יום שישי, 9 במאי 2014

"הרחמן יצילני מהם ומעלבונם"



"לֹא תָלִין פְּעֻלַּת שָׂכִיר" – בוא וראה מי שנוטל שכר המסכן (הפועל שאליו הוא נושא את נפשו), כאילו נוטל נשמתו ונשמת אנשי ביתו.  וזה שאמר ר' אבא: הרחמן יצילני מהם ומעלבונם.  וכך היה רב המנונא עושה, כשהיה השכיר משלים מלאכתו היה משלם שכרו ואומר לו: קח נשמתך שהפקדת בידי – קח פיקדונך! ואפילו אמר לו השכיר: יהא בידך שאיני צריך לתשלום שכרי (עכשיו), לא היה רוצה.  אמר, גופך לא הייתי רוצה שתפקיד בידי, פקדון נשמתך לא כל שכן.
ספר הפרשיות / אליהו כי טוב, כרך ו' עמוד קכ"ד (פרשת "קדושים")

בחודש העבודה מרץ-אפריל 2014 (23.3-22.4)...
עבדתי 19 ימים, בהם הייתי נוכח ועבדתי בפועל 192.65 שעות... מהם 26.55 שעות נוספות של 125% + 9.88 שעות נוספות של 150%.
לקחתי שני ימי חופש, בתשלום + היו שני ימי חג (פסח) בתשלום.
סה"כ לשכר = 228.65 שעות.

התקן החודשי הרגיל הוא 186 שעות חודשיות... אולם, בפועל החישוב מתבצע לפי 195 שעות, לפחות.  למרות פניות חוזרות ונשנות להנהלת החשבונות + נציגי משאבי אנוש, עדיין לא קיבלתי מענה מהי שיטת ונוסחת החישוב.

ע"פ המשכורת שקיבלתי ב- 1 למאי, ותלוש המשכורת...
קיבלתי תשלום מלא על שעות ה- 125%, אולם עבור שעות ה- 150% קיבלתי שכר רק עבור 5.10 שעות (חוסר, לכאורה, של 4.78 שעות, שהם כ- 192.73 ₪).

לאחר בדיקה מדוקדקת יותר, ושלילת תיאוריות אחרות... גיליתי (כתוב במפורש בדו"ח הנוכחות) שחשבון המשכורת הפעם חושב (משום-מה) לפי 197 שעות חודשיות.  כך שהחודש, כדי להשלים ל- 197 שעות, עבורן קיבלתי שכר ברוטו של 5,000 ₪... קיזזו לי 4.78 שעות מסך השעות הנוספות בתעריף הגבוהה ביותר... והחשבון הולך כך:
228.65 שעות (לשכר) מינוס 197 = 31.65 שעות נוספות
מינוס 26.55 שעות 125% = 5.10 שעות נוספות של 150%.

כלומר, אני לא מקבל שכר עבור שעות העבודה בפועל, אלא ע"פ חישוב קלוקל, בעטיו לא קיבלתי תשלום מלא, מאז תחילת עבודתי (לפני כ- 14 חודשים), עבור יותר מ- 50 שעות נוספות:
עבדתי בפועל כ- 279 שעות של 125%, אולם קיבלתי שכר עבור כ- 263 שעות בלבד.
עבדתי בפועל כ- 70 שעות של 150%, אולם קיבלתי שכר עבור כ- 35 שעות בלבד.
כ- 50 שעות בשווי של כ- 1,900 ₪(!)

אני תוהה מדוע לא יכלו לומר את זה עד כה, ועדיין מתחמקים מלהשיב לי.
אני תוהה האם הם מסתירים מידע קריטי נוסף?!

... וכל זאת כשמשכורת הבסיס שלי הינה 5,000 ש"ח ברוטו, בזמן שהמשכורת הראויה לתפקיד ולמשימות אותן אני עושה, אמורה להיות (לפי המקובל בשוק העבודה הישראלי) לא פחות מ- 7,000 ₪ נטו.

לזכות המעסיק יאמר, שתשלום המשכורת מבוצע ב- 1 לחודש, כמו שצריך, בהפקדה ישירה לבנק.


לקריאה נוספת:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה