יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

כביש 6. שירות פרימיטיבי ומפגר. עד מתי??



בנובמבר 2006, קראנו על "כביש 6 - תשלם, ואל תשאל"... ועל כך ש- "דרך ארץ" דרשו תשלום עבור הנסיעות, בלי לתת פירוט על אילו נסיעות מדובר; מתי, ומהיכן להיכן?!
דמיינו לרגע שאתם נכנסים לסופרמרקט, קונים שורה ארוכה של מצרכים. בתום הקניות ניגשתם לקופה וקיבלתם חשבון בן שורה אחת, עם הסכום אותו עליכם לשלם. "סליחה", אתם פונים במתק שפתיים אל הקופאית, "נשמח לקבל פירוט של המצרכים הכלולים בחשבון הזה". "בבקשה", תענה לכם הקופאית במתק שפתיים משלה, "רק שעל הפירוט אנחנו גובים תשלום נפרד".

באוקטובר 2011, שאלתי את נציגי השירות:
אתם מציינים זמן כניסה לקטע הראשון... מדוע לא לציין, לכל הפחות, זמן יציאה מהקטע האחרון?
לקח להם 5 ימים לחזור אליי... ובמקום תשובה ברורה בכתב, קיבלנו שיחת טלפון, כשנציג השירות מגיב "באופן חלקי מאוד, חסר, ולא מדוייק".

מאי 2012.  שירות לקוחות קלוקל - כביש 6 (לא פעם ראשונה).

מי זוכר שעד אוקטובר 2012, קראו ב- "דרך ארץ" (כך כתבו בפירוט הכניסה והיציאה לכביש 6): "בן שמן צפון", במקום "בן שמן".  "באקה צפון", במקום "עין עירון", ו- "קסם דרום", במקום "נחשונים"?!
ברוך ה', שגם העניין הזה סודר כבר.

למה כל דבר צריך להיות בעיה?
לא ברור למה צריך לחוקק חוקים לכל דבר, כשהשכל הישר מורה על הדרך הנכונה;  והרי גם כשיש חוקים, ואין מי שיאכוף אותם, הרי גם אז צוחקים נותני השירותים על הצרכן הישראלי, ועושים טובה כשנותנים מענה.

השבוע (אוגוסט 2014), קיבלנו את החשבון החודשי של כביש 6.  תקופת החשבון: 21 ליולי עד ה- 19 לאוגוסט.  תאריך החשבון: 21 לאוגוסט 2014.  מדוע הנסיעה שעשינו ב- 17 לאוגוסט, לא נכללת בחשבונית?

כמה ימים לוקח למחשב של "דרך ארץ" לעכל את נתוני הנסיעות של המנויים, ולהפיק חשבון מעודכן?

מדוע לא להפיק חשבונות עבור חודש מלא, ולא חלקי חודשים (חלק ביולי וחלק באוגוסט)?  מדוע שתאריך עריכת החשבון יהיה, לדוגמא, ב- 5 לכל חודש, על החודש שעבר... וכך תכלול החשבונית את כל הנסיעות של החודש החולף?

אם הנסיעה שעשינו ב- 17 לאוגוסט, לא נכללת בחשבונית, לתקופת חשבון שבין ה- 21 ליולי ל- 19 לאוגוסט... הרי, לכאורה, שתקופת החשבון שגויה ומטעה, הלא כן?

3 תגובות:

  1. פשרה בייצוגית: זכיינית כביש 6 תשיב לנהגים מיליוני שקלים
    http://www.themarker.com/law/1.4166100

    השבמחק
  2. בעקבות הפרסום ב-TheMarker: ועדת הכלכלה תדון בטענות הקשות נגד כביש 6
    https://www.themarker.com/consumer/1.5549144

    השבמחק
  3. נסעתם בכביש 6? הפרטים שלכם דלפו לרשת
    https://www.themarker.com/technation/1.6430009

    השבמחק