יום ראשון, 25 במרץ 2012

עובדי קבלן, המצב החברתי-מוסרי, ומצב החינוך וההשכלה במדינת ישראל

ממש מטרידה אותי עובדת יחסם של "המסודרים" בחיים (עבודה טובה, תנאים סוציאליים, חופשה, מחלה, הבראה, פיצויים, פנסיה מובטחת)... למיעוטי היכולת ועובדי הקבלן.

כשטובת המדינה ומיקסום רווחים עולים על טובת האדם... הריקבון החברתי מתפשט במימדים מפחידים, ותוך כדי כך, יפגעו גם המיוחסים, בחוסר המוסריות שלהם!!!

אני ממש מוטרד, כשלדוגמא, חברים וותיקים של ההורים שלי, אחד פרופ׳ בכיר במערכת הבריאות והשני באיזשהו תפקיד חשוב (אולי) בטכניון... שומעים את מצוקותיי (שהן גם מצוקות של אנשים רבים אחרים בחברה הישראלית)... ובמקום, כמו שהייתי מצפה (הרי הם לא אנשים זרים, הם חברי המשפחה משנים רבות)... לקצת אמפטיה... ואולי שיאמרו: ״במה נוכל לעזור?״... וחלקם יכלו לעזור...;; אני רק מקבל ביקורת... ושומע דברים כמו: אם כך המצב, אז כנראה ככה צריך להיות...; ושוב דיבורים על טובת המדינה, הגוברת על טובת האדם...; זה מצב המראה, כשמש ביום בהיר, עד כמה המצב חמור.

אין ביקורת מספיקה!!!

מכר קרוב, עובד וותיק במוסד חינוכי מוכר. בביקור שם אני מבחין (במציאות הקיימת), לדוגמא, שלא עושים עבודות תחזוקה בסיסיות, כמו ניקוי מסננים של מזגנים... שכשהם סתומים הם צורכים יותר חשמל, נותנים פחות תפוקה, עולים יותר כסף... ומקצרים את ימיהם.

התגובה שאני מקבל ממנו: החבר'ה לא עומדים בקצב תיקוני התקלות; בוודאי שאין להם זמן לפעולות מנע. הוא כאילו מצדיק את העובדים והמערכת... ואף לא מילה חיובית על הביקורת הבונה שלי, שהינה לטובת המערכת והתלמידים.

יותר מידי מדברים על "זכויות עובדים" והטבות ותנאים סוציאליים... אך לא שומעים מספיק על "חובות העובדים"!!!

דיי להעסקה הקבלנית - קדימה להעסקה ישירה עם השוואת תנאים לכל העובדים... וזאת, עם חוזה ברור על זכויות וחובות העובדים. יש בסיס לזכויות וחובות עובדים. מעבר לבסיס הזה, אם עובדים היטב ומעבר לבסיס המצופה - העובד יקבל גמול עידוד להמשך עבודה יעיל. אם עובד לא עומד בחובות הבסיס, יוטלו על מיגבלות והפחתת זכויות והטבות.
כמובן, בדיאלוג עם העובד, ומתן זכות לשימוע, בו יוכל העובד להתבטא.

דיי להפקרות - קדימה פיקוד, אחריות וצדק חברתי-מוסרי.

ומה קורה בתחום החינוך?
מצד אחד, הישגי התלמידים הישראליים נמוכים באופן מטריד (אם כי כבר שמעתי יותר מידיי אנשים שמנסים לגמד ולהמעיט בעובדה החמורה הזו); סקר שבדק במשך עשור את ההישגים במבחנים הבינלאומיים ממקם את ישראל בתחתית רשימת ארצות המערב. הישגי התלמידים המצטיינים קרובים לתחתית בכל המבחנים...
מצד שני, קיבלנו את "עוז לתמורה" ו- "אופק חדש" עם עוד כספים למורים, ללא קשר ממשי, להישגי התלמידים והצלחות (או כישלונות) המורים.
ומצד שלישי... ממשיכה המדינה לעודד (ולא פועלת מספיק נגד) חוסר שיוויון בחברה הישראלית. במקום להתעסק בחינוך הגון... הכירו את "מורי הקבלן", גננות קבלן, ומרצי קבלן.

מה המסר, שהדור הצעיר אמור לקלוט, מחוסר השיוויון ועידוד הפערים בחברה?

בימים האחרונים אני בקשר עם "מבטחים-מנורה" על מורת-רוחי מהיחס שאני (הלקוח) מקבל מהם; וכתבתי להם: "העם דורש צדק חברתי" - אתם לא חלק מהעם הזה???"

עובדי הקבלן זה החברה הישראלית... וגם המעסיקים-הקבלנים, הם החברה הישראלית!!! בואו, לעזאזל, נחזור לימים בהם היה יותר כבוד אחד לשני! בואו נמנע הידרדרות ונמזער נזקים!!!

ברור שכל אחד רוצה יותר כסף... אבל גם, לעזאזל, במחיר את "מלחמת אחים"??? או ש- "אחים", "אנחנו" כבר לא!!! ואז אפשר להתעלל ולפגוע אחד בשני, בלי למצמץ, בלי להניד עפעף, ובלי יסורי מצפון!?!?

מה המסר, שאנחנו מעבירים לדור הצעיר? לדור הבא? למנהיגי הדור הבא? למעסיקי הדור הבא? לעובדי הדור הבא?

תראו במה "אנחנו" מתעסקים בזמן האחרון. המציאות אומרת הכל. אם על כל דבר צריך לחוקק חוקים... אני מייחל שיגיע כבר "חוק שתהיה בנאדם"!!! ואם החוק הזה יאכף בצורה טובה... אולי אפילו נשוב לאהוב אחד את השני, לדאוג אחד לשני, לשמור על ביטחון איש את רעהו, להיטיב איש לרעהו, וכד'.
או שיש מישהו שמתנגד לזה?
מי הוא זה ואיזה-הוא המתנגד לצדק חברתי ומוסרי?

- הכנסת אישרה: זיכוי שצרכן מקבל בחנות - ללא הגבלת זמן
"המצב בו אנו נתקלים כצרכנים, ולפיו בתי העסק מביאים אותנו לכך שלא ננצל את הזיכוי שברשותנו, הוא בלתי נסבל".
>> ומי הם בעלי העסקים המשפילים ומנצלים "אותנו" ככה? הם לא מפה? הם לא שייכים לעם הזה, שדורש ומתחנן לצדק חברתי ומוסרי?

- לקוח נאמן הוא לקוח פראייר: ההכנסות של בזק, 012 והוט תופחות הודות לצרכנים שדבקים במסלולים הקיימים ולא די ערניים למבצעים.
"כלל האצבע הוא שבענף התקשורת הנאמנות לא משתלמת. להפך, היא עולה ביוקר".
>> מה המסר פה? שעדיף לא להיות נאמן? בזק, 012, הוט, פזגז... מי הבעלים וההנהלה של החברות האלה??? הם לא שייכים לעם הזה, שדורש ומתחנן לצדק חברתי ומוסרי?

- "הפנינג" - בתחילת השנה היה לי סיפור איתם. סיפור שעוד לא נגמר! קניתי מוצר. במשא ומתן לקראת קנייה, עם מנהלת החברות, עלתה האפשרות שאחזיר את המוצר. אומנם נאמר לי שאוכל להחזיר תוך 14 יום... אך הפרט היותר מהותי לא הוזכר (ולא בתום-לב!)... שיש "קנס" על החזרת מוצר! קנס בסך 7 אחוז!!!
כשהחזרתי, ונראה כדבר שבשגרה... ובלי להתייחס כלל למשא ומתן שהיה לי איתם... הם הפחיתו לי 7% מהזיכוי!!!
ואין עם מי לדבר!! גם במשרד הראשי, אפילו לא טרחו להשיב לי כראוי, ונפנפו אותי בהתעלמות מופגנת!!!
הם התעלמו מהמשא-ומתן הספציפי שהיה לי עם המנהלת... וטענו שעל פי החוק מותר להם לגבות את הקנס.
טענתי, שהחוק בה להגביל את הקנס ל- עד 7%... אך לא מחייב אותם (ככלל) לגבות אותו, ובפרט לא בנסיבות כגון מקרה זה. מענה אפילו לא קיבלתי!!!
>>> מי הבעלים וההנהלה של החברות האלה??? הם לא שייכים לעם הזה, שדורש ומתחנן לצדק חברתי ומוסרי? למה לא לתת שירות טוב והגון? בשביל להיות בנאדם צריך חוק????

- כביש 6. פניתי וביקשתי דו"ח מפורט יותר על נסיעותיי. דו"ח שיכלול, כמו הדו"ח של "מנהרות הכרמל", גם שעת יציאה מקטעי הנסיעה.
>> תשובת נציגת השירות, אנחנו לא חייבים על פי החוק.
לעזאזל, אם יש לכם המידע, תנו לי אותו? למה לא?
היענות ומתן המידע ללקוח, מעודדים שירות טוב, איכותי, מקצועי, אדיב, יעיל... למה לפעול ההיפך??? הבעלים וההנהלה... לא שייכים לעם הזה, שדורש ומתחנן לצדק חברתי ומוסרי?

- המיילים הסודיים של חברת חשמל
>>> ללא מילים.
האמת, אני מכיר מישהו שעובד בחברת חשמל... ואני לא "חבר" שלו כמו בעבר. נכון, הוא לא אשם ולא מקובעי מדיניות החברה... אבל, הוא שותף (אפילו פסיבי) להתעללות בציבור ובעם הזה - העם הדורש (ובצדק) צדק חברתי!!!

- מכוניות אחרי תאונה יימכרו בלי ליידע את הקונה.
"חברות הביטוח לחצו, המדינה התקפלה ■ מכוניות שנפגעו בתאונות יחזרו לכביש במחיר מנופח ■ הסיבה: חברות הביטוח שמוכרות את המכוניות ההרוסות איימו, סוחרי הרכב לחצו, השמאים אולצו לשתף פעולה ופעילי ליכוד גויסו לשכנע".
>> לעזאזל!!! מי בדיוק אמור להיפגע ולהיות הקורבן מהקנוניה הזו??

- דו"ח תלונות הציבור: ביטוח לאומי והמשטרה בראש
- עוד שיא בתלונות הציבור: מי מעצבן יותר מכולם? כמעט 15 אלף תלונות בשנה שחלפה. המקום הראשון במספר התלונות שמור כתמיד לביטוח הלאומי, אחריו המשטרה ובמקום השלישי - משרד האוצר.
>> אז ממי "אנחנו" מבקשים "צדק חברתי"???

- האטימות בכנסת לשיא: שכר הח"כים יעלה ב-1,191 שקל... יום אחד בלבד, לפני שביתת ההסתדרות "למען עובדי הקבלן" (שמקבלים 22.04 ש"ח לשעה, בלי ביטחון תעסוקתי ועם יחס משפיל ומזלזל). ולאופטימיסטים ולמי שמתעקש לראות את חצי הכוס המלאה, נתניהו, כמה ימים לאחר מכן, הפחית את מחיר הדלק ב-10 אגורות... ומחיר ליטר 95 אוקטן (בשירות עצמי) יעמוד "רק" על 7.74 ש"ח (עד החודש הבא, והעלייה הבאה)!!!
>> ממי "אנחנו" מבקשים "צדק חברתי"???
>> מחירי הדלק בישראל.

- הפשע המאורגן ועובדי הרכבת יחד עם ההסתדרות של עיני... ניצחו את השכל הישר והאחראי.
העלות למשלם המסים: מעל 100 מיליון שקל בשנה

- קצין בדימוס: "הקמת מערך מצלמות המהירות - תמוהה" על-פי הדוח השנתי של זכיינית המערכת, מלם תים, המדינה תשלם 335 מיליון שקל עבור הקמת ותפעול 60 מצלמות המהירות שהוזמנו ■ בסכום הזה אפשר היה לרכוש מעל 2,200 ניידות תנועה, או לחלופין לגייס למשטרה מעל 4,700 שוטרים חדשים
>> ובחשבון פשוט, עבור ההקמה והתפעול (לא כולל ביטוח, תחזוקה וחלפים)... עבור כל אחת מ- 60 המצלמות, משלם האזרח, סך של 5,580,000 ש"ח בלבד!!! >> והנה הלך לו תקציב הצדק החברתי! 

- וכן... אני רואה קשר ברור, בין "דרכם האחרונה של הקופים" למצב החברתי-מוסרי במדינת ישראל...
"החיבוק מסתיר את המספרים המקועקעים"???
>> אל תקרא לי נאצי!!! מה, אתה בכלל משווה???
חבר'ה, גם הנאצים לא ראו כבני האדם את בני האדם עליהם ערכו הניסויים הרפואיים. יצור חסר ישע הוא יצור חסר ישע!!! הצדקה כלשהי, וניצול זדוני ומכוון של חסר ישע, לכל מטרה שהיא, שאינה לטובתו של חסר הישע... היא פשע ועבירה מוסרית חמורה!!

- לזכור ולא לשכוח!!!

2 תגובות:

  1. ביטוח לאומי, אדוני הארץ
    http://rotter.net/forum/scoops1/303676.shtml

    השבמחק
  2. הצד המכוער של הממשלה: הפרת זכויות עובדי קבלן
    http://www.themarker.com/career/1.3141112

    השבמחק