יום שלישי, 13 בדצמבר 2011

שר הפנים, אלי ישי, על הדרת נשים: אין לכם במה להתעסק?

שר הפנים, אלי ישי, סבור כי תופעת הדרת הנשים שולית וזוכה להתייחסות ציבורית מוגזמת.
השר התייחס גם לקבוצת החיילים שנטשה טקס בעת שירת נשים: "מדובר בחיילים מהמגזר הדתי לאומי, וזו החלטה שלהם. הם לא אומרים לנשים לא לשיר. צריך למצוא את הדרך לקרב בין הצדדים ולא להגביר את המתח ולהביא ליישור הדורים. אי אפשר לכפות כפייה חילונית או דתית. צריך למצוא את הדרך לחיות ביחד" (Ynet).

נתניהו: "הדרת נשים – סותרת את המסורת היהודית"
(נענע10)
ראש הממשלה השתתף בטקס הענקת עיטור המאבק בסחר בבני אדם והצהיר כי הוא מתנגד נחרץ לתופעה במסגרתה נעלמות נשים מהשתתפות בפרסומות ובצה"ל. "מקומן של הנשים במרחב הציבורי חייב להיות מובטח ושוויוני", ציין נתניהו. "אני מבקש לומר בצורה ברורה וחד משמעית - אני מתנגד נחרץ לתופעה זו. היא סותרת את המסורת היהודית"... "השוויון בין גברים ונשים הוא מוחלט. כך זה היה וכך זה ימשיך להיות", הבטיח ראש הממשלה.


נשיא המדינה שמעון פרס השווה את התופעה לעבדות: "
כל אפליה, בעיניי כולנו היא שגיאה חמורה שיש לתקנה בהקדם. אל לנו להפוך מרחבים ציבוריים למוקדים הנתפסים כאפליה הסותרת את ערכינו. אם הגבר לא רוצה לעלות על האוטובוס - שלא יעלה. לאף גבר אין רשות להכריח אישה לשבת במקום שהוא קובע - במרחב ציבורי לא תהיה אפליה... כיהודי וכנשיא מדינת ישראל איני יכול לעבור לסדר היום על תופעות מסוג זה". פרס השווה את תופעת הדרת הנשים לעבדות והסביר כי "ככל שתתקיים עבדות - כולנו נישא בחרפתה".
"לצערנו העבדות לא עברה מן העולם אלא רק משנה צורותיה ונמשכת בפועל. נשים מופלות לרעה ופושעים הופכים אותן לשפחות. שלילת זכויותיה של האישה היא פגיעה בכבודה ומביאה לכך שהילדים ינשמו חרפה, מיומם הראשון. הפוגע באם - פוגע בילדים שלנו", הוא ציין.


<עד כאן>


אם נולדתי אתמול, הייתי פשוט עומד ומוחה כפיים לרה"מ ולנשיא, ואפילו מחבק אותם, לאור תמיכתם ואהבתם לנשים בישראל; ובמיוחד הייתי מחבק אותם על פעילותם האינטנסיבית למיגור הסחר בבני אדם, בישראל... ועוד וכד'.

אבל מה לעשות... לא נולדנו אתמול!!!


הנה כמה קישורים, כנקודות למחשבה:

1. ישראל 2005:

- יש שינוי, אין שוויון: ספר הנתונים על נשים בישראל.
- דו"ח חמור של מחלקת המדינה האמריקנית על סחר בנשים ובעובדים זרים קובע: ישראל אינה עושה את הנדרש כדי למנוע בתחומה סחר בבני-אדם.

2. ישראל 2008:
- השאיפה לכינונו של שוויון בין גברים לנשים אינה נושא חדש בשיח הישראלי ולא בשיח הדמוקרטי בכלל. אולם למרות הניסיונות למגר אי-שוויון זה הוא עודנו קיים. אי לכך השאלה בעינה עומדת – מה יש לעשות למען כינון השוויון בין המינים? חלק מהדרכים ישירות, ובהן פתיחת השערים של מקומות עבודה אשר לא היו נגישים לנשים בימים עברו, שימת לב לגורמים המעכבים את התקדמותן של נשים במקומות העבודה והניסיון לנטרל גורמים אלו; וחלק מהפתרונות עקיפים, לדוגמה מתן מערך תומך ל'משפחה העובדת', כגון הכרה בהוצאות מטפלת לצורכי מס. ולבסוף, הדבר המרכזי והקשה ביותר ליישום הוא חינוך לשוויון – החינוך הוא שייצור תרבות שונה של תעסוקה וייצוג, נקיים מדעות קדומות. לשם כך יש להעלות פעם אחר פעם את המודעות לאי-שוויון בין המינים ולהביאה ללב השיח הציבורי במטרה למגרו.

3. ישראל 2011:

ראו כתבתו של יצחק בן-חורין... שכותרתה: "סחר בבני אדם: ישראל לצד פקיסטן ורואנדה": הדו"ח השנתי של מחלקת המדינה האמריקנית על סחר בבני אדם מציב את ישראל באותה קבוצה עם מדינות עולם שלישי, וקובע כי היא "מדינת יעד לגברים ונשים, הנתונים לעבודת כפייה וסחר בבני אדם לצורכי מין". "ישראל אינה נכללת ברשימת המדינות הדמוקרטיות המערביות המתקדמות בכל הקשור לעמידה בסטנדרטים המינימליים הנדרשים לטיפול בסחר בבני אדם..."

הצביעות הזו (של רה"מ, נשיא המדינה, ושאר אינטלגנטים במדינת ישראל 2011) פשוט מרתיחה, מגעילה ומזעזעת אותי!!!
מי אמון פה על שלטון החוק והסדר, אכיפת החוק והדאגה לחלשים, על חופש הדת ועל מיגור הפשע?? אני???
וכל זאת בלי להתחיל לדבר על היחס (בחסות החוק) לעובדים זרים ועובדי קבלן...

5 תגובות:

  1. ישראל 2016
    חשש להורדת הדירוג הבינלאומי של ישראל בשל 
עלייה בזנות בבתי המלון
    http://www.themarker.com/hrtz/1.2865398

    השבמחק
  2. נער טרנסג'נדר הוכנס למוסד לנערות בסיכון
    https://rotter.net/forum/scoops1/650995.shtml

    השבמחק
  3. חיילים בני ישיבות הוכרחו לסחוב חיילות
    https://rotter.net/forum/scoops1/652742.shtml

    במקום השלישי מהסוף: פערי השכר בין גברים ונשים בישראל - מהגבוהים במדינות ה-OECD
    https://rotter.net/forum/scoops1/653326.shtml

    השבמחק
  4. רבני ישיבות ומכינות מתריעים מפני משבר רגשי ביחסים שבין הציונות הדתית לצבא בגלל שילוב מואץ של נשים בקרבי
    https://rotter.net/forum/scoops1/744347.shtml

    השבמחק
  5. תוך 5 שנים: 325 קורבנות סחר בבני אדם בישראל | נתוני התופעה המטרידה
    https://www.ynet.co.il/news/article/bygk7m5to

    השבמחק