יום שני, 27 באפריל 2015

משטרע או משטרה? עידוד עבריינות או לקיחת אחריות?



חייל צבא ההגנה למדינת ישראל
מוכרע ארצה ע"י שוטרים (מקור: רוטר)
 
תגובות ב- "רוטר":
מזל שהאירוע מתועד, אחרת החייל היה יושב הרבה זמן בכלא;

המזועזעים צריכים לחשוב על כל המקרים האחרים בהם לא היו סרטונים...


ליל יום שישי, 24 לאפריל
"נדקר גבר כבן 30 ונפצע באורח קשה בכיכר הסמוכה לקניון "מול הים" באילת"
מוצאי שבת, 25 לאפריל
ניסיון חיסול באילת.  ה- "יעד" לא נפגע, אלא נפגעו ילדיו: בן 15 ובנות 10 ו-8 שישבו במכונית.
יום ראשון בבוקר, 26 לאפריל
ניסיון חיסול בגבעתיים.  במקום טופלו שני פצועים קשה ואחד במצב בינוני. אדם נוסף, שככל הנראה היה מטרת ניסיון החיסול ומוגדר "יעד משטרתי", נפגע קל בלבד וסירב לקבל טיפול.

מישהו שמע את נציגי המשטרה מדברים ומשכנעים את הציבור שהמצב בשליטה? המפכ"ל דנינו? השר ל- "בטחון פנים" אהרונוביץ'? רה"מ?? ... כאילו המלל הזה עושה רושם על מישהו?!

עולם כמנהגו נוהג... והנה, בערב אמש (26.4) התרחש האירוע בחולון, עליו אמר קצין המשרת במחוז הוסיף:
"זאת בושה לראות התנהגות כזאת של שוטר במשטרת ישראל".
ובתגובה רשמית של המשטרה לאירוע נמסר כי:
"... העולה מהסרטון הנצפה לא עומד בקנה אחד עם ערכי משטרת ישראל ואנו מגנים התנהגות מעין זו".

לקריאה נוספת:

נראה ששוטרי ישראל לא מכירים הערכים הללו, או שלא יודעים אין להפנים וליישם אותם.

לעיתים יותר מידיי קרובות המשטרה נמנעת מלהתערב באירועים בהם נדרשת אכיפה, ומפנה את המתלוננים למועצה המקומית, שבדר"כ מתעלמת בזדון מהפניות, עושה יד אחת עם העבריינים... ולא עושה מספיק להשליט חוק וסדר בתחום אחריותה.

ב- 22 לינואר 2015 פורסם המאמר "גני תקווה 2015.  עידוד עבריינות או לקיחת אחריות?", ובין היתר התרעתי על המצב האומלל והמופקר שקורה בכיכר מרכזית של הישוב, כל ערב פורים... שלחתי קישור למאמר ללשכת ראשת המועצה, למנכ"ל, ולמבקר.  אף אחד לא טרח להגיב... ובערב פורים, במשך 3-4 שעות שלטו בכיכר חבורות נערים שפוצצו חזיזים ונפצים למיניהן (גם בכינון ישיר לעבר עוברי אורח ורכבים).  מדובר במקום מרכזי המוקף בנייני מגורים, ועשרות משפחות עם ילדים ותינוקות עמדו במרפסות וברחוב חסרי אונים מול ההשתוללות האלימה.  לא מעט מהתושבים התקשרו למוקד 100, כשברקע נשמעים בבירור קולות הנפץ החזקים (שהיו ממש קרובים)... ומוקדנית המשטרה אמרה שאין למשטרה מספיק כוחות שיטור לשלוח למקום, וכי יש יותר מידי אירועים (תגובה מבישה כשלעצמה).  מידיי פעם אכן הופיעה ניידת, אבל עשרות החבר'ה הצעירים פשוט עשו צחוק  מהשלושה-ארבעה שוטרים שהגיעו למקום, והמשיכו בהפרות הסדר.  איפה היה "השוטר הקהילתי" ונציגי המועצה? לא ברור.  במקום גם לא נראו סדרנים מטעם המועצה או גוף אכיפה אחר.

פשוט אות קלון למשטרה, לראשות המקומית ולמדינת ישראל, שכאמור מודעים למתרחש ולא עושה מספיק להשלטת חוק וסדר.  איך אמרה לי פעם מזכירתה האישית של ראשת המועצה, בעניין אחר:
אם זה לא עניין של פיקוח נפש, אנחנו לא מבצעים אכיפה.
אבל פה, בהחלט היה חשש לבריאותו ושלומו של הציבור, וגם כאן הפקירה המועצה את התושבים.

אבל ביום שישי, 13 למרץ... ערב שבת... שבוע אחד בלבד אחרי פורים... מצאו שוטרי ישראל זמן להגיע ליישוב ולתת נקודתית דו"ח לתושב המקום בעוון:
"עצרת הרכב הנ"ל באופן שיש בו משום הפרעה לתנועה, בניגוד לתקנה..."
"הפרעה לתנועה"??? (כשצפיתי באירוע חשבתי שהעבירה היא חניה בתחנת אוטובוס) כשהלה חנה במקום כדי להעלות קניות הביתה... כשתחנת האוטובוס הזו, היא המקום היחיד בסביבה בו ניתן לחנות בלי להפריע לתנועה!!!  מהתמונות להלן ניתן בבירור לראות שהרכב (האפור, שלפני הניידת) לא מפריע לשום תנועה!

מפרץ תחנת האוטובוס הזה, משמש, באופן יומיומי, משאיות חלוקת סחורה לבעלי עסקים הממוקמים בסמיכות. וכן(!!) גם שכנים הפורקים או מעמיסים סחורה, קניות וכד'... חונים במקום לזמן קצר.

השוטרים עמדו בתחנת האוטובוס זמן ממושך עד שהשוטר מצא בספר החוקים את העבירה המתאימה לתושב הסורר... ולאחר מתן הדו"ח, עשתה הניידת פרסה, על קו לבן רצוף (כשהוא לא מחוק), במקום מסוכן... במקום להמשיך 50 מטרים ולהסתובב בכיכר כחוק.

מתן הדו"ח הנ"ל, היה ממש מעשה מרושע!!!

עם "נציגי חוק ונבחרי ציבור" כאלה, איך, למען ה', יכול הציבור לחזק את אמונו במערכת אכיפת החוק והגנה על שלום הציבור?  עם "נציגי חוק" כאלה, מי צריך אויבים, הא?




3 תגובות:

  1. פיצוי של 31 אלף ש"ח לאזרח שקיבל דוח תנועה.
    בית המשפט על השוטרים: "פעלו ממניעים אישיים, תוך ניצול לרעה של כוח משרתם והפרת אמונם".
    http://rotter.net/forum/scoops1/318337.shtml

    השבמחק
  2. תיעוד: שוטר מרביץ לתושבים במזרח ירושלים תוך כדי ויכוח
    http://rotter.net/forum/scoops1/390676.shtml
    https://www.youtube.com/watch?v=I_cmwY56gpE
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4939494,00.html

    השבמחק
  3. ביקורת חסרת תקדים של המשטרה על מח"ש: "צילמו כדי להפליל שוטרים"
    http://rotter.net/forum/scoops1/392245.shtml

    השבמחק