יום שני, 24 בנובמבר 2014

הפקעת מחיר ב- "פיקוח". חלב בקרטון



בהמשך למאמר "הפקעת מחיר ביצים ותגובת משרד הכלכלה" (אז לא קיבלתי אף תגובה משר הכלכלה ו/או מי מטעמו ו/או ממשרדו (פשוט שמים "פס" על האזרחים))... הנה עוד הפקעת מחיר, בה נתקלתי הבוקר.
במקום מחיר מירבי של 6.30 ₪, חוייבתי 6.50 ₪ (פיקוח מחירים).



שם המצרך ותיאורו:                    חלב טרי 3% שומן (רגיל)
משקל ואריזה:                           קרטון + פקק (1 ליטר)
לקמעונאי בש"ח ללא מע"מ:         4.64 ₪
לצרכן בש"ח כולל מע"מ:             6.30 ₪

כלומר, 35.77% רווח נקי, לא מספיק עבור הקמעונאי הנ"ל, והוא "חייב" לעבור החוק ולנצל את מצוקת הציבור, בגביית יותר מ- 40%?!!

·        "מחיר מירבי" כשמו כן הוא; המחיר המירבי/המקסימאלי.  אבל, אפשר כמובן לחייב פחות, כמו שנוהגים קמעונאים, הגונים יותר(?), במקומות מסויימים.

תגובה 1:

  1. חזרתי למכולת השכונתית, ביום ג' 25.11; אף מנהל או מישהו אחראי לא היה זמין. הקופאית שמכרה לי את הפריטים הנ"ל אמרה שהיא לא יכולה למסור לי טלפון זמין של מי מהמנהלים, וגם לא יכולה להחזיר לי את ההפרש (20 אג"ח), עד שהעניין יתברר. הגב' גם אמרה שהיא לא מכירה את נושא המחירים בפיקוח. הקופאית רק אמרה שהאחראית(?!) נמצאת בדר"כ גם בערבים, ומסרה לי את שמה.
    הגעתי בערב, ופגשתי את האחראית, שאמרה לי שהם הסתכלו באינטרנט (ואכן ראו שהמחיר אכן אמור להיות בפיקוח, ומה מחירו המירבי)... ועשו את השינוי במחשב.
    היא לא הציעה החזר... אולם לבקשתי, היא החזירה לי ה- 20 אג"ח, בלי להוסיף מילה.

    הרציתי לה על היתרון והמטרה של הפיקוח הממשלתי, ואמרתי שאני מתפלא שדווקא כאן, כשרבים מהלקוחות הם מיעוטי יכולת, מפקיעים מחירים ככה.

    מקווה שהועלתי, ב"ה.

    השבמחק