יום שלישי, 23 בספטמבר 2014

כל בעל מקצוע עושה שימוש בכליו, וכל בעל מקצוע שוגה מפעם לפעם בשימוש שהוא עושה בכלי השימוש שלו




תגובות ברוטר ("המינויים החדשים במשטרה"):
          אז העבריינים ממשיכים לעלות בדרגות ותפקידים.  ציטוט:
"רב פקד אפי חביביאן מפקד יחידת בסיור המיוחדת בירושלים נדון ביום ו' לארבעה חדשי מאסר על תנאי ולקנס 5,000 ש"ח בבית משפט השלום לאחר שהורשע בתקיפת נשים יהודיות בהפגנת הימין הגדולה שהתקיימה במגרש הרוסים לפני שנתיים וחצי. על פי האישום נגרמו לשתיים מהמפגינות חבלות קשות כתוצאה מתקיפת הקצין. השופט ציין בהחלטתו כי הקצין מעד והיכה את הנשים כתוצאה מאיבוד שליטה. .. השופט ציין כי הרשעתו של הקצין בפלילים ועיכוב קידומו בסולם הדרגות במשטרה הוא עונש משמעותי המשמש גם הרתעה לאחרים." (הצופה ט"ז ניסן תשמח 12.4.1998 ירושלים)
          אפי חביביאן היה אימת המפגינים. איש אלים וגס רוח.

להלן דברים מתוך פרוטוקול ישיבה 419 של הכנסת ה- 13 יום רביעי, י"ז בשבט התשנ"ו (7 בפברואר 1996), ירושלים:

... אתה יודע, כבוד השר, שאני תמיד מעודכן לרגע זה.  היום הודיעו שהקצין אפי חביביאן, שהפליא את מכותיו בנשות חברון, בייחוד ברבקה זרביב, אמא לעשרה ילדים, שבעלה נפצע בחברון פצעים אנושים, ובתה אורטל גם כן נפצעה - מזל של משפחה, השם ישמור - אפי חביביאן הפליא את מכותיו באמא לעשרה ילדים, היום נודע שהוגש נגדו כתב אישום.  אני משבח על כך את המשטרה ואת המחלקה לחקירות שוטרים. החליטו שזה היה מקרה חריג.

אדוני השר, אני שואל אותך, שלא במסגרת ההצעה לסדר-היום: אולי יש להשעותו עד המשפט, עד הבירור? אם קצין משטרה מפליא מכותיו בנשים, אני דורש להשעותו.  אני אשמח אם תאמר לי את דעתך, שאכן נכון יהיה להשעותו כדי שילמדו שנשות ישראל אינן הפקר וילדי ישראל אינם הפקר, ושאין נותנים מכות, בייחוד לא לנשים.  אני דורש להשעות את אפי חביביאן.  למה אני אומר את זה? המשטרה חייבת לדעת שהיא נמצאת במדינת חוק.

שר לביטחון פנים מ' שחל:
חבר הכנסת בא-גד, משטרה היא גוף מאוד מסודר. היא פועלת על-פי נוהל וכללים.  אין דבר כזה שאני אקבע משהו לגבי קצין מסוים שאתה לא אוהב אותו. אגב, אני מכיר אותו אישית, אני חושב שהוא אחד הקצינים הטובים.

יוסף בא-גד (מולדת):
גם אחרי שהוא הרביץ מכות.

שר לביטחון פנים מ' שחל:
אני לא יודע אם הוא הרביץ מכות. הוא עדיין לא הועמד לדין, הוא לא הורשע. אני יודע דבר אחר, שהשמיצו אותו שלא בצדק. אב לארבעה ילדים; אתה צריך לראות את אשתו ולדעת מה קורה. הוא אחד הקצינים המסורים שאני מכיר. באים כאן וחורצים משפט, חורצים דין בגלל ידיעה ברדיו, שאינני יודע אפילו מה מידת האמת שבה.

