יום רביעי, 25 בינואר 2012

הזלזול בצרכן הישראלי, פשוט, מזעזע

יום שלישי, 24 לינואר 2012. קניתי בסופר המקומי (והם בסדר בדר"כ), חלב מפוסטר על, הומוגני תנובה בקרטון, 3% שומן... ב- 5.99 ש"ח.
ברקוד: 7-290000-042442.

משום-מה היה נדמה לי שהמחיר יקר יותר מהפעם האחרונה (כעשרה ימים קודם) שקנינו את זה.

שאלתי את האחראית משמרת שם (לא יודע את שמה), אם יש סיכוי שהמחיר עלה לאחרונה? ואמרתי שנדמה לי שהמוצר הזה בפיקוח.

הגב' השיבה: המחירים בכל החנות עלו, והמוצר הזה בכלל לא בפיקוח; הוא אף פעם לא היה בפיקוח!

מיד כשהגעתי הביתה התקשרתי ל- "מוקד שירות צרכנים" של תנובה, 1800-666-244, כפי שמופיע על האריזה.
שרונה ענתה... ואמרה שהם (תנובה?) "לא מתעסקים עם המחיר", שנקבע ע"י הממשלה. "תנובה לא קובעת"...
ואמרה, שבמשרד התמ"ת (משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה), בטלפון: 02-666-2000, יוכלו לעזור לי.

בטלפון הנ"ל (משרד התמ"ת?), ענה לי סביון, שאמר שאין להם המידע הזה... ואצטרך לפנות למועצה הישראלית לצרכנות, שהיא חלק ממשרד התמ"ת, ולברר עפ"י(?) חוק הגנת הצרכן, את הפרטים שאני מבקש... בטלפון: 03-624-1034.

בטלפון האחרון, במערכת לניתוב שיחות, בחרתי את האופציה "להשארת הודעה אצל נציג שירות"... וכך הגעתי ל- שלמה, שאמר: שאין לו אפשרות לתת לי המידע המבוקש... וביקש להפנות אותי לאתר המועצה, שם אוכל להגיש תלונה או בקשה למידע. כשאמרתי לו שבמערכת לניתוב שיחות, בחרתי את האופציה "להשארת הודעה אצל נציג שירות", ואני מעוניין להשאיר אצלו הודעה, אז הוא אמר שיבדוק וישאיר הודעה "אצל נציג המועצה". למשמע הדבר הזה, שאלתי: ומי אתה? בשביל מי אתה עובד? ושלמה ענה, שהוא עובד עבור חברת "קישורית", ושהמוקד שלהם מגבה את מוקד המועצה לצרכנות, כמו אלפי(?) בתי עסק אחרים.

הקיצר, השעה הייתה 1420 לערך, ושלמה אמר שהוא כבר מעביר ההודעה... ויכול מאוד להיות שיחזרו אליי עד 1600.

לשלמה אמרתי, שיציין בהודעה, שאם אינני זמין... נא להשאיר הודעה קולית מפורטת.

למותר לציין, שעדיין לא חזרו אליי.

עד שיחזרו אליי, גלשתי בגוגל... ומצאתי את הקישור ל- "
רשימת מחירים מירביים של מוצרי צריכה הנמצאים בפיקוח מחירים של משרד התמ"ת ושל משרד החקלאות" (מעודכן ליום 17.7.2011)...

אז,
1. מסתבר שהמחיר המירבי למוצר זה הוא 6.22 ש"ח... ואם המחיר עלה או לא... זה עדיין זול יחסית.

2. המוצר כן בפיקוח.

3. שירות הלקוחות של כל הגופים הנ"ל, טעון שיפור - - דחוף!!!

פניתי ל- תנובה דרך האתר שלהם (שאינו נגיש עם FireFox משום-מה), דרך "טופס אונליין" (כתובת אימייל נורמאלית אין). אחרי ההקלדה קיבלתי הודעה: "תודה על פניתך. פניתך נרשמה במערכת נציגינו יטפלו בפניתך". ובכן, אני מחכה לתגובה.

למשרד התמ"ת, גם כן, אפשר לפנות רק בטופס אונליין, שמסובך ללא צורך. חובה להשאיר כתובת וטלפון?!?!

גם באתר המועצה הישראלית לצרכנות, אין כתובת אימייל נורמאלית. פה הטופס המקוון פשוט. שלחתי גם להם קישור לסיפור הזה. שלחתי פעמיים, כי בפעם הראשונה לא הייתי בטוח שההודעה נקלטה; כיוון שלא הופיעה שום הודעה המאשרת קבלת הפנייה. הקיצר, אני מחכה לתגובה, מדוע זה היה כ"כ קשה למצוא המידע ולקבל שירות כה בסיסי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה