יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

25% לטובת סופר פארם



בעקבות המתקפה והביקורת על סופר-פארם (והמחירים המופקעים ברשת, ביחס למחירים בברלין)... [שדווקא לא הותירה אותי המום] גיליתי השבוע, ממש במקרה, שיש שם לפחות מוצר אחד שזול בכ- 24.65% ממחירו של מוצר זה אצל רמי לוי [ולא, אני לא עובד בשביל אף אחד מהם] וזול יותר מאשר ברשתות גדולות ומוכרות בארה"ב.

מדובר בחבילת 8 סוללות AA של אנרג'ייזר, ברקוד 8888021200256
בתחילת השבוע רכשנו חבילה אחת, במחיר 27.30 ₪ אצל רמי לוי (סניף פתח תקווה)... ואחרי יומיים, ראינו במקרה, את אותו מוצר בדיוק, בסופר-פארם (ממילא, ירושלים), במחיר של 21.90 ₪, כמחיר רגיל בהחלט, ללא כל מבצע.


סופרפארם 


ותאמינו לי, שכשיש לי ביקורת על סופרפארם, אני אומר... וכן, כשיש דברים טובים.  כנ"ל לגבי רמי לוי, לעיתים יש לי בקורת טובה, ולעיתים שלילית.  חייבים לאזן.

לגבי סופרארם, המתקפה עליהם באה בגלים, מפעם לפעם (יוני 2012, פברואר 2015).  בהחלט יש להם מה לשפר, אבל המחירים שם לא שונים בהרבה (ללא מבצעים) מהמחירים בניו-פארם ורשתות אחרות... כך שהביקורת המתמדת נגד סופרפארם, וסופרפארם בלבד... אכן מעלה חשד (כפי שאמר לאון קופלר), שהביקורת באה שלא בתום לב.

זה שהמחירים בארץ גבוהים מידיי, גם זו עובדה ותופעה אנטי-חברתית עגומה, שיש לטפל בה, אבל זו כבר לא ביכולתו של קופלר – זו אחריות "שלנו", הישראלים, כאדם לאדם...

בכל מקרה, אמליץ להיות צעד אחד קדימה... ולקנות רק כשיש מבצע; ולא ברגע האחרון, במחיר מופקע.  שתמיד יהיה, לדוגמא, שמפו אחד בארון... ובין לבין תעקבו אחרי המבצעים, ותקנו בזול (יחסית).

 
אגב, ניסיתי למצוא את המחיר לסוללות הנ"ל, אונליין, בברלין... אולם ללא הצלחה (כנראה אני פחות מיומן בגרמנית).  בארה"ב, לעומת זאת, המוצר הזה עולה (נכון להערב, לפי 3.86 ₪ לדולר):
-         כ- 23.16 ש"ח, ב- WalMart (לא כולל מס מקומי, המשתנה ממקום למקום)
-         ויותר מ- 27 ₪, ב- HomeDepot... וב- BestBuy

כמובן שמחירים משתנים, והמחיר של אתמול זה לא בהכרח המחיר של מחר, וכו' וכד'... צריך לפקוח עיניים, לעקוב אחרי מבצעים, ולקנות חכם.

אגב... למיטב ידיעתי סניפי סופר-פארם בארץ, הם בכלל בזיכיון... וכדי להגביר לחץ... אולי כדאי להפנות את הביקורת גם כלפי בעלי/מנהלי הסניפים?!


בזמנו, ביקשתי לעבוד כקופאי באחד מסניפי סופרפארם.  התבקשתי לעבור מבחן במחשב (כשכל שאלה מוגבלת בזמן ואין הרבה זמן לחשוב), עניתי בכנות, ביושר ובאחריות מקסימאלית, ולא התקבלתי לעבודה... כי התוצאות לא היו חד משמעיות לגבי מידת האמינות, היושרה והאחריות שלי.

היו כמה שאלות בסגנון ובצורת ניסוח: "אתה רואה את אמא שלך גונבת מוצרים מהחנות, האם תדווח מיד למנהל החנות?"
1.    כן
2.    לא
3.    לא יודע

אני בדר"כ ישר והגון... ומכיוון שהייתה אופציה שלישית... בחרתי "לא יודע", כדי:
א.    בעצם להתחמק מלהשיב על השאלה המכשילה הזאת, ודומות לה.
ב.     תלוי בסיטואציה.

סה"כ ביקשתי להיות קופאי – לא קב"ט!!!

בזמנו, כשסיפרתי במשפחה ולחברים על השאלות... צחקו עליי ואמרו לי שבמבחנים הללו, צריך להשיב באופן שהבוחנים (והחברה אליה אתה מבקש להתקבל) רוצים לשמוע... ולא בהכרח כפי שנכון, ראוי, אחראי, וצודק להשיב.

מסקנתי היא:
אם כל מי שעובד בסופר-פארם התקבל לעבודה לאחר שעבר את המבחן הממוחשב... הרי שרוב עובדי הרשת חייבים להיות שקרנים ורמאים, או שהם באמת הולכים להסגיר את אמא שלהם, אם יראו אותה גונבת?! ולאנשים המסרבים לשקר ולרמות אין, בעצם, מה לחפש ברשת מצויינת שכזו?!?

עצוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה