יום ראשון, 7 בספטמבר 2014

חיפה – תל אביב (1996)



0937.  בדרך לתל אביב, ברכבת החדשה.  נסיעה ללא תחנות ביניים.
ספינת דייג לבנה מצד ימין.  רכבת חולפת מצד שמאל.  שדה חום, חרוש, טרי.  אנחנו מתקרבים ל- "כסא".  מטעי בננות.  כסא עץ בצבע אדום מפנה אלינו את הגב.  המחנה של הקומנדו הימי ליד מחלף עתלית.  המזנון הנייד של הרכבת עובר בין המושבים.  בריכות דגים.




0942.  אי אפשר לכתוב הכל.  אני מנסה לסנן.  בקבוק ספרייט ירוק + קש הונח על שולחני, פלוס עודף הכולל מס' מטבעות של 10 אגורות.  הפסקה קצרה לניקוב כרטיס.  שמים כחולים ממעל.  אני מחובר לווקמן: "איך זה נגמר? בסוף כולם יודעים!".  משמאלי, חייל ישן.  גבותיו מכווצות והוא נראה ממלמל משהו לא ברור.  חיילת ישנה עם פה פתוח.  עונדת עגילים קטנים, תכולים.  דגלונים כחולים באמצע שדה, כנראה מסמנים משהו?!  פרות ברפת.  ערימות מלבניות של כותנה.  חממות.  צבר.  גגות רעפים אדומים.  משני צידי המסילה עצי אקליפטוס צעירים.  בריכות דגים מיובשות.  באופק נראות ארובות תחנת הכח בחדרה.  צד שמאל, על ההר "חוות הברון".  עצי ברוש גובלים תוחמים שדות.  עוד מטעי בננות.  שקיות כחולות לשמירת מטען הפרי.

0952.  חוטי חשמל המחורזים חרוזים אדומים לאזהרת מטוסים מנמיכי טוס.  המראות והפרטים רבים כל כך.  המוח עובד ללא הפסק, מחפש דברים מעניינים.  אני כותב רק חלק.  האקליפטוסים משני הצדדים מתחילים להיות צפופים יותר.  חלקם אף מצליח להטיל צל על הרכבת.  תחנת רכבת בנימינה.  עורקים, וורידים, כבלים, חוטי חשמל מרשתים את האזור.  מתחתם עדר פרות אוכלות ארוחת עשר.  החייל שתיארתי קודם מעוות מידי פעם את הבעת פניו, נראה כמי שמביט לעבר מקור אור מסנוור.  גג אדום גדול של מבנה תעשיה.  תעלת מים מבוטנת.  יער אקליפטוסים משני הצדדים.  פסולת בנין.

0959.  בקבוק ספרייט ירוק.  מכסה כחול.  קש צהוב.  פרדסי תפוזים ושיחי פרחים.  באופק צד ימין אנו עוברים מזרחית לתחנת הכח.  תחנת רכבת חדרה.  החיילת הישנה סוגרת ופותחת את פיה לסירוגין.  החייל התעורר.  מבט עייף בוהה.

1004.  תחנת רכבת כפר ויתקין.

1008.  תחנת רכבת נתניה.  הרכבת עוצרת למרות שהנסיעה אמורה להיות רצופה.  צריף עץ קטן.  פס צהוב על הרציף.  מכונית חיפושית כתומה.  חבית מאוזנת מחולדת.

1010.  המשכנו בנסיעה.  אני מאזין לכל המוסיקה.  המוסיקה מתאימה לפס קול של סרט.  התמונה: דמות כבדה, שמנה ומסורבלת צועדת בקלילות מדהימה, ואחריה רצים יצורים נוספים.  קלות פעמונים יוצרים יפה.  מסילות ברזל מונחות בערימה.  תחנת בית יהושע.  בחור צעיר ליד טרקטורון בשביל עפר.  גוונים של חום בשדות הפרוסים משמאל.  עלים צהובים וירוקים חוברים יחד בעץ אחד.  ווילות לבנות.  מגרשי טניס ודשאים ירוקים.  בריכת שחיה.  הרצל מעל מבנה בטון.  מסוק מעל קו החוף.  גשר חדש בבנייה.  שלט כחול גדול: "אילון דרום".  אני מקפל ציוד.

1025.  עוד מעט תעצור הרכבת בתחנת "תל אביב מרכז"... ואני ארוץ לתפוס ת'אוטובוס לירושלים.


27 לנובמבר 1996

תגובה 1:

  1. הכסא על כביש החוף (2017)
    https://www.facebook.com/groups/unimportant.facts/posts/1487214671350353/
    יאירו טורצ'ין (https://www.yairo.co.il/untitled) הוא זה שבנה את הכיסא, שהוקדש לזכרו של המורה לאומנות שלו - דני זקהיים (1958-1994)

    הכסא בכביש החוף
    https://amudanan.co.il/w/P518677.

    השבמחק