יום שבת, 1 במרץ 2014

קריאה חוזרת – Recall



בסוף חודש ינואר קיבלנו מכתב בפורמט סטנדרטי, ממען עלום, אולי ממשרד התחבורה??
הכתוב מודפס בצבע כחול, והפרטים הרלבנטיים לקריאה זו – בשחור.
הנדון: קריאה חוזרת לרכב מתוצר קיה, דגם... מ.ר...
מהודעת היצרן עולה כי קיימת אפשרות של ליקוי ברכב בנושא: החלפת מתג דוושת בלם הנובע מליקוי אפשרי בו ועלול לפגוע בתפקוד הרכב.
... לתשומת לבך, משך הזמן המשוער הנדרש לביצוע העבודה הוא 30 דקות

האמת, קצת חיכיתי להזמנה, מאז ראינו הכתבה: קיה מזמינה כ- 8,000 מכוניות למוסך (ב- Ynet), בחודש דצמבר 2013:
"חברת טלקאר, למוסכי הרשת המורשים כדי לבדוק את מתג דוושת הבלם. זאת לאחר שהתגלה כי הוא עשוי שלא לתפקד. הליקוי שהתגלה במתג מונע את הפעלת אור הבלם בעת שימוש בדוושה... מתג המופעל בעת לחיצה על דוושת הבלם אחראי - בין היתר - על הדלקת אור הבלימה, אך תקלה בו עשויה לפגום בפעולת מספר מערכות אחרות. זאת מכיוון שמתג זה מדווח למחשב ניהול מערכות הרכב השונות כי מתבצעת בלימה... כלי תקשורת אמריקאים ציינו לפני מספר חודשים כי בעיית האות המוטעה עלולה גם לגרום לחוסר יכולת שילוב בורר ההילוכים למצב "נסיעה" ממצב "חניה". זאת שכן מנגנון ביטחון מונע תזוזת בורר אקראית כאשר דוושת הבלם אינה מופעלת..."

בנוסף למכתב, גם בדקנו בעמוד "קריאת שירות" של "טלקאר", יבואנית קיה... וקיבלנו ההודעה:
"רכבך נמצא ברשימת הרכבים שנקראו לטיפול, אנא התקשר למוקד הטלפוני כדי לקבוע תור קרוב ככל שניתן".

אני לא יודע אם להיות מופתע או לא... אבל לצערי לא מצאתי מידע ופרטים רשמיים יותר, על מהות הקריאה, כמו היכן נמצא המתג המדובר, מה תפקידו, וכן פרטים על הרקע לתקלה... לא באתר הישראלי וגם לא באתר העולמי של חברת קיה.

קצת יותר פרטים מצאתי באתר Cars.com:
Home › Kia › Forte › 2010 › Recalls
בעזרת האיזכור:
NHTSA Campaign ID number: 13V114000
הגעתי לפרטים נוספים, באתר SaferCar.gov של משרד התחבורה האמריקאי.  בתחתית העמוד, ניתן להקליק על המשבצת הצהובה: Document Search, ולקבל 12 קבצי PDF  ובהם הסברים נוספים וטכניים, כמו:

באופן מאכזב, אך בכלל לא מפתיע, אין מידע רשמי טכני כלשהו, באתר משרד התחבורה הישראלי (מדוע, לכל הפחות, לא מפנים לאתר האמריקאי?).

הקיצר,
הגעתי למוסך בסביבות 0745 כפי התור שנקבע.  לאחר תיזוז קצר בין 2 פקידים, עמדתי בתור המתאים.  במכתב (כנ"ל) נכתב שהתיקון יארך כ- 30 דקות... אולם הפקידה אומרת שמה שכתוב זו טעות, והתיקון יארך כשעה וחצי.  בכל מקרה, אני מתבקש למסור את המפתחות ליועץ השירות ב- 0807... ויועץ השירות אומר "אני אתן לך עדיפות".  ב- 0900 אני כבר בדרך הביתה.

ברוך ה'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה