יום רביעי, 4 בינואר 2012

צדיק אחד בסדום?!

האמת היא, שכבר ב- 30 לדצמבר 2011... כשקראתי את דבר הרב הצבאי הראשי, רפי פרץ: "מחדלי בית שמש לא יהיו בצה"ל". הרהרתי לעצמי, מה הבנאדם דוחף את האף שלו לעניין אזרחי? הפתיעה אותי העובדה, שהרב מרשה לעצמו להתבטא ככה, בעניין הזה. ממש חוצפה.

באגרת למפקדי צה"ל הבהיר תא"ל פרץ כי אפליית נשים מנוגדת לערכי היהדות והתחייב כי יפעל לכך שלא יחלחלו לתוך הצבא רעיונות קיצוניים. "בצה"ל, פקודות הצבא, הן ורק הן, מכתיבות את אופיו של הצבא ואת האווירה השוררת בו וקובעות מה יש לעשות במקרים השונים". היה נשמע כאילו מישהו הכתיב והכריח את הרב לצאת בהתבטאויות אנטי יהודיות שכאלה.


מעניין גם היה לקרוא
מדבריו של הרב אליעזר מלמד (שאגב, אינני מסכים עם כל דבריו בכתבה): "באשר לחיילים סדירים קובע הרב מלמד כי "כיוון שמקובל על רובם המכריע של הפוסקים שאסור לגבר לשמוע הופעה חיה של אשה, ואין זה מנהג חסידות אלא דין גמור, נכון שייצא מהאירוע ולא משנה איזה עונש ישיתו עליו".

ואז,מתפרצת לה הידיעה: בעקבות אישור גנץ לשירת נשים:
רב חיל האוויר פרש מפרויקט לשילוב חרדים בצה"ל. הסיבה שהביאה להחלטתו היא השמטת סעיפים של שמירה על יראת שמים, שעלולה לפגוע בחרדים שמתגייסים לצבא.

הרמטכ"ל, בני גנץ,
אמר: "למול תפקידנו ככור היתוך של החברה הישראלית. מעל לכל המחלוקות בחברה הישראלית נמצאים עקרונות האחדות, הממלכתיות והשוויון, ואלו גוברים על כל ההבדלים בין הזרמים השונים".

צה״ל - כור ההיתוך של החברה הישראלית?!
למה לא להשוות לנאצים? הרי גם הם דרשו אחידות בכל הנוגע לנאמנות... ומי שלא מצא חן בעיניו הודר מהחברה (או הושמד). למה זה לא דומה?

ל"הארץ" נודע כי גורמים שונים האיצו ברב חיל האוויר לפרוש מתפקידו בפרויקט לשילוב חרדים בצה"ל, על רקע עמדתו הפשרנית של הרבצ"ר, הרב פרץ
.

מקורבי הרב ראב"ד: הרב הראשי פרץ מתערב בתחום שלא בסמכותו
.

בעקבות התנהלותו של רב חיל האוויר, זימן הרבצ"ר, תא"ל רפי פרץ, את הקצין לבירור נוקב ובסיומו העביר את המלצותיו למפקדי הקצין בחיל אשר ממשיכים בבירור"
. ב- 10 לינואר 2012, במהלך פגישה שערך עם מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, הוחלט שרב חיל האוויר, סגן-אלוף רם משה ראב"ד, לא ימשיך בתפקידו, אך יוסיף לשרת בחיל. ראב"ד חזר והתנצל בפגישה על התנהלותו, והוא צפוי לשרת בחיל עד סוף חוזהו, בסוף השנה, בתפקיד אחר. נחושתן קיבל את התנצלותו של הרב, שטען בפגישה כי "פעל במסירות למען שירות החרדים בצה"ל".


מפקד חיל האוויר דחה את המלצת הרבצ"ר להדחת סא"ל הרב רם משה ראב"ד מצה"ל, אך קבע כי הוא יסיים את תפקידו כרב חיל האוויר.


האם צבא ההגנה למדינת ישראל מעדיף זמרות על פני חיילים?

תזכורת 1:

כל הבלאגן התחיל בתחילת ספטמבר 2011, כאשר ארבעה מהצוערים שיצאו בעת שירת נשים הודחו מקורס הקצינים.

תזכורת 2:

האלימות נגד נעמה בת ה-8, שהותקפה על ידי חרדים קיצונים בדרכה לבית הספר בבית שמש, ממשיכה להכות גלים. כעת, מביעה לראשונה מנהלת בית הספר של נעמה את דעתה במכתב להורים ומורי בית הספר. לפי דבריה, יש לצאת נגד האלימות, אך כדאי להימנע מלהעביר ביקורת על "אורחות חיי החרדים"
.
היתכן, שיש עדיין עוד צדיקים (כמו הרב ראב"ד) בסדום... יהודים שיעמדו איתן ויגנו על כבוד התורה והכבוד היהודי-תורני?

2 תגובות:

  1. רבני ישיבות ומכינות מתריעים מפני משבר רגשי ביחסים שבין הציונות הדתית לצבא בגלל שילוב מואץ של נשים בקרבי
    https://rotter.net/forum/scoops1/744347.shtml

    השבמחק
  2. חיילת שמזדהה כגבר הועברה למגורי הבנים | חיילים בני ישיבות חשים חוסר נוחות ומבקשים לישון במועדון הגדודי
    https://rotter.net/forum/scoops1/748102.shtml

    השבמחק