יום שלישי, 11 בספטמבר 2012

100% מיץ תפוזים סחוט


המחיר של המיץ עולה בניו יורק זה היום תשיעי ברציפות על רקע חשש לפגיעת סופות בפלורידה ודרישות בברזיל - מגדלת ויצואנית התפוזים הגדולה בעולם - להגדיל את שיעור מיץ התפוזים במשקאות קלים בטעם תפוזים

המחיר של מיץ תפוזים עולה זה יום המסחר התשיעי ברציפות בניו יורק - רצף העליות הממושך ביותר מאז אפריל 1998 - והגיע לשיא של חודשיים. החוזים על מיץ תפוזים למסירה בנובמבר נסחרים במחיר של 1.2875 דולר לליברה, עלייה של ,1% בבורסת ICE בניו יורק, לאחר שמוקדם יותר כבר טיפס מחירם לרמה של 1.2935 דולר לליברה - המחיר הגבוה ביותר מאז ה-10 ביולי.

העלייה שנרשמה באחרונה במחירי מיץ התפוזים נבעה משני גורמים מרכזיים. הראשון היה חשש מפגיעת סופות טרופיות ביבולי התפוזים במדינת פלורידה בארה"ב - מגדלת פרי ההדר השנייה בגודלה בעולם.

גורם השני לעליית המחירים היה הודעת ברזיל - מגדלת ויצואנית התפוזים הגדולה בעולם - על הגדלת שיעור מיץ התפוזים הנדרש במשקאות קלים בטעם תפוזים, מ-30% ל-50%. ברזיל העניקה שהות של 180 ימים ליישום השינוי במרכיבי מיץ תפוזים, והשינוי צפוי להגדיל את הביקוש המקומי לרכז תפוזים ב-10,000 טון בשנה, לפי הערכת משרד החקלאות של ברזיל.


ראו תגובה מס. 1:
אני בדר"כ לקוח של "פרימור" של חב' גניר - שירות לקוחות של שטראוס! אך, מיץ התפוזים של פריגת עולה כמעט אותו הדבר. האם יש תיאום מחירים?

2 ליטר מיץ תפוזים עולה בממוצע כ- 23 שקלים... ובמבצעים מיוחדים במיוחד, ניתן למצוא אותו ב- 18 ש"ח... כשהמחיר "המומלץ" של שטראוס למוצר הזה = 28 ש"ח!!!
בטח לא תופתעו, שיש רשתות שיווק שמוכרות אותו ב- 28 ש"ח! כמו בסניפי שופרסל (מרוב שמות וכינויים אני לא יודע לציין אם זה "דיל" או "שלי" או אחר) - הממוקמים בשכונות בהן יש לא מעט אוכלוסייה חלשה ומבוגרת, שלא יכולה להגיע למקומות הזולים יותר – שם גובים 27.99 ש"ח עבור המיץ הזה.
המחיר (המוצהר) לקמעונאי, זה פחות מ- 17 ש"ח!!! כך שמי שגובה את המחיר ה- "מומלץ" גוזל וחומס מהלקוח יותר מ- 60%.

לפני כמה חודשים עשיתי חקירה אישית בעניין... רק שכרגע אין לי את הנתונים המדוייקים לפניי.

ככה זה גם היה לפני כשנה וחצי... אז היה המחיר בניו יורק (מנהטן), לקרטון מיץ התפוזים הפופולארי של "טרופיקאנה", בין 3 ל- 5 דולר לקרטון של 1.89 ליטר.
בחישוב שיקלי, ע"פ 4 ש"ח לדולר... יוצא שעלות מיץ תפוזים בניו יורק הינו בין 12 ש"ח ל- 1.89 ליטר... ל- 20 ש"ח בלבד, במקום היקר ביותר.

למה לעזאזל עולה בישראל 100% מיץ תפוזים סחוט, 50 אחוז יותר מבניו יורק. במשך שנים היה מקובל לחשוב שבישראל מחירי המזון זולים הרבה יותר מאשר במנהטן, שנחשבת, יקרה!!!

תגובה 1:

  1. שופרסל מוכרת מוצרים זהים במחירים שונים בתקווה שהצרכן הממוצע יחשוב שיש הבדל ביניהם.
    https://rotter.net/forum/scoops1/747375.shtml

    השבמחק