יום חמישי, 8 במרץ 2012

מידע שגוי ("אוטוקאר"), וזהירות הדרכים

הייתי בצפון הארץ, וגיליתי ברכב, שנורת אור המעבר הקדמי-שמאלי לא עובד.

להשכלה כללית (לרגל עריכת סיפור זה, ריעננתי את השכלתי):
"אור מעבר" = אור נמוך (המאיר למרחק של 30 מטר).
"אור דרך" = אור גבוה (המאיר למרחק של 100 מטר).

טלקאר היא יבואנית קיה, אבל
הקישור הראשון שראיתי היה של "אוטוקאר", ולשמחתי היה רשום שם, שיש מוסך מורשה בקרית שמונה:




... אך כשהגענו לאיזור התעשיה הדרומי של קרית שמונה (בלי להתקשר מראש, כיוון שממילא זה היה "על הדרך"), והתקשרנו לטלפון הנ"ל, הסתבר שהם בכלל בעכו.

היה מתאים וראוי: א. ש
קישור מתאים של יבואן קיה יהיה בראש תוצאות החיפוש. ב. שהמידע שכבר מצאנו יהיה מדוייק.

בקיצור, נכנסתי למוסך לחשמל רכב שראינו בדרך, וב- 45 שקלים ופחות מ-10 דקות, החליפו את הנורה הסוררת. שמה, אגב, של הנורה - H7 (
קישורי מידע ותמונות).

... מידי פעם אני נשאל איך אני מתאקלם בארץ;
אחת התופעות שממש משגעות אותו, כל פעם מחדש, זו העובדה המאוד בולטת שרוב הנהגים אינם מאותתים. התנהגות כביש מסוכנת שלא עושה לי טוב. תופעה שאינה זכורה לי.
הנה כתבה טובה אחת בנושא: "למה החלמאים לא מאותתים?".

אני רגיל לאותת, ולעיתים כשדעתי מוסחת שאינני מאותת, אני לרוב שם לב, ודעתי אינה נוחה. לא אחת, לצערי, כשאני מבקש (ומאותת) לעבור נתיב, ומחכה שהנהג הנתיב השני, יתן לי (ברווח) להיכנס... ואפילו אני ממתין זמן ממושך באיתות, ואני ממש מבקש (בנימוס, לא בהידחפות) לעבור נתיב, ואפילו הרכב, לפניו אני מבקש להיכנס, רחוק מאוד... לפעמים הוא יגביר המהירות, וכאילו נראה "דווקא" לא יתן לי להיכנס.



תופעה נוספת - 
יותר מידי רכבים נוסעים בדרכים כשנורות רכבם אינם תקינים. מתוך כך, החלטתי באותה נסיעה, כנ"ל, לצאת מהרכב ולבדוק את הפנסים. מומלץ לכל נהג, לעשות בדיקה כזו, עצמאית, מידי פעם. אי-תקינות התאורה מסוכנת מאוד, ובמיוחד בלילה, כשרכבים (לעיתים אף משאיות) נראים מרחוק (ואפילו מקרוב, בדרך חשוכה) כמו רכב דו-גלגלי.

תגובה 1:

  1. אהבתי את הקישור. ולפוסט עצמו - העניין עם האיתות מפחיד מאוד. לכן אימצתי לי שיטה שמירת מרחק מלפנים אבל גם מהצדדים. כך אם פונים לנתיב שלי בלי שום סימן אני בטוחה יחסית... ובנוגע לסטיה עצמה. קרה לי מעט מאוד. אולי בגלל השלט נהג חדש... אני לא חושבת שאוריד אותו גם אחרי תום השנתיים..

    השבמחק