יום שני, 7 בדצמבר 2015

עבירה גוררת עבירה / המוסד לבידוח לאומי. ישראל 2015



8 לאוקטובר 2015
חוויתי מצוקת שירות במוסד לביטוח לאומי (להלן: "המל"ל) בסניף פתח תקווה.  לבקשתה של הפקידה שוש, הגשתי כמה בקשות בכתב, כדי לקבל מידע אישי.  למרות הצהרתה של שוש "את כל התשובות תקבל מאתנו בהמשך", קיבלתי תשובות חלקיות בלבד.

19 לאוקטובר
פניתי לאגף פניות הציבור... ובמכתב המתוארך ל- 29.10 (עשרה ימים אחרי הפניה), כותבת עו"ד נילי מייטליס:
          מכתבך הועבר לטיפול ומענה סניפנו המקומי.

הודעה תישלח ישירות על ידו.

4 לנובמבר
אני פונה שוב לאגף פניות הציבור, וכותב בקיצור:
פנייתי אליכם מיום 19.10, מס' 71%$#0 עדיין לא נענתה!... נא ליצור קשר באימייל (הנ"ל) ולפתוח דיאלוג... ולא לשלוח לי מכתבים ולבזבז כספי ציבור!!!

... ובמכתב המתוארך ל- 25.11 (11 ימים אחרי הפניה), כותבת שוב עו"ד נילי מייטליס (לדעתי, בלי בכלל לבדוק את פרטי הפניה):
          מכתבך הועבר לטיפול ומענה סניפנו המקומי.

הודעה תישלח ישירות על ידו.

7 לדצמבר
אני מתקשר לאגף פניות הציבור של המל"ל (מספר מופיע בתחתית המכתבים)... ומבקש לדבר עם עו"ד מייטליס.  מירב (שענתה לטלפון) אמרה רגע, הלכה לבדוק אם העו"ד זמינה, וחזרה ואמרה שעורכת הדין לא חשה בטוב, ולא נגישה.  ביקשתי ממירב כתובת אימייל, לשליחת מכתב מפורט, בו אני מפרט את השתלשלות העניינים שהובילו למצוקת השירות הנ"ל... ואני מבקש את התערבותה של עו"ד מייטליס להשגת מענה ופתרון, כיוון שלא נראה לי שסניף פ"ת מתכוון להשיב לי.

מירב אמרה, שאי אפשר לפנות אליהם באימייל (יש להם כתובת אימייל, אבל הם בודקים אותה אולי פעם בשבוע)... וגם שמטעמי "צנעת הפרט" הם לא שולחים מידע באימייל; ולכן יש רק שני דרכים: דואר ישראל או פקס., בלבד.

בחפירה באתר האינטרנט של המל"ל, אני מוצא "טופס בירורים לאנשים עם חירשות וכבדי שמיעה", שם כתוב: "התשובה תישלח אליך לכתובת הדואר האלקטרוני שרשמת, בתנאי שהזדהית בהצלחה".
אז יפה שהמל"ל מאפשר לאנשים מסויימים את אופציית ההתכתבות באימייל; ואם כן, מדוע לא לכל הציבור?  מדוע "צנעת הפרט" לא רלבנטית, לכאורה, כאשר הפונה הוא כבד-שמיעה?  מדוע המל"ל מתעקש לשלוח הודעות זניחות בדואר, מהלך שמאריך את הטיפול והמענה בשבועות?



לא יתכן שב- "מדינת הייטק" לא יהיה אפשר ליצור קשר באימייל, שירותים ממשלתיים.  אימייל זה כלי תקשורת בסיסי; קשה לי גם להאמין (כפי שאמרה לי גב' מירב ממשרד פניות הציבור בטלפון)... שאין להם כתובת אימייל זמינה לתת לי?!  עוד מעט גם יגידו שהם משתמשים בחשבוניה (עם חרוזים) ולא עם מחשבון אלקטרוני ומחשבים?!



ראו כתבה מצויינת (ועצובה) ב- דה מארקר (דצמבר 2014):
אז עברה שנה, ונראה ששום דבר לא השתנה!!!

למרות כל הנ"ל, מצהירים במל"ל, בעמוד "הצהרת נגישות" (בלי בושה ובלי להתבלבל), כבר במשפט הראשון:
הביטוח הלאומי רואה חשיבות רבה בהענקת שירות איכותי, מקצועי, שוויוני ונגיש לכל תושבי ישראל, ובכללם אנשים עם מוגבלויות.
... בסוף העמוד כתוב ש- "פניות בנושא נגישות בביטוח הלאומי" אפשר לעשות באימייל negishoot@nioi.gov.il


וכך... ברוח חדשה ומלאת תקווה (סליחה על הציניות), שלחתי אימייל "אמיתי", בו ביקשתי:
אודה לכם אם תבררו ותשלחו לי כתובת אימייל בה אוכל להעביר פנייתי לעו"ד מייטליס.

אך מיד בהקליקי "שלח"... קיבלתי אימייל אוטומאטי חוזר, המבשר לי שמשלוח האימייל נכשל, ונראה שאין כתובת אימייל כזו.

Delivery to the following recipient failed permanently.  Technical details of permanent failure.  The error that the other server returned was: 550 sorry, no mailbox here by that name. (#5.1.1)

דוגמא מעולה מזו, להכי חוסר-נגישות שאפשר לתאר, לא יכולתי לבקש.
גם לא נגישים באמצעים טכנולוגיים עכשוויים, וגם המידע שכבר מציגים – לא מעודכן ולא נגיש!

אז חזרתי לטופס הקיים, לפניות הציבור... וניסיתי לשלוח את הודעה בדבר התקלה... אולם קיבלתי הודעת שגיאה ולא יכולתי לשלוח הפניה, כיוון ש- "הטקסט מכיל תווים לא חוקיים כגון + * $ < > @ ^ = & \ [ ]".


... אם זה לא חוקי להשתמש ב- @, אז לא יכולתי להקליד את כתובת האימייל השגויה... ואם אסור להשתמש ב- "/" – אז לא יכולתי לצרף את הקישור לעמוד עם הכתובת השגויה.

אה... שירות ממשלתי לתפארת!


לקריאה נוספת (מ- נובמבר 2013):

אז הנה, עברו להם חודשיים מאז אמרה שוש, פקידת המל"ל: "את כל התשובות תקבל מאתנו בהמשך"... ונראה שנציגי המל"ל ממשיכים לזלזל באזרחי ישראל.

4 תגובות:

  1. בקרוב כבר לא נחויב לשלוח פקס
    http://rotter.net/forum/scoops1/276766.shtml

    השבמחק
  2. בזק בינלאומי לחירש שביקש שירות: "לך לשכן שיעזור לך"
    http://rotter.net/forum/scoops1/369503.shtml

    השבמחק
  3. המחדל: כך שרף ביטוח לאומי 600 מיליון שקל ו-7 שנות עבודה
    https://www.themarker.com/technation/1.4593533

    השבמחק
  4. לא רק פקס: סוף סוף גופים ציבוריים יחויבו לאפשר פנייה במייל
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5556566,00.html

    השבמחק