יום ראשון, 29 במרץ 2015

ברכת אח לבתו, לרגל חגיגת הסידור



היום אתם מקבלים סידור.

וסידור, הוא לא סתם עוד ספר – הוא כמו תיבת אוצרות. כזו שיש בה הכל.  אם רק תפתחו.

כי גם תיבת אוצר, שיש בה הזהב, האבנים הטובות והאייפון שבע – לא שווה כלום, אם לא פותחים אותה.

אז את הסידור הזה, שאתם מקבלים היום, כדאי לכם מאוד לפתוח.  ולא רק בשעת התפילה בבוקר.  שלוש פעמים ביום הוא עומד לרשותכם: שחרית, מנחה וערבית.  הסידור מחכה ללוות אתכם בשבת, בחג ובמועד.  הוא מזמין אתכם להציץ בו גם כך סתם.  ואם תדפדפו בו, תמצאו באמת אוצרות רבים.

תמצאו בו מה לעשות כשנהנים ממשהו טעים, וגם מה שנעים לעין: מאבטיח, קרטיב, פיתה עם חומוס, חולצה חדשה, קשת בשמים ואפילו יש בו ברכה לברך – אם תפגשו מלך, יום אחד בדרך…

תמצאו בו מה לומר כשמתרגשים, כששמחים או לפעמים עצובים; כשמקבלים משהו חדש ללבוש, חג נכנס, או כשמישהו שאוהבים, חס וחלילה, חולה.

יש בו שירים שמחים לשבתות ולחגים (כשיש חופש)
ושירים עצובים קצת, לתשעה באב (ימים שאין בהם חופש)

בסידור שקבלתם, בסוף בסוף שלו, תגלו אפילו סיפורי מתח בהמשכים – תגלו את ההתחלה של פרשת השבוע, אבל הסוף… אותו תקראו רק בשבת.

ויש בו גם, בסידור הזה, רעיונות לתפילות האישיות של כל אחת ואחד מכם.  אם רק תפתחו אותו, תגלו עוד ועוד אוצרות ומתנות.

כשבית המקדש היה קיים – לא היה סידור.

היו מקריבים קורבנות, שרים, ובכלל את רוב העבודה עשו הכהנים והלוויים.  ומאז חורבן בית המקדש – העבודה היא שלנו בתפילות.  הן נמצאות באוצר שאתם מקבלים היום – בסידור הזה.  והתפילה נקראת גם העבודה שבלב.

ברוכים ומבורכים המורות והמורים שלכם, שזכו ללמד אתכם אותיות, ומילים ומשפטים מהם עשויות כל התפילות.  תודה למחנכות [בברכה המקורית מצויינים שמותיהן], שבאומץ שותפות בחינוך שלכם.  תודה לרב [בברכה המקורית מצויין שמו] על ההשראה שהילדים מקבלים ומביאים איתם הביתה.  ותודה גם לצוות השכבה [בברכה המקורית מצויינים השמות] שמסתכלים על כל זה מלמעלה, ומלמטה ומהצדדים.

מאחל לכם, אוצרות שלנו, בשם כל ההורים המתרגשים בוודאי כמוני, שהתפילות שלכם יצאו מהסידור ויכנסו לליבכם, ויצאו מליבכם ויתגשמו כולם, בשמחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה