יום שישי, 6 באפריל 2012

"ברגע שהרווח שלהם נהיה חשוב יותר מהבריאות שלנו" - פרופ' מרדכי שני ומערכת הבריאות בישראל

מרדכי שני - פרופסור לרפואה, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות (שתי תקופות) ומנהל בית החולים "שיבא" – הוא מעמודי התווך של מערכת הבריאות בישראל. במשך יותר מ-40 שנות פעילות ציבורית הוביל שני רפורמות רבות לקידום הבריאות בישראל ולשיפור מצבן הרפואי והחברתי של אוכלוסיות מצוקה – אוטיסטים, חולי נפש, נכים, קשישים, מפגרים ועוד. בין השאר הוא הוביל את הרפורמות בביטוח הבריאות ובשירותי בריאות הנפש, הפך את מינהל הבריאות לתחום אקדמי ופעל לגיבושה של מדיניות בריאות לאומית.

>>> מצד אחד דואג, לכאורה, פרופ' שני לאוכלוסיות במצוקה... אולם, מצד שני, שמו משורבב ליותר מידי פרשיות מפוקפקות של ניגוד אינטרסים, ובעיות אתיות של הון-שילטון, המעלות חשש וחשד דווקא לניצול החלשים, בעבור בצע כסף (באופן ישיר ועקיף). אין ספק מעורבותו של פרופ' שני במערכת הבריאות - רבה ועמוקה. לפעמים נראה, שאין מומחה ממנו. תמוה שלמרות הפרשיות בהן הוא מעורב, ולמרות הביקורת על התנהלותו, הוא ממשיך להיות שחקן מרכזי במערכת. בו בזמן שפרופ' מרדכי שני "דואג בדאגה עמוקה" לנזקקים ולחלשים... מצבם ואיכות חייהם יורדת... והביקורת הציבורית ושל מבקר המדינה נוסקת!!!

האם מי מאלו שמינה אותו לאיזה תפקיד, מכיר את הפרשיות החשודות, בהן מעורב הפרופסור? עדיף מוקדם ממאוחר, שיקום מישהו אמיץ, ויעצור את האיש הזה וימנע ממנו להשפיע לרעה על מערכת הבריאות ואזרחי ישראל!

הנה מקבץ כתבות וקישורים:

אפריל 2012: החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה מבקשת לקבל את האחריות על הקרקעות שנרכשו בשנות ה-30 וששווין עשרות מיליוני שקלים.
> ראו להלן - דצמבר 2008 - על הקשר המפוקפק של פרופ' שני לחברה להשבת נכסי נספי השואה.
האם נראה שוב, החלטות תמוהות של הוועדה המייעצת, בראשות פרופ' שני, מנתבת כספים לאנשים/ארגונים/תכניות/פרוייקטים שפרופ' שני חפץ ביקרם, במקום עבור ניצולי השואה בישראל (2012) שכה זקוקים לתמיכה כלכלית?
> ראו דו"ח ביקורת על הסיוע לניצולי שואה של מבקר המדינה (אוגוסט 2007). נכתב שם, בין היתר, "שמדינת ישראל היא בין המדינות האחרונות שעדיין לא נקטו צעדים ממשיים להשבת רכוש הנספים ליורשיהם".
> ינואר 2011: מבקר המדינה: ניצולי השואה לא מקבלים סיוע. החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי שואה לא ממהרת לסייע לניצולי שואה. גם הקרן לטיפול בחסויים לא מעניקה טיפול מספיק לחלק מהם, החיים בתנאים מחפירים.
> אוסף קישורים לכתבות בעניין חייהם של ניצולי השואה במדינת ישראל.

אפריל 2012: הרפורמה להעברת שירותי בריאות הנפש בקהילה מהממשלה לקופות החולים נמצאת בדיונים כבר 17 שנה.
פרופ' מרדכי שני הוא האחראי, ההוגה והמוביל של הרפורמה מטעם משרד הבריאות.
> לכאורה מדובר ברעיון מצויין; במקום ללכת לפסיכולוג או פסיכיאטר, באופן פרטי, ולשלם המון כסף... הרפורמה מאפשרת לציבור להיפגש עם פסיכולוג או פסיכיאטר דרך קופת-חולים. מה רע בזה??? ובכן, מידע רפואי בתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה, יוקלד למחשב קופות החולים... ועלול לגרום נזק עצום ובלתי ישוער למטופלים.
> ראו להלן ("אוגוסט 2009"): מדינת ישראל דורשת מהרופאים להיות "שטינקרים" ו- "מוסרים" של אזרחים!!!
> החיסיון הרפואי בין רופא למטופל, כבר לא קדוש כמו שהיה פעם... והפרת החיסיון, ולעיתים קרובות שלא בצדק, עלול לפגוש בחירויות בסיסיות של אדם.
> לפי החוק מדינת ישראל, בעצם, גם כשאדם הולך לטיפול באופן פרטי... המטפל מחוייב להפר את החיסיון ולהסגיר את המטופל!!! אולם, באופן פרטי... יש יותר אמון (וכסף גדול יותר, שלא יוותרו עליו בקלות), והפרטים לא מוקלדים למערכת מחשב קופות החולים, באופן כמעט פומבי!!!
> ראו הוזהרתם אזרחים יקרים!!! מרגע שאתם נופלים קורבן למעלליו של פרופ' שני וחביריו במערכת הבריאות (ועוד)... קשה מאוד להשתחרר... והעלויות גבוהות עד גבוהות מידי. עלויות בגוף (כספי) ובנפש (עוגמות הנפש והיחס המשפיל).

ינואר 2012: בדיקת ראייה כתנאי לחידוש רישיון נהיגה.
כבר 10 שנים, מנסה משרד התחבורה לקדם את התקנה הזו... "ביוני 2009 הוגשה התקנה באופן מסודר מטעם משרד התחבורה, אשר הועלתה בעקבות "מחקר של מכון גרטנר לחקר מדיניות רפואית"...
>> מעבר לטרחה ולזמן המבוזבז, וכאילו הנהג הישראלי לא משלם מספיק אגרות ומיסים, הבדיקה הזו עולה כסף.
ומי עומד מאחורי "מכון גרטנר"??? פרופ' מרדכי שני!!!
>> אגב, בניו יורק, דווקא, החליטו הרשויות, בשנה שעברה (2011), להפסיק את הדרישה לבדיקת עיניים לפני חידוש רישיון נהיגה; וניו יורק דווקא ידועה כמחמירה בתנאי קבלת רישיון נהיגה!!!
> וגם כשהבדיקה הייתה נדרשת, היה אפשר להגיע למשרד הרישוי... ולקרוא את "לוח הבדיקה" על הקיר מאחורי הדלפק, בלי לטרטר את הנהגים, ובטח בלי לגרום להם להוציא עוד כסף, מיותר!!! וגם, כבר שנים... אפשר לחדש רישיון נהיגה, בניו יורק, לא רק בהגעה אישית למשרד הרישוי, אלא גם בדואר, או באינטרנט.

יולי 2011: רן סער הוא המנכ"ל החדש של מכבי שירותי בריאות.
בחירתו מפתיעה מאחר וד"ר ערן הלפרן, מנהל בילינסון (ששייך לקופ"ח כללית), נחשב היה למועמד מועדף.
> עוד החודש, יולי 2011 - מקבל "מכון לואיס" הכרה רשמית של משרד הבריאות, למרות היסטוריית ההתנהלות המפוקפקת של המכון הזה, ופרופ' מרדכי שני. פשוט הזוי. הבנאדם עושה במערכת כבתוך שלו!!!


יוני 2011: מאבק איתנים על ניהול "מכבי".
למערכת השיקולים שאיתה יצטרך דירקטוריון הקופה להתמודד לקראת ההחלטה מי יהיה המנכ"ל הבא תהיינה השלכות משמעותיות ביותר לגבי העתיד - שמירת הקיים או התפתחות. תהליך מוזר עובר בחודשים האחרונים על קופות החולים "מכבי" ו"מאוחדת" שככל הנראה מוכתב על-ידי מישהו בכיר במערכת ההסתדרותית או בקופת חולים "כללית". במלים פשוטות ניתן לקרוא לתהליך הזה, המתנהל משום מה הרחק מן העין הציבורית: השתלטות בכירי "כללית" על מערכת קופות החולים עד כדי מתווה של מונופול. שם בולט במיוחד בתחרות הכמעט-אולימפית של בחירת מנכ"ל "מכבי" הוא פרופ' מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל ביה"ח "שיבא" ומנכ"ל משרד הבריאות (שתי תקופות כהונה), ואחת הדמויות שלהן הייתה השפעה מכרעת על עיצוב מערכת הבריאות בישראל מאז אמצע שנות השבעים. על-פי הנלחש מפה לאוזן פרופ' שני הוא המוביל המרכזי של המהלך שמטרתו שיבוץ "כוכבי" "כללית" בצמרת קופות החולים.

אוגוסט 2009: חובת הודעה על נהגים עם מצבי בריאות העלולים לסכן את עצמם וזולתם - חוזר מנכ"ל.
> מדינת ישראל דורשת מהרופאים להיות "שטינקרים" ו- "מוסרים" של אזרחים!!!
> המחלות שעלולות להוביל לשלילת הרישיון שלכם (התגובות חשובות).
> תשאלו, מה הקשר בין זה לבין פרופ' מרדכי שני??? ובכן, פרופ' שני ואנשיו (כן! נשמע כמו מאפיה - כי זו מאפיה), שולטים במרב"ד (המכון הרפואי להטיחות בדרכים) ביד רמה. העוול הציבורי והמוסרי שגורם המרב"ד הוא עצום באופן שקשה לתאר. הופנת למרב"ד (תעריפים נכונים, ל- אפריל 2012) - תשלם 600 ש"ח כדי להיבדק. היה ורישיונך ישלל ותרצה לערער על החלטת המרב"ד (אל תתלה תקוות); עליך לשלם יותר מ- 1,000 ש"ח כדי להופיע בועדת ערר (שבראשה פרופ' שני ואנשיו). תרצה להביא עו"ד??? היזהר!!! אתה עלול ליפול ברישתו של עו"ד מאנשיו וחבריו ומוקיריו של הפרופ'... שיגבו ממך אלפי שקלים... ועלולים להפיל אותך בוועדה!!!
>> ממסקנות וועדת משרד האוצר ומשרד התחבורה, דוח הוועדה לבחינת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, 9 במאי 2000: "הבירוקרטיה במרב"ד ועלותה, מהווים נטל כבד על הציבור ללא כל צורך... זאת, ניתן להסיק ללא כל קושי מהאגרות שנגבות בהתאם לבקשה, פרק הזמן שעובר בין בדיקה לבדיקה וכן חיוב בבדיקות לא הכרחיות... חלק ניכר מהנבדקים מוזמן לבדיקת ביקורת כעבור שנה. "עולה החשש כי המכון "מייצר" לעצמו עבודה, בכדי ליצור תזרים הכנסות גבוה יותר". "לא נחקר ולא הוכח שקיים קשר בין מבנה האישיות בכלל ובין המבחנים של המרב"ד בפרט, לבין שכיחות תאונות הדרכים".
> מאמר חשוב ונדיר שהופיע בעיתון "הארץ".
> קישורים מאתר משרד הבריאות: המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) הוא "הרופא המוסמך", בדיקות כשירות רפואית לנהיגה, ועדת ערר, רשימת ותעריפי אגרות.
> מידע נדיר על מה קורה בין כותלי המרב"ד. עדויות ומסמכים.

אפריל 2009: פרס ישראל לעושק הנכים.
פרופ' מרדכי שני, שפוטר בשל אי-סדרים כשעמד בראש משרד הבריאות, יקבל החודש את פרס ישראל, למרות עתירה התלויה ועומדת נגדו בפני בג"צ נשיאת העליון, דורית ביניש: התנהלות מכון לואיס בראשותו של שני - בעייתית מאד

מרץ-אפריל 2009: אומ"ץ מתנגדת להענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני.
תנועת אומ"ץ פנתה אל הממונה על פרסי ישראל במשרד החינוך והביעה את התנגדותה להענקת פרס ישראל לפרופ' מרדכי שני, מהסיבות המפורטות להלן...
> מנימוקי השופטים למתן הפרס לפרופ' שני: "חייו של פרופ' שני הם אות ומופת לעובד ציבור... על כל אלה נמצא פרופ' מרדכי שני ראוי לפרס ישראל בתחום של מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה לשנת תשס"ט".

דצמבר 2008: מי נהנה מכספי נספי השואה?
... לחברה להשבת נכסי נספי השואה שני תפקידים... מתברר שגם תפקידה האחר, סיוע לארגונים התומכים בניצולי שואה, מעורר מחלוקת. לשנת 2008 הקדישה החברה 100 מיליון שקל לסיוע לניצולים, 25 מיליון מתוכם הופנו בפועל לארגונים ולפרויקטים... לוועדה המייעצת מונו 10 חברים. בראשם הפרופ' מרדכי שני, שהיה מנהל בית החולים "שיבא" בתל השומר במשך יותר מ-30 שנה... בין הגופים שזכו: העמותה למען בריאות הפה, ארגון לתת, ארגון עמ"ך, עזר מציון, אש"ל, עמותת המשפט בשירות הזקנה, עמותת מאיר פנים, עמותת חזון ישעיה (עמותה שפורקה ע"י בית המשפט ב- 2012, עקב "אי חוקיות קשה וחמורה" [ראה גם ע"א 7907/12]), וכן זכה לתקצוב מעורר מחלוקת -- חוג הידידים של בית החולים "שיבא" בתל השומר, אותו ניהל בעבר הפרופ' שני.
> מידע נוסף על הוועדה המייעצת (שיושב הראש שלה, הוא כאמור, פרופ' מרדכי שני) של החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה: "תפקיד, סמכויות, הרכב ותהליכי עבודה".

נובמבר 2008: 'מכון לואיס - המכון הלאומי לשיקום'. משרד הבריאות העביר ללא מכרז את פעילותו למכון לואיס. למרבה הפלא "המכון הלאומי" הזה אינו לאומי ואינו נעליים, אלא חברה פרטית המנוהלת על-ידי פרופ' שני. במשך שנים לא הגיש מכון לואיס דוחות לרשם החברות, ודרך התנהלותה של החברה לוטה בערפל. כן, זהו אותו פרופסור שני שפוטר במצוות בג"צ בשנות התשעים ממנכל"ות משרד הבריאות עקב פרשיות ניהול עסקים פרטיים בהונגריה, ושלשול מאות אלפי דולרים לכיסו הפרטי. כן, זהו אותו שני שהוזכר בכתבתה של אילנה דיין בהקשר למעורבות בהקמת בתי חולים בגינאה המשוונית על-ידי גופים הקשורים בבית החולים תל השומר. על פרופסור שני נאסר לכהן בשורה של תפקידים ציבוריים, למשל מנכ"ל ביה"ח תל השומר...

27 למאי 2008: מכון לואיס, הבונה ומשפץ פרוטזות לנכים, בסכנת סגירה. הסיבה: משרד הבריאות, האחראי על מימונו, העביר השנה מעט יותר ממחצית התקציב.
> ההיתממות של פרופ' שני - מחליאה. במשרד הבריאות הסתפקו בתשובה הלקונית: "הנתונים מוכרים למשרד הבריאות, המשרד פועל להסדרת ההתקשרות והתקצוב להמשך הפעילות".
> ראו (בין היתר) תגובות: 12, 13, 14, 16, 29, ו- 32.
>> ראו להלן, דצמבר 2006: "ממשרד הבריאות ומכון לואיס עולה שאף אחד מן הגופים אינו שבע רצון מהמצב הקיים והם אף מחפשים מוצא מהחוזה הלא נוח ביניהם". מה השתנה מאז? עכשיו, שנה וחצי מאוחר יותר, החוזה כן נוח??

מאי 2008: המבקר: פגיעה הולכת וגוברת בשוויון במערכת הבריאות
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, התריע בדו"ח השנתי מפני פגיעה הולכת וגוברת בשוויון בצריכת שירותי הבריאות בארץ, ומפני הירידה בתקצוב המדינה את מערכת הבריאות הציבורית, באופן שמגביר את הפגיעה בקשישים ובחולים מהשכבות העניות.

20 למאי 2008: עשרות נכים, שזכאים לקבל נעליים מיוחדות ממשרד הבריאות, ממתינים כבר שנה לקבל את שמגיע להם. 100 אלף שקלים הועברו ליצרן, אך הנעליים מעולם לא נשלחו. ל-ynet נודע כי משרד הבריאות בודק את הפרשה כבר יותר מחודש, אך תלונה לא הוגשה במשטרה. מנהל בבית לוינשטיין: "זה מעשה נבלה. חגגו על חשבון הנכים". אחראית מנהל וכוח אדם בכפר תקווה, פנתה למכון לואיס כדי לברר את הנושא. המכון טען כי יש ברשותו רשימה של חוסים שביקרו לכאורה בבית חולים העמק בשנה שעברה לצורך הזמנת הנעליים. אולם בכפר תקווה הגישו תצהיר חתום לפיו החוסים ונציגי המוסד כלל לא ביקרו בבית החולים. משרד הבריאות מוגבל ביכולתו לפקח על הנעשה במכון לואיס. מבקר המשרד, אריה פז, עמד על כך בהרצאה שנשא בפורום המבקרים של מערכת הבריאות. "הבעיה שלנו היא שמשרד הבריאות קשור לכל מיני גופים שהפיקוח עליהם רופף למדי, והדברים האלו מזמינים פרצות בגדר", אמר.
> ראו (בין היתר) תגובות: 3, ו- 5.
>> ראו להלן, דצמבר 2006: "ממשרד הבריאות ומכון לואיס עולה שאף אחד מן הגופים אינו שבע רצון מהמצב הקיים והם אף מחפשים מוצא מהחוזה הלא נוח ביניהם". מה השתנה מאז? עכשיו החוזה כן נוח??

נובמבר 2007: היו"ר היוצא של ועדת סל התרופות מרדכי שני: מבנה הוועדה - בעייתי.
"... אמירה מעניינת נוספת היתה הודאתו כי "ללא שביתת הרעב, סביר להניח שהאווסטין... לא היתה נכנסת לסל התרופות".
> תזכורת: במאי 2006, "לאחר 16 יום, הודיעו חולי סרטן המעי הגס וקרוביהם על הפסקת שביתת הרעב".
ההחלטה התקבלה לאחר שיו"ר ועדת הסל, פרופ' מרדכי שני, הגיע לעדכן אותם בהסדר למימון סל התרופות. שני אמר לשובתים שבין התרופות שייכנסו לסל יהיו גם תרופות מאריכות חיים דוגמאת האווסטין וארביטוקס... אולם, למרות מעמדו הכל-יכול של פרופ' שני, "ועדת הסל הכניסה רק את תרופת ה"אווסטין""!

יוני 2007: פנייה למזוז: לבדוק ניגוד עניינים של יו"ר הוועדה לרפורמה בבריאות הנפש.
ח"כ רן כהן (מרצ) פנה אתמול ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה לבדוק חשד לכאורה לניגוד עניינים בתפקידו של הפרופ' מרדכי שני, שעמד בראש הוועדה שהמליצה על רפורמה בשירותי בריאות הנפש ומכהן גם בתפקיד נגיד בית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק. כהן מבקש לבדוק אם "מעייני הישועה" ייהנה מיישום הרפורמה עליה המליצה הוועדה, כאשר מטופלים יופנו אליו לקבלת טיפול, שבתמורה לו יקבל בית החולים מימון ממשלתי. לטענת כהן, שיקוליהן הכלכליים של הקופות יפגעו באיכות שירותי בריאות הנפש. במכתב למזוז כתב כהן, כי "במסגרת הרפורמה מוצע גם להעניק לבתי חולים מסוימים אפשרות לקלוט חולים ולקבל על כך מימון ממשלתי...והנה, מסתבר כי פרופ' שני העומד בראשות הוועדה מציעת הרפורמה עומד גם בראש המרכז הרפואי מעייני הישועה, שהוא אחד הנהנים מן השינויים המוצעים במסגרת הרפורמה. מכך עולה חשד לניגוד עניינים של הפרופ' שני שמעמיד בסימן שאלה את המלצות הרפורמה שאותה הוא מוביל"... זהו ניגוד עניינים שבעיניי אסור שיתקיים. אני מאוד מעריך ומוקיר את הפרופ' שני על פועלו ותרומתו למערכת הבריאות בישראל - אך זו סתירה שאינה נסבלת".

דצמבר 2006: התקציב נגמר - מאות נכים ממתינים לפרוטזות.
במשרד הבריאות נגמר התקציב המיועד למימון תותבות לנכים והתוצאה: מאות נכים ממתינים כבר יותר מחודשיים לקבלת אישור לרכישת אביזרי השיקום. מ"מכון לואיס" עמותה המשמשת כצינור להעברת הכסף ממשרד הבריאות נמסר: "לא קיבלנו כסף ממשרד הבריאות ואנחנו לא פועלים יותר".
"... הטיפול של מכון לואיס כושל ואני מצפה שמשרד הבריאות ייקח את זה על עצמו".
מתגובות משרד הבריאות ומכון לואיס עולה שאף אחד מן הגופים אינו שבע רצון מהמצב הקיים והם אף מחפשים מוצא מהחוזה הלא נוח ביניהם. > באמת???
> ראו (בין היתר) תגובות 12, 16, 17, ו- 21 (מעניין שבאתר "מכון לואיס" לא מופיעים האנשים מאחורי המכון "החשוב" הזה (נכון ל- 6 לאפריל 2012))

יולי 2005: ראו, פסק דין שפורסם; וביקורתו החריפה והקשה של כבוד השופט דוד חשין על התנהגותו של פרופ' שני בוועדת הערר שהוא עומד בראשה (הערעור במקרה הזה - נתקבל, ע"י בית המשפט):
ההליכים שהובילו להחלטת ועדת הערר לדחות את הערר על החלטת המרב"ד לשלול את רישיון הנהיגה של המערער, התאפיינו בפגמים ובהתנהלות בעייתית... התנהלות ועדת הערר, על הפגמים הרבים שנתגלו בה, פגעה בזכותו של המערער להליך הוגן, על כל ההשלכות וההשפעות שהיו לכך על המערער ועל זכויותיו, לרבות על זכותו של המערער לשמיעה הוגנת, שמשמעותה, בין היתר, שהמערער יישמע בלב פתוח ובנפש חפצה... הוועדה סירבה להתייחס למסמכים שהגיש וסירבה גם לשמוע את נימוקיו. כן הוא אומר, כי יו"ר הוועדה, פרופ' מרדכי שני, אמר לו שהוא נמצא בבדיקה כדי לברר מהן מחלות המוח שמהן הוא סובל. לדברי המערער, חברי הוועדה השפילוהו ללא הפסק, צחקו עליו וצעקו עליו... התנהלות זו קשה עלי במיוחד... אי העברת מידע למערער, שאותו ביקש ושאותו היה זכאי לקבל, איננה עולה בקנה אחד עם ההתנהגות שרשות ציבורית מחוייבת לה... הדברים, שלא הוכחשו, כאמור, בעיתיים הם, ואין טעם להוסיף.

מאי 2004: אמרתי לכם.
לפני עשר שנים היה ד"ר בני מוזס אימת מערכת הבריאות, אחרי שיצא למאבק בכוכבי הרפואה הישראלית. המערכת הקיאה אותו מתוכה... היום הוא צופה בשערוריות התכופות בצמרת הרפואה בישראל ויודע בדיוק מתי זה התחיל: ברגע שהרווח שלהם נהיה חשוב יותר מהבריאות שלנו. ד"ר בני מוזס מוטרד מהכשלים המובנים במערכת הבריאות, כשלים שלטענתו מתפוצצים היום בפרצופו של הציבור הישראלי בצורת פרשיות שאנחנו נחשפים לפרטיהן המפחידים חדשות לבקרים.

אוקטובר 2003: פרוטוקול מס' ‎52 מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, בעניין הפרטת בתי החולים הגריאטריים.
ראו, בין היתר, עדותו של ד"ר פידלמן (מנהל מרכז גריאטרי נתניה): הייתה ועדה, ואני לא רוצה להתייחס לזה, היא לא בדקה כמו שצריך. הם הוציאו החלטה שרירותית. הזדעזעתי כששמעתי שפרופ' שני לא היה בבית החולים פלימן. פרופ' שני, ואני מכיר אותו, הוא ידידי ‎30 שנה, הוציא מכתב על דעת עצמו. אין לו מושג בגריאטרייה. הוא אדם מוכשר מאוד, אבל היו צריכים לתת את ההחלטה על ההפרטה לאיש מקצוע. הוא איש ניהול מעולה, הוא היה מנכ"ל פעמיים, אבל הוא לא איש מקצוע בשטח שלנו".

14 תגובות:

  1. "חגיגת הנפוטיזם בבתי החולים הממשלתיים: פרופ' מרדכי שני, נשיא תאגיד הבריאות בתל השומר, מינה את בנו לסגן מנהל התפעול" (גלובס, 9 למרץ 2014):
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000922914

    השבמחק
  2. המשנה למנכ"ל שיבא - ד"ר יצחק זיידיס - מקבל פנסיה ו-30 א' ש' בחודש (9 לספט. 2014)
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000970240

    השבמחק
  3. איך קפץ שכרו של בנו של נשיא תאגיד הבריאות בשיבא? (30 לאוגוסט 2015)
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001065155

    מדינת ישראל העניקה להוד כבוד הפרופסור את פרס ישראל על מפעל חיים, למרות שהבנאדם היה מעורב בפעולות לא כ"כ חוקיות, בשם מדינת ישראל; ובעוד כלמיני פרשיות תמוהות, כולל חוו"ד וביקורת את בתי המשפט על התנהלותו... ולמרות שתנועת אומ"ץ פנתה לשר החינוך גדעון סער, בזמנו... והמליצה/דרשה לא לתת לאיש את הפרס!!!
    מי אמר "רק הליכוד" יכול להרוס את המדינה???

    בושה וחרפה למדינה, שככה מסובבים אותה על אצבע משולשת!!!

    השבמחק
  4. נפוטיזם בהתגלמותו: הג'וב של בנו של פרופ' שני משיבא
    http://rotter.net/forum/scoops1/283035.shtml

    השבמחק
  5. פרשת גל בק: התיק נסגר - למרות בדיקת הדם באיכילוב שלפיה הנהגת היתה שיכורה.
    ... הפרקליטות קובעת כי הראיה הזו אינה קבילה, מפני שלא נערכה במעבדה שבבית החולים תל השומר, שהיא המעבדה היחידה שהבדיקות בה יכולות לשמש ראייה במשפט פלילי ("מעבדה מוסמכת")
    http://www.themarker.com/law/1.2827314

    יש לבדוק מי שריין והכשיר את המעבדה ב- "שיבא" כ- "מעבדה מוסמכת" (היחידה בארץ)... והאם יש לזה קשר ל- "רופא המוסמך" המקושר בעבותות לפרופ' שני, ולמרב"ד... שוועדת הערר שלו ממוקמת ב- "שיבא" ויושבים שם "מומחים" תחת ניהולו של פרופ' שני!!!

    השבמחק
  6. מחקר התינוקות במפרץ חיפה:
    הרופאים הונחו לשתוק, החוקרים נקראו בדחיפות לירושלים
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4760560,00.html

    השבמחק
  7. תעלומה ב"שיבא": 7 עובדים באותו בניין לקו בסרטן לבלב. גורם בבית החולים: "מדובר בצירוף מקרים".
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4802981,00.html
    בית החולים אמור היה (ב- 2013) לפתוח בחקירה בעקבות צבר התחלואה החריג, אולם עד כה לא התכנסה כל ועדת בדיקה ולא פורסמו ממצאים.

    השבמחק
  8. דרישה: החלפת שם הרחוב בבאר שבע על שמו של פרופסור חיים שיבא
    http://rotter.net/forum/scoops1/391960.shtml

    השבמחק
  9. "התעללות באנשים": השירות הרע של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5466069,00.html

    השבמחק
  10. קורע לב: צעירה שאיבדה את רגלה בסרטן לא מקבלת פרוטזה בשל מאבק ביורוקרטי על עמלה
    http://rotter.net/forum/scoops1/552691.shtml

    השבמחק
  11. תחקיר על המכון רפואי לבטיחות בדרכים | נהגים בשלילה נשלחים בטעות לבדיקות בטיפת חלב, פרטים רפואיים רגישים דולפים
    https://rotter.net/forum/scoops1/596162.shtml

    השבמחק
  12. מנהל מכון גרטנר, פרופ' אלדד קטורזה: "התחזיות מתמטיות, הממשלה מחליטה"
    https://www.ynet.co.il/news/article/HJZp1JzxD

    השבמחק
  13. הנתונים גילו: למומחי הלידה ב'שיבא' אין סבלנות
    https://rotter.net/forum/scoops1/700755.shtml

    השבמחק
  14. רשלנות רפואית מזעזעת בשיבא: איריס עברה כריתת איברים בעקבות אבחון של חולה אחר
    https://rotter.net/forum/scoops1/719422.shtml

    השבמחק