יום ראשון, 15 בינואר 2012

האם החרדים, שוב, מלמדים את הציבור הממלכתי-ציוני-דתי-לאומי, לקח ושיעור הגון, איך יהודי צריך להתנהג, גם כשמדובר בצבא ההגנה למדינת ישראל??

אחרי התפטרות הרב ראב"ד, ל-ynet נודע כי בצה"ל הודיעו לחיילים החרדים שתנאי השירות לא ישונו. הם ימשיכו לשרת בנפרד מנשים, יקבלו אוכל כשר למהדרין, יעברו שיעור תורני יומי ולא יידרשו להאזין לזמרות: "צה"ל היה צריך להעביר את המסר בתקשורת באופן חד וברור, לא פחות משהועברה ההחלטה לפיה ייאסר על חייל לצאת בשל שירת נשים", אמר אליהו לקס, ראש האגודה למען החייל התורני. לדבריו, "האגודה הייתה רוצה לראות את הרב הצבאי הראשי בפרט ואת הרבנות הצבאית בכלל זוקפים את ראשם כממשיכי דרכו של הרב גורן זצ"ל שנלחם על קיום התורה הקדושה בצבא בלי ויתור על אף פסיק".

בשבוע שעבר
התפטר רב חיל האוויר, סגן-אלוף רם משה ראב"ד, מתפקידו בפרויקט שילוב החרדים בצבא, בטענה שהמהלכים שמוביל אגף כוח אדם עלולים לפגוע בתנאי השירות של חייליו מבחינה דתית ורוחנית. הבוקר נפגש הרב ראב"ד עם מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן. במהלך הפגישה הוחלט כי ראב"ד לא ימשיך בתפקידו הנוכחי, אך ימשיך לשרת בחיל.

אתמול (שבועיים אחרי
החלטת הרמטכ"ל ו- ארבעה חודשים(!!) אחרי האירוע המכונן) שיגרו (ראו עמוד 5 בקובץ ה- PDF) תלמידים וחיילים מישיבות הסדר מכתב לרב-אלוף גנץ, וקראו לו לחזור בו מההחלטה: "חיוב נוכחות החיילים הדתיים בעת שירת נשים מנוגד להלכה היהודית ויש בו כפייה חילונית המנוגדת לערכי החירות", כתבו החיילים.

הרב ראב"ד, הביעה את מחאתו על יחס הצבא והמדינה מייד. הוא לא ישב יותר מידי זמן על הגדר לראות איך יתפתחו העניינים, כדי להחליט כיצד לפעול. הרב הקריב את עצמו. העם היהודי זקוק לעוד רבנים ומנהיגים אמיצים כאלה, ולא נציגי ציבור (כמו איגוד ישיבות ההסדר ו) כמו יו"ר הבית היהודי, שצוטט כאומר: "בכוונתי לשוחח עם התלמידים והחיילים על הצורך בהנמכת הלהבות ועל חשיבות קבלת פסיקתו של הרב הצבאי הראשי בכל סוגיה דתית במסגרת צה"ל'... שרגילים להתכופף בפני הפריץ, כמו שהיו רגילים בחוץ לארץ.



"איגוד ישיבות ההסדר" על רבניו, היה יכול להיות גורם דומיננטי ורציני בייצוג יהודים מול ראשויות הצבא והמדינה, ולהשפיע בצורה אחראית, אם היה (לדוגמא), מתייצב בצורה איתנה מאחורי הרב מלמד וישיבת ההסדר בהר ברכה, ולא מתקפל בפני שר הבטחון של צבא ההגנה למדינת ישראל.
אגב, זה שהישיבה "נסגרה" והתלמידים-חיילים עברו לישיבות אחרות... רק הראה עד כמה רכרוכיים וחלשים הגורמים המעורבים. אותי זה מ-א-ו-ד אכזב!!!

כבר מזמן הגיע הזמן שרבני, מנהיגי, וחיילי הציבור הממלכתי-ציוני-דתי-לאומי... ירימו את קרן וכבוד התורה, לטובת העם (היהודי) וארץ ישראל, בלי להתבייש ולהתבלבל; ולהראות ש- "סינדרום ראשית צמיחת גאולתנו" איננו משפיע על שיקול דעתם.

8 תגובות:

  1. חיילים בני ישיבות הוכרחו לסחוב חיילות
    https://rotter.net/forum/scoops1/652742.shtml

    במקום השלישי מהסוף: פערי השכר בין גברים ונשים בישראל - מהגבוהים במדינות ה-OECD
    https://rotter.net/forum/scoops1/653326.shtml

    השבמחק
  2. דנה, לוחמת קרקל לשעבר: ''קטעים מיניים ואינטימיים בתוך הגדוד''
    https://rotter.net/forum/scoops1/668577.shtml

    השבמחק
  3. ח''כ פינדרוס לרמטכ''ל כוכבי: תשובת לשכתך בנושא גילוח הזקנים לא מכבדת את ערך האמינות
    https://rotter.net/forum/scoops1/668600.shtml

    השבמחק
  4. מיינט: ניצחון לחרדים הקיצוניים: אחרי ההפגנות האלימות - הופסקו עבודות הרכבת הקלה (ברחוב בר אילן ירושלים)
    https://rotter.net/forum/scoops1/673022.shtml

    השבמחק
  5. נתוני הלמ''ס נחשפים - רוב הבנות הדתיות ששרתו בצה''ל אינן מגדירות את עצמם כדתיות
    https://rotter.net/forum/scoops1/681402.shtml

    השבמחק
  6. שירות משותף? לא לחרדים, כן לדתיים
    https://rotter.net/forum/scoops1/690817.shtml

    השבמחק
  7. ראשי ישיבת ‘חברון’ אמרו ‘לא’ להתרמת דם של מד”א, ובארגון נכנעו
    https://hm-news.co.il/216088/

    השבמחק
  8. חיילת שמזדהה כגבר הועברה למגורי הבנים | חיילים בני ישיבות חשים חוסר נוחות ומבקשים לישון במועדון הגדודי
    https://rotter.net/forum/scoops1/748102.shtml

    השבמחק