יום רביעי, 16 בדצמבר 2015

למדינת ישראל דרושים בני אדם טובים; נציגי שירות לקוחות ומנהלים – אנושיים ויצירתיים

בהמשך למאמרים על מי האויבים האמיתיים של האזרח הישראלי המצוי (רשימה 1 ורשימה 2)... הנה נוסיף (שוב), את חברת "דרך ארץ" (ששמה לא נאה לה), כביש 6, מנהליהם ונציגיהם:

15 לנובמבר 2015... אני שולח בקשה בטופס "צור קשר" באתר החברה.
אני מודיע להם שדברי דואר מהם, הממוענים ללקוח שלהם, שעבר דירה לפני יותר משנתיים, עדיין מגיעים לכתובת הישנה – אלינו; ואני מבקש שיצרו קשר עם הלקוח, יקבלו ממנו כתובת מעודכנת... ובכל מקרה שיפסיקו את משלוח דברי הדואר הלא רלבנטיים הללו – אלינו.

אני מקבל "אישור מסירה".


עם היסטוריית שירות כה גרועה (ראו מה היה לנו ב- 2006... ב- 2012, ב- 2014, יוני 2015, וכעת, להלן)... זו ממש רשעות שהם לא מציגים כתובת אימייל קלאסית, כמו זו המוצגת (נכון להיום) בעמוד ה- "צור קשר" באתר "דרך ארץ".  כתובת אימייל למשלוח "רגיל", כדי לאפשר תיעוד ומעקב התקשרות ראוי.

עוברים 9 ימים ללא תגובה... וב-  24 לנובמבר 2015 (1103).  אני טורח ומגיע באופן עצמאי למרכז השירות של כביש 6.  מוסר את המעטפה ופרטי הלקוח (צד שלישי) ל- ספיר (נציגת השירות) וחוזר על בקשתי.

 במקום לבדוק קודם במערכת (מה שספיר עשתה ממילא בהמשך), אם לנמען יש/היה מנוי... ואז ליצור עמו קשר, ולאחד את כל הרכבים בחשבון אחד וכד'... התחילה ספיר קודם להציג התנגדות ולהסביר:
-         "אין אופציה ואין אפשרות" ליצור קשר עם לקוח מזדמן...
-         כתובות הנהגים מתקבלים ממאגר משרד התחבורה, ואין כל אפשרות ליצור קשר טלפוני עם הנהג...
-         "ככה אנחנו עובדים, ואין מה לעשות"
-         "אני לא חייבת להתקשר ולבקש ממנו לשנות כתובת"

זאת ועוד, שאלתי והקשיתי... מה יעשו ב- "כביש 6" אם לנהג "מזדמן" יצטבר חוב גדול; מה הם יעשו כדי לגבות את החוב? הרי יצטרכו, על אפם ועל חמתם, לעשות קצת מאמץ בניסיון לאתר את המזדמן, לא?
ספיר: "אם יש חוב, ננסה לאתר את הנהג דרך 144".
אני: אז מדוע תסרבו לעשות זאת עכשיו... ולתרום קצת נחת למאמץ להפוך את העולם הזה לעולם קצת יותר מתוקן... וקצת יותר נעים?  אולי אפשר לדבר עם מנהל, או מישהו בעל סמכות נוספת וכד'.
ספיר: לא.

... אבל... מסתבר שתוך כדי משא ומתן פרונטאלי, כנ"ל, חיפשה ספיר, במקביל, את הנהג במערכות המחשב "המתקדמות והמשוכללות"... ואכן מצאה שמדובר במנוי קיים ופעיל, וניתן ליצור עמו קשר; ולאחר שדחקתי בה, אמרה ספיר שתעשה זאת, ובשאיפה שהמנוי יזרום עם הבקשה והמטרה.

איזו שמחה וצהלה.
ממש שירות לקוחות "לדוגמא".
מדוע להתחיל בהתנגדויות, הקטנת ראש, ובסירוב לתת שירות?
מדוע לסרב לפעול כיצור אנושי, חושב, ידידותי לסביבה ולחברה, יצירתי, מגדיל ראש, וכד'?

נראה היה, לצערי הרב, שכל מה שאמרתי נפל על אוזניים אטומות.  נראה שאנשי כביש 6 ו- "דרך ארץ" מצליחים לנתק את נציגיהם מהיותם גם "בני אדם"... והופכים אותם לרובוטים מהלכים; הנותנים שירות רק אם מתוכנתים לכך, ותו לא.

לצערי אני לא אופטימי שמשהו ישתנה... אבל מי-יודע... אולי זה יהיה "הקש ששבר את גב הגמל"...

אמרתי לספיר, שזה יהיה קטסטרופה חברתית אם אנשים יפעלו ויעשו דברים טובים רק אם יהיה חוק שיכריח אותם לבחור "בבְּרָכָה ובריאות, בַּחַיִּים ובטוב", לעומת הדרך ההפוכה, חס ושלום, לא עלינו ולא עליכם.

הנה דוגמא נפלאה (כן ירבו), לחברה, שירות ונציגים מצויינים;  חברה שלמנהליה אכפת, ככל הנראה, מהחברה הישראלית (והם לא רק מחפשים איפה הכסף)אלטמן. שירות לקוחות לדוגמא!

ליהודים יש ציווי נפלא, בריא וטוב: "וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים!".  למה??? "לְמַעַן תִּחְיֶה, אַתָּה וְזַרְעֶךָ".  מדוע שירצה אדם בר דעת (כל אדם!) לבחור בדרך אחרת?

"הַמִּצְוָה הַזֹּאת... לֹא נִפְלֵאת הִוא מִמְּךָ, וְלֹא רְחֹקָה הִוא.  לֹא בַשָּׁמַיִם, הִוא... וְלֹא-מֵעֵבֶר לַיָּם...; כִּי-קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר, מְאֹד: בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ, לַעֲשֹׂתוֹ" (דברים ל').

באתר "דרך ארץ" מצאתי כתובת אימייל ליצירת קשר: contactus@derech-eretz.com
בלי נדר אשלח להם קישור למאמר הנ"ל... ונראה אם ומה ימצאו לנכון להגיב.




לקריאה נוספת:
-         "ובחרת בחיים: ערך חיי אדם בתרבות ישראל" (ספר דיגיטאלי. 264 עמודים).


2 תגובות:

  1. שיטה חדשה של כביש 6 לגבות מכם כסף שלא בצדק
    http://rotter.net/forum/scoops1/277911.shtml

    השבמחק
  2. "קנסות מנופחים וחיובים מיותרים": משאבת המזומנים של כביש 6
    https://www.themarker.com/consumer/1.4624428

    השבמחק