יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

סרדיני "יונה", ושירות לקוחות של חב' StarKist ישראל

בינתיים (נכון ל- 28 לדצמבר 2011)... דירוג שירות הלקוחות "טעון שיפור".

ב- 26 לנובמבר 2011, פניתי אליהם דרך דף ה- "
צור קשר" באתר שלהם.
לצערי לא היה שם, עדיין, פרטי כתובת אימייל או מס. טלפון.

אני קונה כבר כמה חודשים את "כנרת. סרדינים בשמן סויה. עשירים בסידן", בעיקר לרגל רמת הסידן הגבוהה, יחסית למוצרים דומים: 1,000 מ"ג ל- 100 גרם, ולרגל רמת הנתרן היחסית נמוכה: 250 מ"ג ל- 100 גרם.

והנה, גיליתי שקניתי מוצר, עם אותו ברקוד, ועם אריזה דומה מאוד... אך איכות המרכיבים התזונתיים זו, נמוכה יותר: 830 מ"ג ל- 100 גרם, ורמת הנתרן: 400 מ"ג ל- 100 גרם. למוצר הפחות איכותי גם שם דומה: "סרדיני כנרת בשמן סויה. עשירים בסידן".
במוצר הפחות איכותי, רמת הנתרן גבוה ב- 60% מהמוצר הטוב יותר!!! ורמת הסידן נמוכה ב- 17%!!!

בעיון מדוקדק יותר של שתי האריזות... נוכחתי שהסוג האיכותי יותר, הינם (כך מוצהר על האריזה) סרדינים מיובאים, וכן,
בלטה גם העובדה שעליהם, ולא על הסוג הפחות איכותי, יש גם השגחת בד"צ!

הקלדתי את פרטי פנייתי ובקשתי תגובה בכתב (רשמתי גם את כתובת האימייל שלי)... ובסיום קיבלתי הודעה על המסך:
חב' סטארקיסט מודה לך על פנייתך

ועושה את כל שביכולתה בכדי לספק לך את השרות הטוב ביותר.
אנו נשתדל לטפל בפנייתך בהקדם האפשרי


עברו כמה ימים, וקיבלתי בדואר, בתחילת דצמבר, מכתב ממנהלת מח' פניות לקוחות, מתאריך 6 לדצמבר.


מתוך 10 שורות המכתב, בשורה הראשונה ובשורה האחרונה היה כתוב: "הועבר לי תוכן פנייתך. אני מודה לך ומצטערת על אי הנוחות שנגרמה לך... אני מצרפת לך מענק ומקווה שתמשיך להימנות עם קהל צרכנינו וליהנות ממוצרינו".
שאר 8 השורות עסקו בתיאור איכות החברה ומוצריה, ומאמצי החברה להקפדה על כללי יצור נאותים ועוד.
אף לא מילה אחת על פרטי פנייתי/תלונתי.

בדף נוסף, שכותרתו: "טופס זיכוי צרכן"... StarKist נתנה לי שובר זיכוי לקבלת מוצרים מתוצרתם.

נחמד... אבל לא ביקשתי מתנות, אלא תשובות!

התקשרתי לגברת החתומה על המכתב. לא היה מענה, והשארתי הודעה קולית:

1. תודה על התשובה.

2. אני עדיין מחכה למענה לפנייתי.
3. אמרתי, אם זו לא חצוף מידי, שאני מבקש שיחליפו לי המתנה למוצר הנ"ל.
4. הצעת יעול לקבל תשובה באימייל.

עברו כשבועיים, וב- 22 לדצמבר התקשרתי שוב. הפעם הגב' ענתה לטלפון... וטענה, שלא קיבלה את הודעתי הקולית.
היא איתרה את פרטיי במערכת שלהם... והתחילה להשיב לי בטלפון פרטים כמענה לקושיותיי. רק שהפרטים שאמרה לא תאמו את המידע שיש בידי; כלומר, היא אמרה שעקב הגבלות דייג בכנרת, משם במקור הסרדינים הללו, שעשירים יותר בסידן (בכנרת)... הם נאלצים לייבא סרדינים, ובסרדינים המיובאים, יש פחות סידן ויותר נתרן.


אמרתי לגב', שעל-פי לוח המרכיבים התזונתיים שיש בידי, הרשומים על קופסא של סרדינים מיובאים, הנתונים הם בדיוק ההפך; כלומר, נראה שהסרדינים המיובאים בריאים יותר;; אלא אם כן, StarKist טעו בנתונים בין שני סוגי הסרדינים!!!


הגב' אמרה שהיא תבקש מהטכנולוג(?) הראשי שלהם, ליצור איתי קשר, ואקבל את המידע המדוייק ביותר ממנו. הזכרתי לה, שאני מבקש התשובה בכתב, ולא בטלפון... ועל זה היא השיבה, שהוא כנראה יצור קשר בטלפון, והוא יחליט אם להיעתר לבקשתי להשיב לי גם בכתב.

היא אמרה שהיא כבר מעבירה לו ההודעה ליצור איתי קשר.

בקשר להחלפת השובר, היא אמרה, שאין בעיה... רק שאשלח לה (על חשבוני) את השובר חזרה, עם פרטים בדיוק מה אני מבקש, והיא תנסה לעזור. לא מצא חן בעיניה, כשתהיתי בקול: "על חשבוני"??!

שאלתי אם לא מספיק שאקרע את השובר... אבל היא אמרה, שאין מנוס אלא לשלוח לה חזרה את השובר.
הגב' גם אמרה, שהם "לא נוהגים ליצור קשר עם לקוחות באימייל".

חבל מאוד, שלא היה לה נכונות להקשיב ולהיעתר לבקשתי להוסיף כתובת אימייל בדף ה- "צור קשר" שלהם, כמו שהצלחתי לשכנע את יוניליוור לעשות.

בתחילת 2011... כשפנייה שלי אליהם, דרך הטופס האלקטרוני, לא התקבלה אצלם... ונאלצתי לבקש סיוע מ- אמון הציבור.

לעומת הדו-שיח החיובי והפורה שהיה לי לבסוף יוניליוור, נראה שב- StarKist לא ששים לייעל את המערכת שלהם, ולהיענות להצעות ייעול.


חבל.

בינתיים, אשלח השובר חזרה, עם פרטיי פנייתי ואצפה לתשובות, לגבי הפרטים, לגבי הברקוד, לגבי הדמיון בין האריזות, לגבי הכשרות (בד"צ), לגבי הפרטים (עשירים בסידן)...


פחות משעה אחרי שסגרתי את המעטפה עם מכתב , עם פרטי פנייתי ועם שובר הזיכוי... התקשר הטכנולוג(?) שלהם... והסביר לי, בין היתר, שהסרדינים מיובאים עקב בעייה באיכות המים בכנרת (ולא עקב מגבלות דייג, כמו שטענה הגברת). דיברנו קצת גם על בעיית רמת הכשרות, ונראה (כך הייתה לי תחושה) שהוא הסכים שעלולה להיות בעיה, כשהם יחזרו לדוג סרדינים מהכנרת, ואז, אולי, המוצר לא יהיה עם בד"צ.


הוספתי ואמרתי, שלאור ההבדלים המהותיים הללו (יבוא/מקומי, הבדלי כשרות, והבדלי ערך תזונתי), נראה לי שהיה מתאים וראוי, שהאריזות של שני סוגי המוצר יהיו שונות, שלא להכשיל הלקוחות... ולכל הפחות שה- ברקוד יהיה שונה.


העניין הזה חשוב במשנה חשיבות... אם בעתיד תורשו לחזור ולדוג סרדינים מהכנרת, ואם כך אכן יהיה... המוצר יהיה פחות בריא ואולי עם השגחה פשוטה יותר.
ראוי ונכון להזהיר את הלקוחות, ולא להכשילם.

מדוע לא תסכימו איתי?


לגבי הצעת היעול שלי... אמרת שאתם לא נוהגים להתכתב עם לקוחות באימייל.

אם כך... מדוע אתם מבקשים את כתובת האימייל שלי, בטופס ה- צור קשר ?

ממקרה דומה של חוסר תקשורת ראוי, עם יוניליוור, הם הסכימו להצעתי, לשמחתי הרבה, הוסיפו כתובת אימייל ומספר טלפון לשירות לקוחות, ב
דף ה- צור קשר שלהם אונליין.

היתרונות העיקריים במשלוח אימייל סטנדרטי הם:

1. פרטיי הפניה נשמרים אצל הפונה.
2. תאריך וזמן הפנייה מתועד.
3. יעילות במהירות תגובה.
4. חיסכון בנייר ועלויות ביול.

לתגובתכם בכתב אצפה,


בברכה,

---

אימייל:

כתובת למשלוח דואר:


ב- 28 לדצמבר 2011... שלחתי המכתב, ואני מחכה לתשובה כתובה וראויה. בשבוע הראשון של ינואר 2012, קיבלתי מעטפה, ובתוכה "טופס זיכוי צרכן" של 10 יחידות "סרדין כנרת" כמו שאני אוהב; וזהו!!! לא נילווה שום מכתב תשובה ושום התייחסות, כמו ביקשתי

3 תגובות:

  1. ארה״ב: סטארקיסט הודתה בקרטל מחירים של שימורי טונה וצפויה לקנס של 100 מיליון דולר
    http://rotter.net/forum/scoops1/507791.shtml

    השבמחק
  2. טונה סטארקיסט סוגרת את המפעל בישראל
    http://rotter.net/forum/scoops1/517476.shtml

    השבמחק
  3. 22.7
    חשיפת הצינור ערוץ 13: טונה טעמן וסטארקיסט מיוצרות באותו מפעל בתאילנד, אך סטארקיסט יקרה כמעט פי 2
    https://rotter.net/forum/scoops1/753137.shtml

    השבמחק