יום רביעי, 13 במרץ 2019

דבר בשם אומרו: דברי טעם 1


אבישי

התפרסם בעלון "עולם קטן", גיליון 688.  פרשת "ויקהל"
יום ו', כד באדר א' ה'תשע"ט – מדור "רשות הדיבור"

לבני הציבור החרדי.  אני צריך לבקש סליחה מכם.  הרבה זמן לקח לי להגיע למסקנה זו, אך סוף סוף אני מודה באמת.

ראשית אבקש סליחה על כך שלקח לי זמן רב כל כך להבין שאני הוא זה שצריך לבקש סליחה.  אבקש סליחה על ששנים חשבתי איך להתקרב לכל עם ישראל, אפילו לחילונים ולכופרים, שהרי יש להם סגולת ישראל והם חלק מאיתנו; ורק אתכם שכחתי, שהרי השחור-לבן מוציא אתכם מכלל עם ישראל.

אבקש סליחה על שנים שבהן חשבתי שאתם רק נטל והתעלמתי מהיותכם תובעים עלבונה של תורה, שהרי איך קבוצה גלותית כמותכם יכולה לתבוע עלבונה של תורה.  על כך שהיו לי סבלנות לכל הרעות החולות שבעולם אך לחסרונותיכם לא נתתי צ'אנס, ועל ששמעתי ביזיונכם ולא מחיתי.

אבקש סליחה על שלימדתי זכות על המשומדים והפושעים, ועליכם לא מצאתי דבר טוב גם כשחיפשתי, ואדרבה, האמנתי לכל הסטיגמות השטותיות עליכם.  מצאתי בכם אמת ולא הייתה בי ענווה לומר זאת, ואם מישהו מהציבור שלי כבר מצא משהו האשמתי אותו ברגשי נחיתות וענווה פסולה – שהרי האמת העליונה מתגלית רק דרכי.  על שהעליתי ניצוצות מהכופרים ועליכם אמרתי שאתם לומדים רק בשביל כבוד ושידוך.

לא.  לא עזבתי את הרב קוק ואת הציונות.  אך לבקש סליחה אני חייב.

ולסיום לימוד זכות קטן עליי: אמנם עוויתי ופשעתי אך פשוט גדלתי וגידלו אותי כך! מבטיח לתקן את המעוות.

בתקוה לרפואה אמיתית למכתי ולקירוב נכון בינינו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה