יום רביעי, 29 באוגוסט 2012

עליות וירידות


נובמבר-דצמבר 2000

1.
... ח. הסבירה לי, פחות או יותר, איך להגיע לבנין ואיך להגיע לספריה (בשלוחת Touro, ברחוב 23), בקומה השניה.  לגבי הבניין, ההסבר של ח. היה, כך מסתבר בדיעבד, כשבאים מהשדרה השישית... ואני באתי מהחמישית.  ראיתי כניסה ל- Touro, עליתי לקומה שניה, ולא ראיתי כלום! "אולי יש עוד מדרגות" הרהרתי.  ירדתי לשומר ושאלתי איך מגיעים לספריה?! "בכניסה השניה" אמר.  יצאתי לרחוב, פניתי ימינה, עד הכניסה השניה (שגם עליה כתוב Touro.  נכנסתי ועליתי לקומה 2 – לספריה.  "אין את שו"ת בר-אילן" נאמר לי. "אתה לא סטודנט ב- Touro; אני חושבת שלא תוכל להשתמש בשירותי הספריה... וגם אם תוכל להשתמש במחשב, אז לא תוכל להדפיס יותר מ- 3-4 דפים..." קישקשה לי במוח, הספרנית. "אולי תמצא מבוקשך בחדר המחשבים, בקומה 3", הוסיפה.  יצאתי לעבר המעלית הקרובה שראיתי. נכנסתי ולחצתי "3".  המעלית ירדה ל- "B".  הדלת לא נפתחה.  לחצתי והחזקתי את "3"... וב"ה הגעתי, חזרה, לקומה "3".  הדלת נפתחה... ומצאתי את עצמי ב- "ריבוע" מטר על מטר, ושלוש דלתות, נעולות.  חשבתי... מה לעשות...;  ירדתי, אם אינני טועה, במעלית חזרה ל- "2"... ומצאתי את עצמי באותו "ריבוע" (שכחתי להזכיר שלפני המעלית, בהתחלה, אחרי הביקור בספריה, הגעתי ל- "ריבוע", ורק אח"כ למעלית).  שתי דלתות היו נעולות, כולל זו ממנה באתי.  השלישית, למדרגות A, הייתה פתוחה.  אמרתי לעצמי, OK... פעם ראשונה בבניין... אני קצת בלחץ...; ארד לקומת הכניסה ואשאל את השומר איך להגיע לקומה "3" או "חדר המחשבים".  בקיצור, ירדתי... עד שהגעתי לדלת.  עוד לפני שפתחתי אותה, אני זוכר שחשבתי לעצמי: "משהו כאן לא בסדר"... ומיד אח"כ פתחתי את הדלת (כאילו בתנופה)... ואופס... לתדהמתי, פשוט מצאתי את עצמי בחוץ — ברחוב.  ברחוב 24.  לעזאזל!  האגפתי את הבנין דרך השדרה השישית, וחזרתי לשומר, שאמר: "אני חושב, שעם המעלית הזו (והצביע) תגיע לקומה "3" — למחשבים".  נכנסתי למעלית... עליתי בהיסוס... ואכן הגעתי לקומה שלישית. ב"ה.  עוד התפתלות במסדרונות... והגעתי.  ישבתי שם, בלי הפרעה, כשלוש שעות; והיה לי הספק בכלל לא רע, ב"ה.

2.
הייתי צריך להגיע מקומה 11 של ה- Tower (2W40) לקומה 4 (1W39).
למי שלא יודע, מדובר בשני בניינים המחוברים ביניהם, אך הקומות נמצאות במפלסים שונים.  קיבלתי הנחיות, ואכן הגעתי ליעד וחזרתי בשלום:
ירדתי לקומה 10.  פניתי ימינה, עד הסוף.  ימינה עד הדלת.  פתחתי הדלת, ועליתי 7-8 מדרגות.  שמאלה עד המעלית.  ליד הדלת היה כתוב "קומה 12"!!!  ירדתי לקומה 4.  יצאתי מהמעלית, ופתחתי הדלת מולי, בדרך לפגוש לרגע מישהו, שלא פגשתי קודם (בענייני עבודה).  בלי לטעות ולתעות, מצאתי המקום! 5 דקות, וכבר הייתי בדרכי חזרה;  מקומה 4 עליתי ל- 12, ירדתי חצי קומה ל- 10, ועליתי ל- 11...
הכל אמת!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה