יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

"סלילת האוטוסטרדה לא הסתיימה"



ביום רביעי, 10 לספטמבר 2012, פורסמה ב- "דה מרקר" כתבה (מתורגמת) בשם: תרבות הג'ובים של איטליה: סלילת האוטוסטרדה לא הסתיימה משנות ה-60.
הנה המקור, מה- NY Times:

בתגובה, לכתבה המתורגמת, כתבתי (בשינויים קלים) את התגובה הבאה, שמשום-מה בחרו ב- "דה מרקר" לא לפרסם:

מתי בישראל יכנסו בכירים לכלא על שחיתות וניהול לא תקין? — פרוייקטים תחבורתיים באזור חיפה והקריות.
מבקר המדינה צריך לבדוק את הפרוייקטים התחבורתיים שנעשו במפרץ חיפה והקריות ב- 20 השנים האחרונות.

פרוייקטים שנראים, למי שעוקב... כמו טלאי על טלאי, עם השקעות ענק, שעדיין לא העלו את האזור על מסלול חלק להזרמת התנועה כמו שצריך.

אם זה בניית הגשר מעל צומת הצ'ק-פוסט... כי העומס היה אז בלתי נסבל במשך שנים ארוכות... וזמן קצר אח"כ, פתחו את חלקו הראשון של כביש 22 בין "כביש 58" לעיר התחתית... + העברות תחנות האוטובוס מהצ'ק פוסט למרכזית המפרץ... שני פרוייקטים אלו (+ אחרים נוספים) שהקלו את העומס, בצורה אדירה מהצ'ק-פוסט... ועכשיו פרוייקט הגשר נראה דיי מיותם. מלכתחילה, הגיוני היה שהגשר והכביש העילי ימשיך עד אחרי קבוצת הרמזורים, וירד לפני הקרקע ליד "לב המפרץ", ויזרים את התנועה, בכביש 4, צפונה... בצורה חלקה יותר.

ואז הגיע (אחרי עוד פרוייקטים קטנים) פרוייקט "מנהרות הכרמל", שגם ממערב וגם ממזרח, לא מתחבר בצורה ישירה לכבישים המהירים, אלא הדרך ל- ומ- המנהרות רצופה רמזורים וצמתים.
כן... עכשיו, עובדים על פרוייקט נוסף, למצוא פיתרון בצד המזרחי, ולחבר את המנהרות לכביש 22.

אז הגיע פרוייקט כביש 75 (אם אינני טועה) - שיזרים את התנועה הבאה מצומת יגור לכביש 22... אבל את הגשר האדיר בנו כך, שהתנועה תזרום רק מערבה, לכיוון חיפה... ולא מזרחה לכביש עוקף קריות.

ואז, כביש עוקף קריות, שהושקעו בו, כך ע"פ הפרסומים, יותר ממיליארד שקל!!! איזושהי אוטוסטראדה הזוייה של 2 נתיבים לכל כיוון (במקום, לפחות שלושה). למה הזויה??? כי שוב, הפרוייקט הזה נחת עלינו במנותק ממתן פיתרון לכלל בעיות התחבורה באזור... ובניית מערכת מחלפים טובה והגונה... כך שהתנועה תוכל לזרום בקלות ביציאות מהכביש המהיר... ולא לגרום לעוד ועוד פקקים, כשהכבישים העירוניים (מחלף ביאליק, ואפק, ואחרים) לא מסוגלים לקלוט את כל התנועה בצורה חלקה.
... ועכשיו, מככב גם "כביש עוקף קריות" ברשימת דיווחי התנועה היומיים של קול ישראל וגלגל"צ.

ופרוייקט המטרונית והנת"צ בכביש 4... הפרוייקט הזה נראה כאילו הוזנח בקטעים מסויימים. פשוט לא עובדים שם (אפשר לראות לפי כמויות הלכלוך באזורי "העבודה")... ונתיבי הנסיעה משובשים ומטולאים. עד מתי???

תודה לכל היזמים, חורשי המחשבות הטובות, והחוזים לעתיד.
אבל אפשר לבקש... שכל הגורמים ישתפו פעולה לגבי הפרוייקטים העתידיים, שיראה טוב יותר, מסודר יותר, ועם עלויות נמוכות יותר?

תגובה 1:

  1. יוצא ב-4:45 כדי להגיע לת''א ב-8:00'': הפקק שהרגיז אפילו את שרת התחבורה מיכאלי
    https://rotter.net/forum/scoops1/734892.shtml

    השבמחק