יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

מודעות, איכות הסביבה, ניצול משאבים, מחזור ויצור אנרגיה - 2



משנים את העולם (וממחזרים) - Making A Difference

אוקטובר 2013.  הגעתי למקום העבודה הקודם שלי, לקניות (כפי שאני נוהג מפעם לפעם).  זהו סניף של רשת מזון ידועה (זו שעגלת הקניות המופיעה בפרסומי החברה – "נוסעת" לאחור)... כשבמהלך שמונת החודשים שעבדתי שם, שיפרתי כמה וכמה תהליכי עבודה (בלי נדר, אולי אפרט את הרשימה, מתישהו).

שם, כמו ביותר מידי עסקים במדינת ישראל, כמות הנייר המודפס – מזעזעת... ורובו המוחלט מיותר ואיננו ממחוזר.

נוצר מצב הזוי, שאלפי גיליונות נייר נזרקים לפח, ובה בעת הרשת קונה כמה אדירה של נייר לפתקים (אלו המגיעים בקוביות צבעוניות וכד').  תארו לעצמכם שאני מדבר על סניף אחד, מכלל כ- 20 סניפים.

תפסתי יוזמה, ריכזתי גיליונות נייר בקרטון... ובכמה הזדמנויות לקחתי הנייר לבית דפוס, כדי שזה יחתוך הנייר לקוביות של 8 וחצי ס"מ על 8 וחצי ס"מ... כדי שהצד הלא מודפס שלהם יוכל לשמש לכתיבת פתקים וכד'.  מדובר באלפי דפים שמוחזרו לשימוש חוזר, בדרך זו.

גם אחרי שסיימתי לעבוד שם (התפטרתי בפברואר 2013)...  באתי.  השקעתי זמן בלרכז את הניירת.  לקחתי הנייר לחיתוך.  החזרתי קרטון של ריבועי נייר ארוזים בחבילות.

טובת הכלל והסביבה, והתרומה שלי לנושא הזה... היא שעמדה לנגד עיניי.  בלי רווח אישי (ואפילו "הפסד" אישי, על הזמן ש- "בזבזתי" בהתעסקות הזו).  אני לא מבקש תודה וגם לא הכרה וכד'... העיקר, שלא יפריעו לי.

בקיצור, במהלך השוטטות בחנות, נגש אליי בחנות אחד מאחראי המשמרת ואמר לי (בחיוך של סיפוק), שהחבר'ה מהיחידה להזמנת ציוד של החברה, יצרו אתו קשר ותהו מדוע ולמה, כבר כמה חודשים, הוא לא מזמין את הפתקאות הצבעוניות?!...

ברוך ה'.






לקריאה נוספת:
-         פסולת. טיפול והפחתה (שלושת ה – R) [המועצה לישראל יפה]

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה