יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

טיול צפוני תלול מסלול



למטיילים הנוסעים ממעלות דרומה, לכיוון כביש 6, עורק התחבורה הראשי, הקרוב ביותר, היורד דרומה, הוא כביש 70, במערב, המקביל ממזרח לכביש 4.

אנחנו ממליצים לנסוע אחרת (ראו מפה):
מכביש 89, דרך צומת תפן, נסענו דרומה עם כביש 854, העולה לא.ת. תפן ויורד לצומת כרמיאל וכביש 85.  פנינו דרומה, בצומת כרמיאל מערב, לכביש 784.  זהירות ממצלמות המהירות, שתקעו שם בסוף העולם (ראו מידע חיוני בסוף המאמר).  לא הגעתי מוכן, ואני מקווה שזה לא יעלה לי ביוקר.  לקראת סוף הכביש ראינו משמאל את "אתר אשכול" (אולי שווה ביקור בטיול הבא?!).
עלינו, במחלף המוביל על כביש 77 לכיוון צומת ישי וכביש 75... מערבה, דרך הפקק הקבוע והמעצבן... לצומת השומרים, ושמאלה לכביש 722, בדרך לצומת התשבי ויקנעם.

לנוסעים צפונה, לגליל המערבי... אנחנו ממליצים, לקחת בחשבון את כביש 864 (אפשר להנות ממנו גם בכיוון ההפוך, ולהנות באותה מידה)... ולעלות מכביש 85, דרך כפר ראמה, צפונה.  הנוף לכיוון מערב-דרום-מערב (לכיוון כרמיאל ובקעת בית כרם) הוא מן היפים בארץ.  הישוב חָרָשִׁים נמצא "על הדרך", שנחשב אחד המקומות הגשומים ביותר במדינה.

בקעת בית הכרם. מבט מהר הארי דרומה (וויקיפדיה)


לתצפית נוף, באזור מעלות, לכיוון מערב והעיר נהריה... מומלץ לנסוע מהישוב מעונה, דרך כביש 8833, לישוב עין יעקב (הנה עוד מסלול טיול מעניין באזור: עין כחולה בגליל: טיול עם נוף נדיר).

אמנם כמעט בלתי אפשרי לתכנן את זה... אבל כדאי להגיע לנקודות התצפית הללו ביום בהיר, וכשהראות טובה.  לנו, התזמון היה פחות מוצלח.


לקריאה נוספת וליידע כללי:

כבישי ישראל מסווגים לפי כבישים ארציים, בינעירוניים, אזוריים ומקומיים. מספור הכבישים נעשה על פי חלוקה זו:
כבישים ארציים - ממוספרים בספרה אחת או שתיים.
כבישים אזוריים - שלוש ספרות.
כבישים מקומיים - ארבע ספרות.

מצלמות המהירות הדו-כיווניות על כביש 784:
-         "בכביש 784, שנחשב לכביש "אדום" ומסוכן, הוצבה מצלמה משוכללת במיוחד: מצלמה דו-כיוונית שיודעת לצלם גם את הנהגים מתרחקים וגם את אלה הבאים מולה מיד לאחר העיקול, וזאת הודות לפס מגנטים שהותקן בכביש" (גלובס)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה