יום שישי, 16 במרץ 2012

מאסר עולם לישראלי שרצח גבר יהודי

Ynet: חמי צבי ניומן, ישראלי בן 49, נידון הלילה (יום ו') למאסר עולם ללא אפשרות חנינה בבית משפט במדינת ג'ורג'יה בארצות-הברית, לאחר שהורשע ברצח ראסל שניידרמן לפני יותר משנה באטלנטה.

האם הכותרת יכולה להעיד ש- ניומן הוא לא בהכרח יהודי, כפי ששמו עלול להעיד?

אם, חס ושלום, שניידרמן היה רוצח את ניומן, בתחומי מדינת ישראל, האם הכותרת הייתה: "מאסר עולם ליהודי שרצח ישראלי" או "מאסר עולם לאמריקאי שרצח יהודי"???

אם מדינת ישראל הייתה, באמת, מדינה יהודית... ולהיות "ישראלי", על-פי התנ"ך והמסורת היהודית, זה בהכרח להיות יהודי... המושג "ערבי-ישראלי" או ישראלי שאיננו יהודי... לא היה קיים!

עצוב שזה המצב במדינת ישראל, שכל האזרחים הישראלים, אינם בהכרח יהודים... והשלטון הישראלי, שאף הוא איננו 100% יהודי, אפילו לא מיצר על כך!!!

הבלבול המכוון הזה, הנהוג בתקשורת הישראלית (מימין ומשמאל), בין ציון אזרחותו של אדם (ישראלי, אמריקאי, פלסטיני, וכד'), לבין שיוכו ה- "דתי-לאומי" (יהודי, נוצרי, מוסלמי, וכד') - - הינו, פשוט, מ-ר-ו-ש-ע.

במקום לאפשר לכל אחד לישמור על זהותו הלאומית; אם דתית או אזרחית -- התופעה וההתנהגות הזו גורמת נזק עצום לעתיד העמים, הדתות והלאומים.

עצוב עוד יותר, שראשי מדינת-ישראל, מרבים לדבר בשני קולות:
1. להתחנף ליהודי העולם, ובמיוחד ליהודי ארה"ב (ראו, הסכיתו, שמעו, וקראו נאומו של ראש ממשלת ישראל, בוועידת איפא"ק 2012).
2. לא מונעים התבוללות (ובלבול מושגים ורעיונות בסיסיים) בתוך המדינה "שלהם" - מדינת ישראל.
ולא בכדי, לצערי הרב מאוד.

אגב, הסתכלתי בשני אתרי חדשות אמריקאיים (אחד מהם, פוקס 5 אטלנטה)... בתיאורי הרוצח או הנרצח לא מצויין שהם היו יהודים או ישראלים. פשוט, מציינים את שמם וחלקם במקרה העצוב הזה. בלי השיוכים הגזעניים, בהם אוהבת התקשורת הישראלית (מימין ומשמאל) להתעסק!!!

אגב, לא שהתקשורת האמריקאית חפה מאחריות, במקרים מסויימים... אבל, זה לא דבר שבשגרה, כמו בתקשורת הישראלית.

התקשורת הישראלית, כאילו מחפשת כל הזדמנות לחרחר ריב ושנאה בין מגזרי האוכלוסייה המורכבת במדינת ישראל, במקום ליצור תקשורת הוגנת ורצינית, לטובת עתיד טוב ובריא יותר לאזרחי ותושבי מדינת ישראל; ומי יודע... אולי, אפילו, לקראת שלום בין העמים, הדתות, והלאומים - מבית ומחוץ.

שאלה לא פחות חשובה: אם מדינת ישראל היא מדינה יהודית, האם אפשר לראות מדיניות ברורה ועיקבית לטובת יהודים ועם ישראל (ע"פ תורת ישראל)? תורה - שבלעדיה המושגים: עם יהודי, עם ישראל וארץ ישראל, הם מושגים ריקים)... או, שישנה מדיניות ("נורמאלית") של שלטון ישראלי, שאמור לדאוג לכלל אזרחיו ותושביו הישראליים, בשיוויון, ובלי הבדלי גזע, מוצא ולאום?!? האם, באמת ובתמים, עושה המדינה הישראלית, ככל שביכולתה להגן על יהודיה?



דיי להפקרות - קדימה פיקוד ואחריות!

2 תגובות:

  1. אסון בקליפורניה: הילד גידי זילברשטיין, בן לאב ישראלי ואם יהודייה שמתגוררים בלוס אנג'לס, נהרג מפגיעת סירה באגם.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4851936,00.html

    האבא עמית הוא אזרח ישראלי שלמד באוניברסיטה בלוס אנג'לס ועבד במקביל כמאבטח בקונסוליה הישראלית בעיר. הוא הכיר את ג'זי, צעירה יהודייה, שהייתה ראש חטיבת הסטודנטים של המגבית היהודית בצפון אמריקה ב-2001.

    השבמחק
  2. פנייה לממונה על קבילות הציבור בתאגיד להפסיק את האזכור המגזרי ''חרדי'' או ''חרדית'' כשהדבר אינו רלוונטי
    https://rotter.net/forum/scoops1/724038.shtml

    השבמחק