יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

תשובה


יוני 1999

... שוב עלו בי מחשבה ורעיון, לערוך טבלה מפורטת, כמין ווידוי בכתב, של תרי"ג המצוות ומידת קיימי אותם.

מצוות "עשה", לפי:
1.    מצוות שאני מקיים תמיד, או בדר"כ
2.    מצוות שאני מקיים חלקי (לא תמיד) ולפעמים
3.    מצוות שאני יכול ולא מקיים
4.    מצוות שאני לא יכול לקיים (עבודת ביהמ"ק, כהנים ועוד.)
5.    מצוות שאני מקיים ומרגיש צורך להשתפר

מצוות "לא תעשה", לפי:
1.    מצוות שאני שומר לא לעשות
2.    מצוות שעברתי עליהן, ועליהן אני מבקש סליחה, ורוצה לתקן
3.    מצוות שאני עובר עליהן ושואף להפסיק מיד ולתקן
4.    מצוות שאני לא יכול שלא לא לקיים (ראה סעיף 4 במצוות עשה)

חשבתי לעשות כן ע"פ ספר המצוות להרמב"ם, ובזמן הקרוב. המטרה?? כמו בכל עסק, לנתח את המצב לפרטיו עד כמה שניתן, לחשוף את האמת הכואבת, להתוודות, להשתדל לחזור בתשובה, ולבקש מהקב"ה סליחה וכפרה, מחילה ומחיקת עוונות... בראש ובראשונה על חטאים, עוונות ופשעים שעשיתי בעבר ולא חזרתי לעשותם (לכל הפחות) בשנה-שנתיים האחרונות... ולא בתכיפות שהייתי פושע בהם בעבר.

אחר-כך אבקש לבטוח בה' שיוציאני מאפילה לאורה בכל האפיקים, ואוכל לצעוד בטח בחזרה בתשובה לתיקון המעשים, שלא אכלם בעולם הזה ולא אבוש לעולם הבא.

אמן ואמן. כן יהי רצון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה