יום שני, 13 בפברואר 2012

האם אתם מוכנים לפורים?

("צעצועים מסוכנים". רשומה ישנה-מחודשת)
הבהרה: אני לא בעד מכירה והפצה של "צעצועים מסוכנים", אלא מתנגד אני לאיסור המכירה!

הכתבה שהייתה כקש ששבר את גב הגמל: נפצים וחזיזים נמצאו בדירה בנתניה.

הבורות חוגגת. סרטון המשטרה מתמקד ב- "פצצות עשן" (הכדורים הירוקים)... ואני יכול לחתום שהמגיבים אף פעם לא ראו חבילת נפצים ממטר.

יש מדינות בארה"ב שמכירת חומרי נפץ כאלה (ואפילו גדולים ורועשים יותר) - חוקיים ומותרים. ודוכנים עשירים וצבעוניים פרושים ליד קניונים ורחובות ראשיים. אין ספק, שאם אכן היו אלה "צעצועים מסוכנים", הדבר היה מוצא אל מחוץ לחוק, בכל מדינה מתוקנת; ויש "צעצועים מסוכנים" שמותרים רק לאחר קבלת היתר; בכל מקרה, אין איסור גורף וסוחף כמו במדינת ישראל.






אני מוכן להסתכן ולקבוע, שרוב רובן של הפגיעות במדינת ישראל נגרמות כתוצאה של שימוש בניגוד להוראות היצרן, המודפסות על מרבית האריזות. לא יתכן, שבגלל חוסר אחריות וטיפשות (ואולי גם רוע הלב) של המשתמשים, נאסור את המוצר. פשוט לא יתכן שנאסור מכירת מוצר, בגלל שהמשתמש פועל בניגוד להוראות היצרן, ובניגוד לאופן השימוש. המוצרים לא יותר מסוכנים מהמשתמשים המופקרים; אלו הגורמים נזק לעצמם, ואלו הגורמים נזק לסביבה ולאחרים. לא יתכן שנאסור מוצרים ונוותר על חינוך וקבלת אחריות.

הידעת, עד כמה מסוכן יכול להיות עיפרון??? אז נאסור מכירת עפרונות??? הידעת, שהגז המצוי במזגנים עלול לגרום למוות, כשנשאף ע"י צעירים פוחזים??? אז נאסור התקנת מזגנים??? הידעת, שהתאבדויות הינן גורם המוות מספר אחת (או מספר שתיים, אחרי תאונות) בקרב חיילי צה"ל??? הידעת שבישראל מתאבדים מדי שנה כארבע מאות בני אדם, שיעור קרוב למספר הנהרגים בתאונות דרכים??? אז מה אתם מציעים לעשות??? הידעת, שעפ"י נתוני האגודה למלחמה בסרטן: מדי שנה מתים בישראל קרוב ל-1,500 איש כתוצאה מעישון כפוי??? ואני לא שמעתי על מישהו מתקומם כל כך, כמו שרואים כל שנה, נגד נפצים, לקראת פורים!!! מעניין לבדוק כמה מאלה המתנגדים להפצה ושימוש ב- "צעצועים מסוכנים", מעשנים!!! וגם לא שמעתי כ"כ הרבה צעקות, כשבנאדם הרג 2 בני אדם (הוא פשוט לא שם לב שהרמזור בצומת אדום, וריסק רכב בו ישבו אם צעירה ובנה) - ישב בכלא פחות משנה!! דיי לצביעות. קדימה פיקוד ואחריות.

ראוי גם לומר, שאני לא מתעלם מהעובדה שתאונות קורות (או, נגרמות)... ושיש מוצרים פגומים... אבל זה במיעוט!!! ומי שמוכר באופן קבוע מוצרים פגומים ראוי שייענש בחומרה רבה, כמו בכל מוצר נמכר אחר.


האם אתם מוכנים לפורים?

6 תגובות:

  1. חחחחח עופריקו,
    הזכרת לי את אותו ערב מגניב בחגיגות ה-20 או ה-30 שלך כשעשית זיקוקי דינור מהחצר האחורית של בית ילדותנו וגב' פרומר כמעט השיבה את נשמתה לבורא מרוב בהלה.

    חייב לומר שבתור ילד שעמד מהצד, זו היתה חתיכת אטרקציה שלא אשכח ;)

    מתי אזכה לראותך שוב מעיף לאוויר פצצות צבעוניות שכאלה?

    השבמחק
  2. היו ימים...
    חבל שהגילדה של מפעילי הזיקוקים, עשו יש אחת כדי להדיר את המפעילים הקטנים, ובעצה אחת עם משרד התמ"ת, חוקקו חוקים ותקנות, שכבר לא מאפשרים לשכמותי לעשות שמח. חבל מאוד... אבל התגברתי.
    וואלה, אולי, בלי נדר... אעלה פה לבלוג, מתישהו, תמונות מאותה חגיגה.

    השבמחק
  3. אלפי נפצים זיקוקים ופריטים פירוטכניים נתפסו במהלך חיפוש במחסן ברחובות נעצר חשוד
    http://rotter.net/forum/scoops1/455875.shtml

    השבמחק
  4. 27.1.2021
    שוב תפיסה של זיקוקים ונפצים (שומים) בקרית ביאליק, החקירה נמשכת
    https://rotter.net/forum/scoops1/680400.shtml
    ** משטרת ישראל עושה צחוק מעצמה **

    השבמחק
  5. הטלגרם הפך את הסחר הבלתי חוקי בנפצים בפורים לקל מתמיד
    https://rotter.net/forum/scoops1/735521.shtml

    השבמחק
  6. קפלן: שתי ילדות כמעט איבדו ראייתן מפיצוץ תותחי קונפטי
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5647256,00.html

    השבמחק