גזר דין, בבית משפט השלום בירושלים, 10.4.1998, לפני השופט י' מילנוב
ת"פ (ירושלים) 2298/96.  מדינת ישראל נגד אפרים בן יצחק חביביאן.

          ההרשעה בדין הנאשם הורשע ביום 22/02/98 בעבירה של תקיפה הגורמת לחבלה ממשית, עבירה לפי סעיף 380 לחוק העונשין... בכך שדחף את רבקה זרביב (המתלוננת 1) לכיוון מכונית, או הפילה על מכונית, וגרם לה בכך חבלה ממשית בראשה.  הנאשם גם הורשע בעבירה של תקיפה סתם, עבירה לפי סעיף 379 לחוק העונשין, כשתקף את רבקה זרביב (המתלוננת 1) בכך שנתן לה אגרופים, פגע בידיה, בפניה, ובבטנה וכשתקף את ענת כהן (המתלוננת 3) בכך שנתן לה מכה חזקה בעורף וצבט אותה במותנה.
...

סיכומי התובע:
          מאחורי הניסוחים היבשים (של עבירות החוק – לא בציטוט) עומדים מעשים חמורים באופיים.  מעשי אלימות מצדו של שוטר כלפי אנשים שהוא היה אמור לפקוד על בטחונם ושלומם... לא מדובר על אירוע שגלש מהפעלת כח לגיטימית להתגוששות א האבקות בקבוצה של נשים וילדות... אלא בהפעלת כח ברוטלית ולחלוטין שלא לצורך...
לא היתה במקרה זה כל פרובוקציה.  אני מסכים שמדובר במפקד היס"מ ושתפקידו להשליט סדר, אבל השלטת סדר אינה יכולה להפוך להתנפלות חסרת רסן על אנשים גם אם הם מרגיזים את השוטר וגם אם הם עולבים בשוטר...  גם לא מדובר כאן בשוטר זוטר.  הנאשם כאן היה הממונה, המפקד הישיר של השוטרים שהיו במקום ושל כל היחידה.  אותו הם רואים, ממנו הם לומדים... מדובר באירוע שנמשך זמן מסויים... אבל לא מכה אחת או שתיים; הכאתן של נשים שונות, גרימת פגיעות בראש, בידיים ובבטן (זרביב)...

סיכומי הסנגור:
          ... כל בעל מקצוע עושה שימוש בכליו, וכל בעל מקצוע שוגה מפעם לפעם שעושה שימוש בכלי השימוש שלו... הכלי של אפי חביביאן, בין השאר, הוא הכלי את שימוש בכוח, הוא חרג, ועל כך הוא נותן את הדין... אבקש מביהמ"ש... לציין את הנסיבות המקילות של המקרה ואת העובדה שמעידה חד פעמית זאת, לא תפגע בהמשך השירות של הנאשם.

דיון:
          ... בשים לב לכל הנסיבות ובשים לב לכל הראיות, הטענות והסיכומים, סבור אני (אומר השופט) שבמקרה זה, אין להשית על הנאשם עונש של מאסר בפועל, שירוצה בעבודות שירות... התוצאה היא, שאני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:
עונש מאסר על תנאי של ארבעה (4) חודשים למשך שלוש (3) שנים... (ו)קנס כספי בסך של חמשת (5,000) אלפים ₪ או חודש מאסר חלף הקנס...

ניתן והודע בפומבי, היום י"ד ניסן תשנ"ח (10/04/98) בשעה 08:58, במעמד הנוכחים...

2 תגובות:

  1. השוטרים שיקרו: חרדי הואשם בהכאת שוטרת - הסרטון הוכיח אחרת.
    http://rotter.net/forum/scoops1/404277.shtml
    השופט אמר כי "אין מנוס מלהגיע המסקנה הקשה אך המתבקשת, כי עדויותיהם של חמשת השוטרים - לא היו אמת"

    השבמחק
  2. אישום: שוטרת היכתה מפגין חרדי ודיווחה שהוא תקף אותה
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5018167,00.html

    השבמחק