לרגל הפרסום אודות "פטר והזאב": תודה לאבא ולאמא – דור
ראשון בארץ – שהוסיפו גם את הספר וגם את התקליט לספריה הביתית של תקופת ילדותי, בשנות
ה- 70 של המאה ה- 20 – אוצר ספרים שליווה אותי עד בגרותי.
תודה שסיפרתם לי את הסיפור (הזה ואחרים) והשמעתם לי את המוסיקה, בעזרת
הפטיפון הביתי, עם קולו הרדיופוני וצליל העברית המיוחד של יוסי ידין (אולי או כנראה בעידודו והדרכתו של אַבָּא בֶּנְדָּוִיד (ראו גם "פרק ממשנתו של אבא בנדויד")), שנדיר
לשמוע כמותו.
תודה שאפשרתם לי, כבן בכור (ונכד ראשון לסבא וסבתא מצד אמא) לחוות את
העולם העשיר והמרתק שלנו, גם ובעיקר מחוץ למסגרת.
כמו פטר: בחוץ, בטבע, עם עצים וחיות.
חוויות החופש גם עמדו לי לרועץ, כבר בימי הגן, ובהמשך ב- 12 שנותיי
בבית הספר. סליחה על הפעמים והמקרים שאופן
התנהגותי גרם לכם עוגמת נפש. סליחה שסבלתם
לא מעט (בלשון המעטה) מהזימונים התכופים והמכתבים הזועפים על כך שאני מסרב לפעול
ולהתנהג כמצופה, ושלעתים קרובות אני נוכח – אך מחוץ לכתה/למסגרת.
"חשוב לסייע לתלמיד להגיע למקורות
ולמשאבים שמחוץ לכיתה. חשוב מאוד לפתח בהם
הנעה ומיומנויות להמשך לימודיהם. הספרן
בבית-הספר ובספריה הציבורית יכולים להיות לעזר בפיתוח מיומנויות למציאת החומר
הדרוש ובעידוד ההנעה" – כה אמר פול טורנס (Paul Torrance) במאמר "ילדים יצירתיים", שפורסם ב- 1972. חבל מאוד שהמורים שלי
לא ידעו אז את מה שטורנס ידע.
חוויות-החיים פיתחו בי, בזכותכם, את יצר הסקרנות והחקירה, היצירתיות והאסתטיקה,
ואת האהבה לספרים (בעיקר ספרי עיון, בתחומים שונים). הן בקריאה והן כמקור השראה. עד עצם היום הזה.
תודה לאל ותודה לכם!
סבא, עם אבא ואמא (1969)
מכתב מהגננת :) (1977)
מה קורה? אני קורא (1984?)
פסקה ממכתב לחברים (1999)
אוטודידקט מול בעל תואר, ערכים מול נורמות חברתיות (2014)
מיומנו וחוויותיו של בִּיבְּלִיּוֹפִיל חובב (2020)
ביבליוגרפיה אוטוביוגרפית (2022)
העם נגד מערכת החינוך: שיטת הלימוד של
ימינו עומדת למשפט / סרטון שגורם לי
לבכות / הסרטון המקורי, מבית Prince Ea
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה