יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

ספר לב אהרן / Sefer Lev Aharon



 
מאת, ר' אהרן ענגעל,
החופ"ק בעיאן, נ. דזש.
[החונה פה קהילת Bayonne, New Jersey]

הקדמת המחבר
בזאת יבא אהרן לפניכם קוראים יקרים בחבורי זה לב אהרן אשר אני נותן לפניכם היום.  קראתי שמו לב אהרן על שמי אהרן ועל אשר בו סדרתי טפחתי ורביתי פרי מחשבותי והגיוני לבי.  ספרתי וקבצתי חרוזים מפנינים יקרים ראשי תיבות וגמטריאות פרפראות לחכמה.  בטוח אני בזכות אבותי ז"ל כי חבורי זה ימצא מסילות ללבבכם וחן בעיניכם כי בו תמצאו דברים יקרים.  סהדי במרומים כי לא להתגאות ולהתיהר כונתי.  רק זה בקשתי שיהי' לי לעזר ומשען מעט לעת זקנתי ימים ידברו כי באתי בימים כחי עתה לא ככחי אז.  ובמקום שאין מכירים אותי שרי לי למימר ממשפחת יוחסין קאתינא בן דודי ה"ה הרב המאור הגאון הגדול חריף ובקי בש"ס ופוסקים כש"ת מוה"ר שמואל ענגעל שליט"א המכונה ראדאמישלער רב כעת חונה כבוד תורתו בעיר קאשו במדינת הגר והמנוח ה"ה הב החריף הגאון הגדול סיני ועוקר הרים אשר שמו נודע בשער בת רבים אשר הי' ראב"ד בעיר קראקא ובעת מלחמה קבע דירתו בעיר וויען ושם הי' ראב"ד ושם נפטר זצ"ל וכבוד גדול עשה לו במותו המכונה ר' יוסף ענגעל ע"ה הוא הי' בן אחי ז"ל:
בכבוד רב וברגשי תורה אני הצעיר אהרן ענגעל


בעמוד השני של הספר, שברשותי (ושאוטוטו ימסר לאוני' בר-אילן), מופיע כיתוב קליגרפיה:



לקריאה נוספת:
-         לפי "אמזון", מסתבר שבשנת 2007 הדפיסו מחדש(?!) את הספר, ועותקים מוצעים למכירה?!
-         חיפשתי מידע נוסף על העיר Bayonne ב- "אוצר ישראל", אך בינתיים ללא הצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה