יום שלישי, 18 בפברואר 2014

70 = 100



עברה שנה מאז האירוע, אולם רק בשבוע שעבר נחה עליי הרוח, וכתבתי למנכ"ל, שהוא גם בעליה של רשת גדולה וידועה (אצלו עבדתי כמה חודשים, כממלא מקום), את המכתב הבא (בשינויים קלים):


בס"ד, אדר א' ה'תשע"ד                                                    פברואר 2014

לכבוד,
המנכ"ל ובעלי רשת X בע"מ

הנדון: בקשת החזר 70 ₪, שנוכו שלא כדין

ב- 27 לפברואר 2013, מסרתי לידי מייקל – מנהל סניף "אי-שם", את מכתב ההתפטרות שלי.

אחד הגורמים להתפטרותי היה המקרה שמפורט להלן.

שבוע קודם, מייקל השתולל מכעס, צעק נורא, דפק בעוצמה על שולחן העבודה במשרדו, ושלח חיצי-זעם כלפיי... כשהעזתי למחות על הכוונה (ואכן כך היה) לנכות מתלוש המשכורת שלי (כמו לשאר העובדים), סך 70 ₪, עבור מסיבת פורים, שהתקיימה במוצאי שבת, כמה ימים קודם, בערב חג פורים ה' תשע"ג.

כמה שבועות קודם, עברה הכספרית ורשמה עובדים שמעוניינים להגיע למסיבת פורים של העובדים.
-         בשום שלב היא לא ציינה בפניי שהאירוע עולה כסף.
-         לא הועבר אימייל מסודר.
-         לא נתלו מודעות ברורות בחדר האוכל (וגם לא במקומות אחרים בבית העסק), כדי ליידע את העובדים, בבהירות ובשקיפות, על האירוע ועלותו.

כשבוע לפני פורים, כשהתברר לי שפורים זה מוצאי שבת, וכמנהג היהודים, זה גם ערב קריאת מגילת אסתר... ביקשתי להחזיר את הכרטיס שניתן לי.  רק אז הסתבר לי שהרשת עומדת לנכות לי סך 70 ₪ בתלוש המשכורת הקרוב.

זו הייתה פעם ראשונה שאירוע לעובדי החברה בה אני עובד עולה כסף, ולכן גם לא יכולתי להעלות על דעתי לשאול, מראש, אם זה כרוך בתשלום כלשהו.  כשגיליתי עובדה זו (כשבוע לפני האירוע), אמרו מייקל והכספרית שהם לא יכולים לקבל הכרטיס בחזרה, וגם לא יכולים לבטל את הניכוי הצפוי, מהמשכורת.

כמותי היו עוד עובדים חדשים, שנקלעו לאותה המצוקה (בחוסר ידיעה מוחלט)... ואוי למי שהעז להתחרט ולבקש הכסף חזרה (כפי שהיה מנת חלקי כנ"ל).

המהלך הזה היה מחטף לא הוגן, לא צודק, לא נכון... ותוך ניצול חוסר הידיעה של עובדים כמותי.  וכאילו להוסיף פשע על חטא... היחס שקיבלתי ממנהל הסניף, היה פוגע ומעליב במיוחד.

אני מבקש/דורש לקבל את כספי בחזרה.

בריאות ובשורות טובות,

< עד כאן המכתב >

את המכתב שלחתי באימייל ללשכת המנכ"ל, בליל יום שלישי, ה- 11 לפברואר 2014, בשעה 2338.  להפתעתי, ועוד בשעה כזו של היום, קיבלתי מענה תוך 8 דקות, ב- 2346: "אין שום בעיה תקבל 100 ש בחזרה".  על החתום, מנכ"ל הרשת.  ב- 2357, האיש הציע שאבוא לאחד הסניפים, ואוכל לקבל שם ההחזר... ואני ביקשתי אם יוכלו לשלוח בדואר... ואני משאיר כתובת.
למחרת ב- 0618 בבוקר, יום רביעי, ה- 13 לפברואר, אני מקבל אימייל חוזר מהרל"שית של המנכ"ל: "שלום, תשלח אלייך מעטפה עם 100 ש״ח לכתובת שהשארת".
ב- 0708, אני עונה "תודה רבה לכם על ההיענות החיובית והמהירה"...

ביום שלישי, 18 לפברואר 2014... הגיע הצ'ק (ע"ס 100 ₪).
[צ'ק מעניין, עם הטבעת הולוגרמה צבעונית "Original Document"]

ברוך ה'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה