יום שישי, 23 בנובמבר 2012

דברי האדמו"ר מצאנז, עקב המצב הביטחוני בדרום



האדמו"ר מצאנז: "כל אחד מחויב להתעורר ולזעוק אל הקב"ה שיאמר לצרותינו די"


בשעת סעודה שלישית בשבת, פרשת "תּוֹלְדֹת", הקדיש האדמו"ר מצאנז חלק מדבריו להתייחסות למצב הביטחוני ואמר כי זו "עֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב" וקרא לקבל קבלה טובה, להתעורר ולזעוק אל הקב"ה שיאמר לצרותינו די. אתר "כיכר השבת" מגיש מדברי החיזוק של האדמו"ר במלואם (חסידים)



מאת: חזקי שטרן
ה' בכסלו ה'תשע"ג... 19.11.2012


"עלינו לשים על לבנו שכאשר אחינו בני ישראל נתונים בצרה גדולה, צריכים אנו להיות נושאים בעול עמהם ולהשתתף בצערם וכאבם", כך הורה כ"ק האדמו"ר מצאנז לאלפי חסידיו, לאור המצב הביטחוני בדרום.

בשעת סעודה שלישית... הקדיש האדמו"ר חלק נכבד מדבריו להתייחסות למצב הביטחוני ואמר כי זו "עֵת צָרָה הִיא לְיַעֲקֹב".

אתר "כיכר השבת" מדגיש את עיקר דברי החיזוק של האדמו"ר:

"כאשר רבבות אלפי ישראל נתונים בסכנה גדולה וזקוקים לרחמי שמים מרובים, בהיותם שרויים באימה ובפחד מן הבאות ואינם יודעים מה יולד יום ונתקיים בהם הכתוב (דברים לב, כה) מִחוּץ תְּשַׁכֶּל חֶרֶב וּמֵחֲדָרִים אֵימָה.  אלפים מישראל נטשו את בתיהם ויצאו לנדוד למרחקים עם טפם ומיטלטליהם מפחד לבבם וממראה עיניהם אשר ראו.

"בעת כזאת מחוייבים אנו לזעוק ולהתריע כמשה רבינו בשעתו (במדבר לב, ו) הַאַחֵיכֶם יָבֹאוּ לַמִּלְחָמָה וְאַתֶּם תֵּשְׁבוּ פֹה? עלינו לשים על לבנו שכאשר אחינו בני ישראל נתונים בצרה גדולה, צריכים אנו להיות נושאים בעול עמהם ולהשתתף בצערם וכאבם, כמו שמצינו כמה פעמים בהלכה בענין השתתפות בצער חברו (שו"ע אורח חיים רמ, יג).

"אין לנו לחשות ולומר שלום עליך נפשי מתוך מחשבה מוטעית כי כוונת הרשעים הוא ליושבי ערים ומקומות אלו בדווקא, כי באמת כוונתם להרע ולהזיק לכל יושבי ארצנו הקדושה בלי יוצא מן הכלל, עַל עַמְּךָ יַעֲרִימוּ סוֹד וְיִתְיָעֲצוּ עַל צְפוּנֶיךָ.  אָמְרוּ לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד (תהלים פג, ד- ה), וכמו לָבָן הָאֲרַמִּי שֶׁבִּקֵּשׁ לַעֲקוֹר אֶת הַכֹּל.

"ישראל קדושים בני א-ל חי, בזמן כזה מחוייב כל אחד להתעורר ולזעוק אל הקב"ה שיאמר לְצָרוֹתֵינוּ דַּי ולא יתן למשחית לבוא אל תוך בתי ישראל.  עלינו להתחנן שֶׁשׁוֹמֵר יִשְֹרָאֵל ישמור שְׁאֵרִית יִשְֹרָאֵל, וְאַל יֹאבַד יִשְֹרָאֵל, הָאוֹמְרִים שְׁמַע יִשְֹרָאֵל, ויעזור ויגן ויושיע את שארית הפליטה, וגם את אותם האבות שניטלו מעל פני בניהם ומשפחותיהם ונקראו לעמוד בחזית המערכה ובאו לבקש שיעוררו בעדם רחמים.

"ובפרט שכבר נפלו חללים במערכה הזו ודם יהודי נשפך ה"י, שזה מורה כי גברה יד מדת הדין ושאנו זקוקים לרחמי שמים מרובים עד מאד, ואמר הכתוב (תהלים כ, ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אֱלֹקֵינוּ נַזְכִּיר, ורק הבוכ"ע יכול לעזור ולהגן על בני ישראל ובלתו אין להושיע.

" אֶת אַחַי אָנֹכִי מְבַקֵּשׁ, על כל אחד מאיתנו באשר הוא לקבל על עצמו איזה קבלה טובה, אפילו משהו בעלמא, כי בזמן כזה שהיא שעת צרה, גם פעולה קטנה ביותר מעוררת רחמים בשמי שמים.

"על כן בקשתי שטוחה בזאת לפני כל אחד ואחד, הקטנים עם הגדולים, האברכים והבחורים, שכל אחד יקבל על עצמו קבלה טובה, לכל הפחות לשבועות הבעל"ט, בעניינים שבין אדם למקום או בין אדם לחברו, לחזק גדרי קדושה שלא להיכשל בעת ההליכה ברחוב וכדומה, להרבות בקיום מצוות ולהוסיף במעשים טובים לזכות כלל ישראל.

"כמובן שעיקר הכל הוא להתפלל ולהפיל תחינה באמירת פרקי תהלים, כאשר כל אחד ידמה בדעתו כאילו הוא עומד אל מול האויבים וחרבם שלופה כנגדו, וישפוך שיח לפני הבוכ"ע שיאמר למלאך המשחית הרף, שהרי הרבה נחלי דמעות ונהרי דם נשפכו כבר מבני ישראל.  ובזכות התפילות להשי"ת והוספת גדרים וסייגים להישמר כראוי שלא לבוא לידי מכשולות, יתעוררו רחמים על בני ישראל להמתיק הדינים מעליהם וְיָגֹלּוּ רַחֲמֶיךָ עַל מִדּוֹתֶיךָ.

" בִּגְלַל אָבוֹת תּוֹשִׁיעַ בָּנִים, שׁוֹמֵר יִשְֹרָאֵל, שְׁמוֹר שְׁאֵרִית יִשְֹרָאֵל, וְאַל יֹאבַד יִשְֹרָאֵל, הָאוֹמְרִים שְׁמַע יִשְֹרָאֵל, היינו כל איש ישראל אשר יש בו ניצוץ קדוש והוא מזרע אברהם יצחק ויעקב, שיזכה לשמירא דלעילא ומלאכי מעלה יגנו בעדו, שלֹא יָרֵעוּ וְלֹא יַשְׁחִיתוּ בְּכָל הַר קָדְשִׁי, ותתקיים בקשתנו כלה שעיר וחותנו, וְעָלוּ מוֹשִׁעִים בְּהַר צִיּוֹן לִשְׁפֹּט אֶת הַר עֵשָׂו וְהָיְתָה לַה' הַמְּלוּכָה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה