יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

תעודות כשרות של הרבנות קרית אונו

מעקב התנהלות:
ב- 3 לאוגוסט 2011 - פנייה ראשונה ושיחה בע"פ התקיימה בטלפון.
ב- 15 לאוגוסט - שלחתי באימייל המכתב להלן.
ב- 31 לאוגוסט - התקשרתי לוודא מתי אקבל מענה ותגובה... ואמרו שיבדקו.
ב- 11 לאוקטובר - התקשרתי. דיברתי עם מישהי אחרת. כפי הצעתה, שלחתי, שוב, את המכתב (באימייל). הגב' אמרה שהעניין יבדק אחרי סוכות. ביקשתי לקבל תשובה ומענה פרטני לכל אחד מהסעיפים שציינתי.
ב- 23 לאוקטובר, קיבלתי הודעה: "מכתבך התקבל ויועבר לטיפולו של הרב ??? ממחלקת הכשרות. את מכתבך שהתקבל אצלי רק היום יראה הרב ??? מחר, ואת תגובתו יעביר אליך בהקדם."

אני עדיין מחכה לתגובת הנמען!!!

15/8/2011
לכבוד,
מנהל מחלקת הכשרות, המועצה הדתית – קרית אונו

הנדון: תעודות כשרות של הרבנות קרית אונו


  1. סליחה שלקח לי כמעט שבועיים, לכתוב לכם, מאז דיברנו בטלפון, ב- 3 לאוגוסט.
  2. בעיקרון, פניתי בעקבות שתי תעודות כשרות ספציפיות, בהן נתקלתי, בקניון קרית אונו.
א.      תעודה אחת - "ממתקי סיוון", מוצבת במקום בו נמכרים גם (ואולי בעיקר) גלידות, פירות קפואים, ומיצים טבעיים (כולל סלרי)... אולם תוכן התעודה מאוד לוט בערפל. בשיחה עם איתך, אלי, אמרת שהתעודה והכשרות בתוקף גם על הגלידות והמיצים הנמכרים שם, וכל שצריך בדיקה (סלרי, פירות קפואים, וכו'), נבדק ומכוסה ע"י התעודה.            
    ציינתי רק, שראוי, לטובת הציבור, לרשום את הפרטים הללו, בנוסח כמו: "כל הנמכר בדוכן זה, תחת השגחתנו, כולל הגלידות והמיצים הטבעיים".
ב.      תעודה שניה – בית החומוס בקומה המסחר העליונה (שאינני זוכר את שמו הרשמי). על התעודה מצויין שהמקום בשרי... אולם, על לוח התפריטים, התלוי שם על הקיר, היה מצויין "גבינה צהובה"... כאילו המקום חלבי!!! כששאלנו את המוכר לסתירה הזו, הוא אמר, שהמקום בכלל פרווה!!! והתפריט על הקיר ישן... והתעודה לא מעודכנת!!!        תשובה ופרטים חשודים מאוד!!!             ואם הפרטים שאמר המוכר, נכונים... זה חייב לבוא לידי ביטוי בתעודה, בפרטים ברורים (כנ"ל)... כמו, לדוגמא, "כשר, פרווה... בחזקת חלבי".
  1. משוב חשוב נוסף שהבאתי בפניכם... היה לגבי סגנון תעודות הכשרות עצמן. העובדה שהם כתובות בכתב יד, בכלי כתיבה שונים, בסגנון כתיבה שונה... ואינם מודפסים כראוי, באופן אחיד וברור... לא מראים על רצינות של הרשות שעומדת מאחוריי התעודות, וחבל מאוד!!! איך שהתעודות נראות, זה ממש מצער... ולא מוסיף כבוד לתחום הכשרות. יש תעודות (אני חייב לציין שאינני זוכר אם ראיתי אותן אצלכם או במקום אחר) שיש לכם נוסח קבוע ואחיד... ורק מוחקים את המיותר. לדוגמא, כתוב על התעודה, בנוסח הקבוע: "בשרי/חלבי"... ואם בית העסק בשרי... זה נראה כך: "בשרי/חלבי" (או מחוק לגמרי).
  2. תעודה צריכה להיות מכובדת, בסגנון נאה, ובלי מחיקות ותוספות בכתב יד. ברורה ועם הפרטים (כנ"ל) המעידים ממש על בית העסק, באופן הכי ברור ואמיתי שיכול להיות. ראוי גם, שליד שם המשגיח או הרשות, יהיה מספר טלפון של המשגיח, ויהיה מענה זמין לשאלות, לכל הפחות במשך שעות העבודה המקובלות.
  3. אני מציע לכם, לבדוק מבחינה טכנולוגית, איך ליצור תבנית של תעודת כשרות במחשב (ולא להדפיס נוסח קבוע, ואז למחוק המיותר וכד')... כך שכל השינויים והתוספות ייעשו לפני הדפסת תעודת הכשרות (על נייר קרטון בסגנון עליו מודפסות התעודות כיום)... ורק יהיה צורך לחתום על התעודה. עוד הייתי מציע, שתשקלו להדפיס את התעודות במדפסת צבעונית (בדר"כ רצוי, מדפסת לייזר (שאומנם יקרה הרבה יותר (מהזרקת דיו), אך נקייה יותר ומקצועית יותר)), כך שכל הפרטים, כולל חתימה, שתהיה בצבע אחר, הכל כבר יהיה על התעודה. כמובן לא לשכוח מספר סידורי של התעודות.
  4. ראו המידע המופיע באתר המועצה הדתית.
לשם שיפור וייעול השירות לציבור (ולטובתכם, כמובן)... היה מעולה אם:
א.      יהיה מענה טלפוני בשעות שאמור להיות מענה טלפוני. אני ניסיתי להשיג אתכם כמה פעמים, ללא הצלחה, בזמן שעות הפעילות.
ב.      במקרה שאי אפשר לענות (אבל שלא יקרה לעיתים קרובות מידי)... אנא וודאו שיש לכם מענה קולי להשארת הודעות, ותחזרו לפונים בהקדם. שההודעה המוקלטת תצהיר בבהירות על שעות הפעילות, ויהיה מספיק מקום להשארת הודעות.
               ג.        מעולה שיש לכם רשימה של העסקים תחת השגחתכם.
1.       כדאי שהרשימה תהיה אחידה וברורה יותר.
2.       ברשימת הכתובות... שיהיה מצויין אלו עסקים מצויים בתוך הקניון. שהרשימה תהיה ע"פ סדר מסויים (נניח, לפי סדר ה- אל"ף בי"ת) שיקל על מציאת בית העסק.
3.       יש עסקים שכתוב שהם בקניון, אבל ברשימה יש לפחות 3 סגנונות שונים של הכתובת, לגבי עסקים שנמצאים בקניון.
4.       ואולי הכי חשוב... שיהיה מצויין ברשימה, אופי התעודה (חלבי, בשרי וכד')... ואולי פרטים חשובים נוספים, אם יש מקום וצורך בכך. הרי "אנחנו" ורצים להיות ידידותיים לציבור, לא?
5.       שיהיה רשום על הרשימה, בכותרת העמוד: "מעודכן ליום 11.8.2011" (לדוגמא), ככה, אני (הצרכן/הלקוח) אוכל לדעת מתי, אולי, עודכנה הרשימה (ומישהו אצלכם הסתכל ובחן הפרטים (שיהיו נכונים ומדוייקים) בפעם האחרונה).
6.       לרשום, במקום בולט (כנ"ל)... מספר הטלפון של מפקח הכשרות. ככה, אם מישהו רוצה להדפיס הרשימה שתהיה במקום זמין בבית... יהיו עליה כל הפרטים החשובים.


** בחלק הנקודות שהעליתי... אשמח גם לסייע (אני בדיוק מחפש עבודה ופרנסה, אפילו זמנית).


בברכה,
ומצפה לתגובתכם,

תגובה 1:

  1. השר מתן כהנא על רפורמת הכשרות: אני שואל אתכם חברי הכנסת החרדים - ממה אתם מפחדים?
    https://rotter.net/forum/scoops1/708684.shtml

    השבמחק