד יותר ברווחיות החברה וביצועיה.

חוסר המודעות, חוסר חינוך, חוסר לקיחת אחריות, וזלזול במשאבים במדינת ישראל, זועק חמאס!


לקריאה נוספת:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה